Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, May 8, 2018

AKAL MAHATHIR SELEPAS PENDEDAHAN DIA SAUK TANAH LANGKAWI UNTUK KEPENTINGAN DIRI!!!!



Beberapa pendedahan telah dilakukan tentang gelagat dan kegiatan Mahathir serta kroni-kroni taikun yang turut melibatkan anak-anaknya di Langkawi. Mereka didedahkan mempunyai kepentingan yang cukup besar di Langkawi meskipun pada masa yang sama Mahathir cuba menonjolkan dirinya sebagai Penyelamat Langkawi.

Pendedahan terbaru tentang keserakahan Langkawi sekaligus membuktikan kebenaran teori sebelum ini bahawa Mahathir takut kehilangan 'hak menyakau' memandangkan wujud kecenderungan Najib akan memastikan hak rakyat tidak disakau sepertimana dalam isu membabitkan Jambatan Bengkok serta IPP, selain tindakan Ahmad Bashah menghalang sebidang tanah tepi laut jatuh ke tangan adik kroni rapat Mahathir, menyebabkan Mahathir mengambil keputusan untuk bertanding dalam PRU kali ini. Bermodalkan dia adalah bekas Perdana Menteri selama 22 tahun dan orang yang kononnya merupakan arkitek kemajuan Langkawi, Mahathir amat berharap Langkawi kalau tidak pun Kedah, akan terus menjadi lubuk emasnya.

Ada jentera propaganda Mahathir memberitahu kononnya pejabat Mahathir akan memberikan respons pada tuduhan dan dakwaan yang dia "curi, samun dan rompak" tanah Langkawi.

Bagaimanapun sehingga ke saat artikel ini ditulis, tiada sebarang jawapan mahupun respons daripada Mahathir dan jenteranya.

-----


#BeritaHangit

GEMPAQ HABIS! - TUN MAHATHIR CURI TANAH RAKYAT LANGKAWI!? BETULKAH?

1. Terbongkar melalui beberapa dokumen penting yang membuktikan Calon Perdana Menteri PKR (Pakatan DAP), Tun Dr Mahathir Mohamad telah menyalahgunakan kuasa beliau sebagai Penasihat Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) sejak dari tahun 2003 hingga Mac 2016, telah mencuri tanah rakyat Langkawi dan memajakkannya kepada dirinya sendiri untuk tujuan komersial atau perniagaan.

2. Dokumen PERTAMA adalah surat pajakan kononnya untuk projek pertanian bagi lima lot tanah LADA di Kuah, bertarikh 27 Julai 2011 yang ditujukan kepada Pengurus Besar LADA sendiri. Permohonan itu telag diluluskan seluas 4 ekar dengan kadar caj pajakan hanya RM20 seekar setahun selama tempoh 30 tahun. Mahathir hanya perlu membayar caj RM2,400 untuk tempoh masa tersebut. Ketika memohon dan menerima tanah itu untuk dirinya sendiri, Mahathir masih berjawatan Penasihat LADA.

Rujuk: Siapa Kata Mahathir Tidak Ambil Kesempatan?

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/siapa-kata-mahathir-tidak-ambil-kesempatan/

3. Dokumen KEDUA adalah untuk pajakan tanah di Mukim Ayer Hangat.

Dokumen bertarikh 11 September 2014 itu jelas mendedahkan, Mahathir memperolehi lot tanah dengan harga pajakan murah selama 60 tahun bagi tujuan pelancongan dan perhotelan. Berdasarkan premium pajakan yang bernilai RM192,500.00 untuk tempoh 60 tahun, maka dianggarkan bahawa Mahathir boleh membuat KEUNTUNGAN BERATUS JUTA RINGGIT setahun kerana kos pajakan hanya sekitar RM3,208.00 sahaja setahun.

4. Adalah tidak munasabah, nilai komersial bagi sektor pelancongan dan perhotelan pada kadar premium RM3,208.00 sahaja. Lot tanah itu kemudian diberikan kepada sebuah syarikat Cipta Selaras Sdn. Bhd. di mana Mahathir adalah di antara pemegang saham terbesar. Sebagai Penasihat LADA, apakah wajar Mahathir mendapatkan tanah LADA dengan caj premium yang amat murah untuk pajakan jangka panjang begitu?

Rujuk: Lagi Salah Laku Mahathir: Pajakan Tanah Langkawi

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/lagi-salah-laku-mahathir-pajakan-tanah-langkawi/

5. Dokumen KETIGA membabitkan tanah di Teluk Ewa yang dipajak kepada Mahathir selama 90 tahun bagi tujuan aktiviti sukan berkuda dan ternakan kuda. Ia menjadikan status pajakan tanah seluas 40 ekar ini sebagai pajakan paling lama tempohnya.

6. Surat kelulusan pajakan ini dikeluarkan pada 8 Oktober 2013. Ini bermakna tanah tersebut dipajak untuk ternakan kuda sehingga tahun 2100, iaitu sehingga umur Mahathir, calon PKR berumur 180 tahun.

Rujuk: Mahathir ‘Sapu’ Lagi Tanah Langkawi Buat Projek Kuda

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/mahathir-sapu-lagi-tanah-langkawi-buat-projek-kuda/

7. Jelaa tiga dokumen skandal pajakan tanah Langkawi di atas dengan premium tanah yang amat rendah dan dengan tempoh di antara 30, 60 dan 90 tahun telah membuktikan KORUPSI MAHATHIR, justeru beliau tidak layak dicalon sebagai wakil PKR Langkawi pada PRU14 yang akan berlangsung pada 9 Mei ini.

KLIK LINK DI ATAS UNTUK LIHAT KETIGA2 DOKUMEN PAJAKAN TANAH YANG DIBERIKAN KEPADA MAHATHIR. (SUMBER)


1 comment:

Anonymous said...

Wei! Tanah Langkawi saja? Yang lain OK? Yang gadai kat China OK? Otak hangpa kering, sewel dah Hidung dok cium pundek Ros sahaja.

 
Blogger Templates