Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, March 16, 2018

PEMBOHONGAN TERBAHARU MAHATHIR TENTANG PEMECATAN ANWAR DAN POLIS, TUNJUKKAN BETAPA TERDESAKNYA BAPA MUKHRIZ!!!



Umum mengetahui yang Mahathir kini sedang cuba MEMPEMBETULKAN SEJARAH GELAP pentadbiran dan keberadaannya. Dari gaya pentadbiran, kesan pentadbiran dan polisi sehinggalah kepada masalah-masalah yang ditanggung oleh negara sehingga kini, Mahathir cuba berlepas diri dengan mencipta seribu satu macam dalih dalam usaha untuk mensucikan diri dan keluarganya. 

Biarpun bergelut dan sarat dengan pelbagai skandal pada zaman pentadbirannya, Mahathir bernasib baik kerana dia datang dari UMNO dan berkhidmat semasa di dalam UMNO. Secara tidak langsung, hampir kesemua keburukannya telah diserap oleh UMNO dan penggantinya. 

Bagaimanapun, Mahathir tidak berterima kasih dengan situasi tersebut sebaliknya, dalam usaha mengejar matlamatnya menyempurnakan pegangan kuasa di kalangan ahli keluarganya, Mahathir melupakan segala kewajaran sebaliknya Mahathir menyempurnakan prinsip yang telah diperkenalkan oleh Joseph Goebbels:


"PEMBOHONGAN YANG DIULANG BERIBU-RIBU KALI AKAN DITERIMA SEBAGAI SATU KEBENARAN" 

Antara pembohongan terbaharu Mahathir adalah dengan menyalahkan PDRM kononnya polis sebenarnya yang mendorong dia memecat Anwar Ibrahim daripada jawatan Kabinet dalam peristiwa yang berlaku 20 tahun lalu. 

Pembohongan dan penipuan terang-terangan Dr. Mahathir itu membuatkan bekas Ketua Polis Negara yang berkhidmat pada ketika pemecatan itu, Tan Sri Abdul Rahim Noor membidas bekas Perdana Menteri tersebut. 

Kata Abdul Rahim, dia tidak mengetahui motif sebenar Dr. Mahathir dalam menimbulkan dakwaan berkenaan memandangkan polis tidak mempunyai sebarang kuasa untuk menyingkirkan mana-mana menteri. Sebaliknya kuasa menyingkirkan menteri kabinet berada di tangan Perdana Menteri. 

Jelasnya, perlantikan dan perlucutan jawatan tersebut hanya boleh dilakukan melalui cadangan Perdana Menteri dengan persetujuan Yang Di-Pertuan Agong. 


Anwar telah dipecat dari jawatan Kabinet pada 2 September 1999 dan seterusnya ditahan dan dipenjarakan pada 20 September. Ketika dibawa ke mahkamah untuk didakwa, mata Anwar didapati lebam dan rentetan peristiwa tersebut menunjukkan dia telah dipukul oleh Rahim. 

Rahim kemudiannya dijatuhi hukuman penjara dua bulan dan didenda RM2,000 kerana memukul Anwar Ibrahim apabila Mahkamah Rahuan mengekalkan hukuman pada April 2001.

Mahathir dalam satu wawancara berkata, dia tidak ada pilihan selain memecat Anwar apabila polis mengemukakan segala bukti kepadanya. Dia turut menyalahkan polis kerana tidak membenarkan Anwar dibicarakan.

PEMBOHONGAN TERBAHARU Mahathir itu turut ditempelak oleh pelbagai pihak termasuklah pihak yang sekarang ini sedang menyokongnya sebagai Pengerusi Pakatan Harapan!


1 comment:

Anonymous said...

Kepada para pakar agama Islam, sarjana2, ustaz2, ulamak2 dsb minta kalau boleh tolong terangkan tentang sifat2 orang munafik, mungkin dapat disiarkan dlm rancangan2 tv perdana, radio dsb. Semoga ianya dapat menghindarkan sifat munafik ini menjadi suatu budaya dlm masyarakat!

 
Blogger Templates