Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 22, 2018

MUKHRIZ BERSILAT LIDAH, DR. MAHATHIR SEPERTI BIASA SALAHKAN BN SELEPAS BOBOI KANTOI DALAM ISU CAMBRIDGE ANALYTICAL (CA)!!!



Maka terjawablah teka-teki tentang perilaku dan sikap Mukhriz Mahathir yang MAHA PELIK sepanjang dia berada di dalam UMNO,. sama ada sebagai calon untuk Ketua Pemuda UMNO atau sebagai Naib Presiden UMNO, mahupun sebagai Menteri Besar Kedah mahupun ketika masih menjawat jawatan Timbalan Menteri MITI.

Ramai yang tertanya-tanya sebelum ini mengapa Mukhriz Mahathir terlalu kelihatan selesa dengan kedudukannya tanpa sedikit pun bimbang yang dia bukan sahaja akan kehilangan jawatan, bahkan hilang kehormatan diri seandainya dia terus mempamerkan keangkuhan, kemewahan dan tiada pertimbangan untuk rakyat marhein. Ramai yang melihat kewujudan bapanya, Dr. Mahathir sebagai faktor utama.

Rupa-rupanya dia mempunyai PENASIHAT dan PERUNDING ANTARABANGSA yang dikenali sebagai CAMBRIDGE ANALYTICA (CA). Rupa-rupanya dia hidup berdasarkan graf, histogram dan laporan yang disediakan oleh syarikat perunding dan penasihat antarabangsa itu. Bukannya berdasarkan naluri dan pertimbangan akal seperti yang sepatutnya dilakukan oleh manusia normal.


Kalau orang PPBM sendiri tidak bercakap, sampai bila-bila pun tiada sesiapa yang tahu tentang perangai sebenar Mukhriz Mahathir. Syarikat yang ditubuhkan pada tahun 2013 dan merupakan anak syarikat kepada SCL Group yang beroperasi di London itu, hanya perlu menjual air liur, permainan silang data seperti yang sering dilakukan oleh para pemikir dan pengatur strategi yang terkurung dalam bilik berhawa dingin dan dikelilingi carta dan graf yang dikenali sebagai WAR ROOM.

Modal syarikat-syarikat seperti CA adalah PSEUDO BEHAVIOURAL SCIENCE yang menggabungkan logik sains dengan cerita dongeng seperti yang sering dilakukan oleh ahli-ahli silap mata.

Sebagai contoh, kesemua data peribadi 52,383 pengundi P5 JERLUN dimasukkan ke dalam aplikasi CA dan data tersebut disalingkan dengan teori Sains Tingkahlaku. Hasil dari analisa ini akan memberi panduan kepada calon P5 JERLUN dalam PRU 14 iaitu Anina Saadudin (CONTOH- jangan ketawa.) untuk merangka strategi kempen paling tepat untuk mengubah sikap pengundi terhadap calon. Misalnya, kajian tersebut menunjukkan pengundi suka calon yang berjubah dan tudung labuh, maka calon akan memakai pakaian tersebut dalam tempoh berkempen. (RUJUK SINI)


Persoalan sama ada perkhidmatan CA itu dianggap melanggar etika kerana berasaskan kepada sumber maklumat peribadi 52,383 pengundi itu betul atau tidak, tidak timbul kerana di Malaysia walaupun wujud Akta Perlindungan Data Peribadi 2010, hampir setiap hari data peribadi rakyat Malaysia bocor sepertimana panggilan telefon secara rambang daripada penjual insurans yang menggunakan nama bank-bank tertentu untuk menjerat mangsa.

Niat awal Wan Saiful Wan Jan yang merupakan Timbalan Pengerusi Biro Strategik dan Polisi PPBM membuat pendedahan itu, adalah untuk menimbulkan persepsi awam yang Barisan Nasional menggunakan pihak asing untuk menang PRU sekaligus mengalihkan isu pihak luar negara yang diupah untuk memburuk-burukkan Malaysia seperti Sarawak Report dan portal-portal berita yang hidup berdasarkan pembelian serta penajaan berita.


Namun usaha tersebut terbalik ke batang hidung Mukhriz Mahathir apabila Azrin Zizal, Ketua SL Kumpulan Asia Tenggara merangkap Pegawai Media Mukhriz Mahathir ketika Mukhriz masih Timbalan Menteri MITI, membuat pengakuan bahawa dia mewakli CA yang membantu Mukhriz secara terus pada PRU-13 di Kedah.

Sudah tentu Mukhriz kelam-kabut cuba menafikan perkara yang amat memalukan itu. Dan tidak menghairankan juga apabila bapanya, Dr. Mahathir yang kuat melindungi si Mukhriz cuba meletakkan kesalahan kepada BN menggunakan khidmat CA. Pengesahan tentang KETIDAKTERLIBATAN BN dengan CA bagaimanapun telah disahkan oleh SCL Group sendiri.

