Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, May 8, 2018

KIT SIANG RAYU PENGUNDI BERI PELUANG KEPADANYA UNTUK MEMERINTAH SEBAB DIA DAH TUA!!!



Berbanding PRU-12 dan PRU-13, tidak banyak berita tentang Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng yang ditampilkan, baik oleh DAP sendiri mahupun Pakatan Harapan secara keseluruhan. Sebaliknya, mereka lebih tertumpu kepada Mahathir dan 'dinosaur-dinosaur UMNO' yang tidak berpuas hati kerana Najib telah merampas 'kebahagiaan' mereka dan membedak-bedakkannya berdasarkan meritokrasi dan tender terbuka.

Nga Kor Ming yang diketahui cukup celupar dan biadap pun secara 'tidak sengaja' telah MEMAMPOSKAN Mahathir dan kemudian, meminta maaf tetapi menyalahkan UMNO-BN kononnya telah menggunakan klip video lamanya untuk diputarbelit, walaupun sebenarnya berdasarkan daripada cakapnya di dalam klip video tersebut, ianya berkisar tentang Mahathir yang menjadi Pengerusi Pakatan, sesuatu yang sebenarnya tidaklah selama yang cuba digambarkan oleh Nga Kor Ming. 


Dan semalam, semasa di Larkin, Lim Kit Siang turut mengulangi apa yang dikatakan oleh Nga Kor Ming. Bahkan, dia cuba meraih simpati dengan faktor usianya.

Dengan kata lain, Lim Kit Siang tidak menyembunyikan hasratnya untuk berkuasa di negara ini dengan alasan 'mahu memperbetulkan keadaan negara', meskipun sebenarnya semua orang tahu, Lim Kit Siang sebenarnya mahu MENYELAMATKAN LIM GUAN ENG dan keuntungan besar hasil daripada pelbagai skandal kewangan di Pulau Pinang terutama sekali Terowong Dasar Laut Pulau Pinang yang tidak pernah dibina tetapi pembayaran telah pun dibuat sama ada tunai mahupun melalui pertukaran status tanah. 


Kit Siang mendakwa, Dr. Mahathir yang diumumkan sebagai calon PM ke-7 sekiranya PH mengambilalih kerajaan, sudah terlalu tua untuk menunggu lima tahun lagi. Malahan, dia sendiri dan Anwar Ibrahim juga sudah terlalu tua untuk tujuan tersebut. Justeru, katanya, rakyat harus memberikan peluang kepadanya, Dr. Mahathir dan Anwar Ibrahim untuk mereka berkuasa dan menikmati pelbagai keistimewaan dan kuasa sebagai pemerintah. 

"Mahathir sudah 93 tahun. Anwar akan mencapai usia 71 tahun tak lama lagi. Saya juga sudah tua, dah 77 tahun. Ini peluang emas untuk tukar kerajaan. Jika nak tunggu lima tahun lagi, dah tak ada la," katanya ketika berceramah di Dataran Larkin malam tadi.

Pada PRU-12 dan PRU-13, Pakatan yang ketika itu merupakan gabungan DAP-PKR-PAS cukup berbangga sebagai BARISAN ANAK MUDA, tetapi pada PRU-14, Pakatan yang merupakan gabungan DAP-PKR-PPBM-PAN pula cukup berbangga dengan ORANG-ORANG TUA YANG SUDAH SEMAKIN NYANYUK TAPI MASIH LAPAR KUASA.

Nampak benar terdesak apabila Lim Kit Siang terpaksa bermodalkan usia tuanya untuk meraih undi!


No comments:

 
Blogger Templates