Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, April 24, 2018

LAGI ORANG AZMIN KENA CARAS, KALI INI N.SURENDRAN DAN MANIVANNAN!!!



Pertemuan antara Azmin Ali dengan Anwar Ibrahim di Pusat Rehabilitasi Cheras, nampaknya tidak membuahkan hasil yang diharapkan oleh Menteri Besar Selangor itu. Ternyata, Anwar Ibrahim sendiri tidak meletakkan sepenuh kepercayaan kepada Azmin Ali yang pernah menjadi orang kanannya. 

Pengguguran Ahli Majlis Kepimpinan Pusat PKR N.Surendran sebagai calon PRU-14 walaupun merupakan penyandang kerusi Parlimen Padang Serai selain Gan Pei Nei yang merupakan penyandang kerusi DUN Rawang, merupakan satu tamparan besar kepada Azmin Ali yang sedang berusaha mempertahankan wibawanya selaku Timbalan Presiden PKR. 

Turut digugurkan adalah Ahli Parlimen Teluk Kemang, Kamarul Baharin Abbas, Ahli Parlimen Batu Pahat Mohd Idris Jausi dan Ahli Parlimen Wangsa Maju Tan Kee Kwong. Kesemua mereka sebelum ini dilihat sebagai 'ORANG AZMIN ALI'. 

Pengganti mereka pula adalah Rosman Jonet, Mohd Rashid Hasnon dan Tan Yew Kew yang dikenali sebagai 'ORANG RAFIZI RAMLI'. 

Bagaimanapun, beberapa Ahli Parlimen PKR yang tidak mempertahankan kerusi masing-masing, akan bertanding di Kerusi DUN. Antara mereka termasuklah Ahli Parlimen Alor Star Gooi Hsiao Leong yang akan bertanding di Bukit Tengah di Pulau Pinang, manakala Ahli Parlimen Kapar, G. Manivannan pula akan bertanding di Hutan Melintang di Perak.

Bekas Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan Hee Loy Sian akan bertanding di DUN Kajang manakala bekas Ahli Parlimen Lumut Mohamad Imran Abdul Hamid akan bertanding di Bukit Chandan. 


Sementara itu, Tian Chua yang merupakan antara 'ORANG AZMIN' yang sepatutnya digugurkan daripada dicalonkan, kembali dicalonkan di Parlimen Batu, sekaligus mempertahankan kedudukannya sebelum ini. Pengesahan pencalonan tersebut mengakhiri spekulasi yang Tian Chua akan digugurkan, sekaligus 'berehat' atau 'keluar dari PKR' seperti yang hangat diperkatakan sebelum ini. 

Dalam satu kenyataan media pada Selasa, PKR mendedahkan senarai penuh pencalonan di Parlimen dan DUN di Semenanjung Malaysia.

Antara yang menarik ialah Presiden PKR, Wan Azizah akan bertanding di Kerusi Parlimen Pandan. Manakala anaknya, Nurul Izzah akan bertanding di Permatang Pauh manakala Ketua AMK Nik Nazmi akan bertanding di Setiawangsa.

Kamaruddin Jaafar, seorang lagi 'rakan sekongkol Azmin' yang juga merupakan bekas Ahli Parlimen PAS akan meninggalkan kerusi Parlimen Tumpat untuk bertanding di Parlimen Bandar Tun Razak. Manakala Dr. Tan Yee Kew, bekas AJK Pusat MCA, akan bertanding di Wangsa Maju menggantikan Tan Kee Kwong.


3 comments:

Anonymous said...

min jamban tau
segala rahsia al
juburi! jeng jeng2

Anonymous said...

Peguam ada ke masa nak tengok masalah rakyat, takut makan gaji/elaun buta? Mereka sibuk dgn kes2 mahkamah siang malam pagi petang, lebih2 lagi kes rumit mcm kes liwat. Betul ke ada kes hakim kat Malaysia terpaksa ikut jadual peguam? Kalau betul sesuatu perlu dilakukan dgn tidak membenarkan peguam yg aktif menjadi wakil rakyat... bukan apa takut hakim pula makan gaji buta! Tak salah rakyat yg tak faham perjalanan undang2 bertanya?

Anonymous said...

Alamat pengundi Pandan akan dapat wakil rakyat "TOUCH N GO" lah jawabnya. Dulu dpt "PEMBOHONG PENUH CERITA DONGENG"/KAKI FITNAH (BERGURAU AJA). AWAS PENGUNDI PANDAN. Wakil tinggal di Segambut
... nak jadi wakil rakyat...tendang keluar orang macam ni.

 
Blogger Templates