Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 15, 2018

YEO BEE YIN PINDAH KE JOHOR SEBAB DIA LAGI KRISTIAN DARI HANNAH YEOH?!!!



Apabila PPBM dikatakan dilancar untuk menawan Johor dari Barisan Nasional, sebenarnya pelancaran tersebut adalah untuk DAP mula bersarang, berkubu dan berhabitat di Johor, sama seperti yang berlaku di Pulau Pinang.

Seperti Pulau Pinang dan Selangor, Johor juga adalah sebuah negeri kaya hasil daripada pentadbiran dan penyusunan urustadbir cekap dan berkesan Barisan Nasional. Kekayaan itulah yang menarik perhatian DAP untuk menjarah dan seterusnya menjajah sepertimana yang dilakukan di Pulau Pinang apabila perbendaharaan negeri dimufliskan dan tanah-tanah negeri dijual kepada pihak asing.

Pencarian DAP untuk memburu negeri-negeri kaya di Malaysia termasuklah di Sabah dan Sarawak sebenarnya turut didorong oleh semangat lain yang lebih penting.

Seperti kata Dr. Kamarul Yusof dalam muatnaiknya yang terbaharu berkenaan 'perpindahan' ADUN Damansara Utama Yeo Bee Yin ke Johor untuk terlibat dalam 'perubahan besar politik Malaysia' bermula di Johor.


EVANGELIS DAP BAKAL MENYERANG JOHOR
Oleh: Kamarul Yusoff

Malam tadi, di Starling Mall, Damansara Uptown, telah berlangsung satu majlis pelancaran buku ADUN Damansara Utama, Yeo Bee Yin, bertajuk “Reimagining Malaysia”.

Majlis pelancaran buku ini telah dihadiri oleh begitu ramai sekali pembesar DAP, termasuk Lim Kit Siang, Tony Pua, Zairil Khir Johari, Hannah Yeoh dan Steven Sim.

Turut hadir ialah paderi beliau, Pastor Timothy Loh dari Gereja Eaglepoint, yang beliau pernah dedahkan memainkan peranan penting di dalam kemasukan beliau ke dalam DAP.

Tajuk buku ini, “Reimagining Malaysia”, sama dengan tajuk khutbah Yeo Bee Yin di Every Nation Church Malaysia pada 10 September 2017, saya belum tahu kandungan sebenarnya.

Saya berminat untuk membaca buku ini kerana, mengikut ucapan Yeo Bee Yin malam tadi, penulisannya adalah berinspirasikan pembacaan beliau ke atas buku Hannah Yeoh.

Lebih menarik daripada pelancaran buku ini adalah pengumuman beserta tangisan Yeo Bee Yin beliau akan bertanding di negeri kelahiran beliau, Johor, dalam PRU 14.

Kata Yeo Bee Yin, perpindahan kerusi beliau akan bertanding dari Selangor ke Johor ini adalah penting untuk membolehkan perubahan berlaku di dalam politik Malaysia.

Yeo Bee Yin ini adalah evangelis yang namanya pernah saya timbulkan bila secara tiba-tiba sahaja, walaupun sangat baru menyertai DAP, dilantik ke CEC pada 12 November 2017.

Susulan tulisan saya yang mendedahkan sekurang-kurangnya 7 daripada 10 orang ahli tambahan CEC DAP adalah penganut Kristian tegar, Hannah Yeoh pun menarik diri.


Bagaimanapun, jika diteliti kembali tulisan dan ucapan Yeo Bee Yin maka akan didapati bahawa tahap keKristianan beliau adalah lebih tinggi berbanding dengan Hannah Yeoh.

Dalam khutbah beliau di Damansara Utama Full Gospel Businessmen (FGB) Fellowship pada 13 Jun 2013, Yeo Bee Yin mendedahkan Tuhan bercakap terus dengan beliau.

Dedah Yeo Bee Yin di dalam gereja itu: “I told God that I am not going far. But He told me, ‘isn’t it the same for you if you go to Singapore? Why don’t you just stay overseas?’”.

Yeo Bee Yin juga berkata: “Everything would fall into place in the right timing. We just need to pray, work hard and wait patiently for his Sovereign Will to be done in this nation”.

Saya tertanya-tanya apakah yang Yeo Bee Yin maksudkan dengan “everything would fall into place in the right timing” dan “for his Sovereign Will to be done in this nation”.

Saya juga tertanya-tanya apakah yang Yeo Bee Yin maksudkan dengan “It took 52 days to rebuild the walls of Jerusalem instead of 100. All it takes is one person to answer the call”.

Rakyat Johor, sila beringat-ingat dengan Yeo Bee Yin dan DAP.

No comments:

 
Blogger Templates