Azrin Zizal kemudiannya tampil dalam kenyataan medianya pada hari ini yang antara lainnya menyebut “Mukhriz berkata Cambridge Analytica bekerja untuk Barisan Nasional. Sekali lagi, hal ini adalah tidak benar. Tidak pernah ada Cambridge Analytica atau induk SCL Group yang pernah bekerja atau dibayar oleh BN atau mana-mana bahagian dalam Kerajaan Malaysia. Khidmat nasihat pada Pilihan Raya 2013 untuk Kedah disediakan kepada Mukhriz secara peribadi.” (RUJUK SINI)


Mereka yang terlibat dengan politik di Kedah terutama pada PRU-13 lalu tahu bahawa, Mukhriz tidak berbuat apa-apa untuk menang, sebaliknya hanya mengharapkan sepenuhnya kepada kepandaian dan kebijaksanaan ahli-ahli politik UMNO Kedah untuk mengangkatnya. Dia seperti cukup yakin, ada pihak yang akan bertungkus lumus bagi pihaknya dan apa yang perlu dilakukannya adalah berlakon sebagaimana skrip yang diajarkan kepadanya.

Lebih tepat lagi, Mukhriz sentiasa jadi pengantin yang perlu ditatang dan disambut dengan kompang serta bunga manggar.

Agak mujur kerana pada waktu itu, PAS Kedah sedang berhadapan dengan pelbagai masalah perebutan kepimpinan. Orang seperti Phahrulrazi Zawawi yang merupakan sebahagian daripada anggota 'kabinet' Kedah ketika PAS sebagai Kerajaan Negeri, bertindak menghancurkan parti itu dari dalam. Kesungguhan para pemimpin UMNO tempatan pula serta iltizam mereka menyaksikan, para pemimpin UMNO Kedah yang sebelum itu perlu disambut dengan silat pulut setiap kali melawat kawasan, bertukar menjadi golongan yang insaf kerana kalah serta kehilangan banyak sumber, berjaya memenangi hati pengundi.

Mukhriz sendiri dan orang-orangnya, hanyalah PENCURI KREDIT!

Maka tidak hairanlah jikalau kewujudan CA sebenarnya tidak lebih daripada sebuah syarikat scamming yang dibayar untuk kerja-kerja yang tidak wujud dan tidak pernah dilakukan atas nama 'BLACK-OPS'. Tiada sesiapa pun yang dapat mempertikaikan mutu kerja mahupun pencapaian mereka kerana mereka adalah sebahagian daripada BLACK OPS.

Maka tidak hairanlah mengapa kantung Kerajaan Negeri Kedah ketika Mukhriz Mahathir menjadi Menteri Besar Kedah, kering sekering-keringnya dan mengapa orang-orang yang ada di sekelilingnya berangan-angan tinggi sebagai CEO, CFO mahupun ahli korporat walaupun pengalaman yang ada sekadar meniaga burger di tepi jalan!



Barangkali disebabkan itulah, Azrin Zizal berikrar akan membuat pendedahan yang lebih terperinci sekiranya Mukhriz terus menipu tentang CA dan penggunaan khidmat syarikat perunding berkenaan. Dan tidak menghairankan juga Mukhriz pantas memberikan reaksi membuat penafian dan ancaman saman bagi menutup cerita sebenar seperti yang cuba dilakukan oleh Lim Guan Eng dalam kes Terowong Dasar Laut Pulau Pinang yang ternyata merupakan satu skandal penipuan besar-besaran melibatkan berpuluh-puluh bilion hutang dan kehilangan aset!

Baca sendirilah pengakuan Azrin Zizal.
------------------------------------------------------------------------------
Statement by Azrin Zizal
21 March 2018

1. Mukhriz Mahathir’s statement yesterday about Cambridge Analytica’s advice for the Kedah campaign in 2013 contained outright lies.

2. Mukhriz says I was only his media officer until 2013 and that I was no longer with him when he became Chief Minister of Kedah. But this is absolutely false. I worked for Mukhriz personally and provided communications and strategy advice for him until 2015, including during the 2013 general election, and afterwards when he became Chief Minister. I will provide proof if he continues to falsify the truth.

3. Perhaps - while Mukhriz continues to deny my work for him and deny the benefits he gained from the advice I provided to him from Cambridge Analytica/SCL Group for Kedah during the 2013 general election - he will also deny Kedah winning an extra six parliament seats, winning over the State and him becoming Chief Minister?

5. Lastly, Mukhriz said Cambridge Analytica worked for Barisan Nasional. This again is not true. At no time has Cambridge Analytica or its parent SCL Group ever worked for or been paid by BN or any part of the Government of Malaysia. The 2013 election advice for Kedah was provided to Mukhriz personally.

6. It is time for Mukhriz to stop deliberately distorting the facts to save himself, and come clean.

Azrin Zizal





No comments:

 
Blogger Templates