Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, May 7, 2018

KESIAN RAFIZI RAMLI!!! TERPAKSA BENTANG ANGKA TAK MASUK AKAL SEBAB TAHU PAKATAN AKAN KALAH TERUK!!!



Kesian  Rafizi Ramli!!!

Sebagai seorang ahli politik yang modus operandi sepenuhnya adalah penipuan dan fitnah, Rafizi Ramli sedar, keadaan langsung tidak memihak kepada Pakatan Harapan. Lebih tepat lagi kepada PKR.

PKR seperti yang diketahui, dari tahun 1999 lagi iaitu pada kali pertama parti tersebut bertanding dalam PRU, bergantung harap dengan PAS untuk mendapatkan kerusi, termasuklah kerusi Parlimen Permatang Pauh yang menjadi kubu kuat Anwar Ibrahim. Tanpa sokongan PAS, PKR sememangnya sukar untuk bertapak dan bergerak.

PKR bernasib baik kerana 'kebijaksanaan' Anwar mempergunakan PAS. Dalam semua PRU dan PRK yang disertai oleh PKR, tenaga kerja sama ada jurukempen di media sosial mahupun mengumpul orang ramai, terletak di tangan PAS semata-mata. Jentera PAS sentiasa berada di lokasi untuk memenangkan PKR walaupun pada masa yang sama, PKR langsung tidak pedulikan PAS kecuali menuntut dan mendesak agar PAS bekerja untuk mereka.

PRU-14, sekali lagi PKR bernasib baik apabila para penyokong Mahathir, secara sukarela dan cuba menjaga air muka bekas Perdana Menteri itu, bekerja untuk PKR. Apatah lagi PPBM, PAN dan DAP akan bertanding dengan menggunakan lambang PKR iaitu MATA SATU.

Rafizi Ramli amat sedar banyak kerusi PKR yang bergantung kepada undi orang-orang PAS akan hilang dari genggaman dan penguasaan mereka. Penyokong-penyokong PAN dan PPBM tidaklah seramai mana walaupun DAP pada yang sama, cuba menampakkan kononnya PPBM dan PAN mendapat sambutan hangat dengan menghantar rombongan-rombongan apek dan nyonya dari kawasan-kawasan bermajoriti Cina ke kawasan-kawasan ceramah besar PAN dan PPBM termasuklah di Putrajaya di mana pengundi Cinanya cuma 269 orang berbanding yang datang mendengar ceramah Mahathir, 6,000 orang.

Hakikat tersebut amat dimaklumi oleh Rafizi Ramli. Justeru, dia menggunakan INVOKE, syarikatnya untuk membuktikani yang PKR dan Pakatan sedang mendahului menerusi data-data dan keputusan-keputusan kajiselidik yang bukan sahaja boleh dipertikaikan, tetapi lebih kepada LAWAK JENAKA.

Portal Pro-DAP, Malaysiakini melaporkan kononnya tinjauan INVOKE mendapati Pakatan Harapan akan membentuk kerajaan persekutuan yang akan datang dengan majoriti mudah berdasarkan hasil permodelan kecenderungan pengundi baru dan hasil kajian untuk Semenanjung Malaysia.

Bagaimanapun, kajiselidik sebuah kumpulan lain, mendapati sebaliknya. Pakatan bukan sahaja kalah, tetapi jumlah kerusi yang dimenangi oleh PKR juga merosot teruk.


Kumpulan itu juga turut meramalkan PAS bukan sahaj tidak akan menang walau satu kerusi pun, malahan akan kalah teruk di seluruh Semenanjung Malaysia.

BN pula hanya dijangka menang di Perlis, Pahang, Terengganu dan Kelantan serta hanya akan mendapat 54 kerusi Parimen. Manakala PH akan berjaya membolot 111 kerusi Parlimen. 

Kaji selidik itu melibatkan 11,991 responden, yang dipilih melalui persampelan secara rambang dan ditimbang mengikut populasi bagi setiap negeri.

Rafizi Ramli yang merupakan pengasas dan pemilik INVOKE Malaysia menjelaskan tinjauan terbaru mendapati sokongan Melayu kepada PH telah berkembang dalam beberapa minggu kebelakangan ini dan sokongan Melayu kepada BN telah terhakis.

Sebaliknya, kata Rafizi sokongan PAS di seluruh negara dianggarkan stabil pada 27 peratus.

Katanya lagi, selain Pulau Pinang, Selangor dan Wilayah Persekutuan, sokongan Melayu kepada PH berada di belakang BN, sekitar 3.5 peratus ke 13.1 peratus.

Laporan tersebut bukan sahaja untuk menyedapkan hati sendiri, tetapi juga sebagai persediaan untuk persepsi kepada para penyokong PH apabila PH gagal lagi dalam PRU-14 seperti yang dijangkakan oleh pemerhati di seluruh dunia.


3 comments:

Anonymous said...

BN dan PAS akan menguasai kemenangan PRU 14...walaupun saya tak buat analisis
InSya Allah itu yang akan berlaku

Anonymous said...

BN dan PAS akan menguasai kemenangan PRU 14...walaupun saya tak buat analisis
InSya Allah itu yang akan berlaku

Anonymous said...

Kah kah kalah

 
Blogger Templates