Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, May 5, 2018

RAFIZI BERDEPAN SIASATAN POLIS KERANA BERITA PALSU, KHAIRY JAMALUDDIN DAKWA CALON PKR RANTAU MEMANG TAK AMBIL PAS SPRNYA!!!



Rafizi Ramli berdepan dengan siasatan polis di bawah Akta Anti Berita Palsu 2018.

Ketua Polis Negeri Sembilan Datuk Noor Azam Jamaluddin berkata, polis akan merakamkan keterangan daripada Rafizi berhubung dakwaan fitnahnya di media sosial terhadap SPR dan polis berhubung insiden pada hari pencalonan di kerusi DUN Rantau minggu lepas. 

"Kami akan memanggil Rafizi dan beberapa orang lain yang terlibat," katanya kepada wartawan selepas selesai membuang undi dalam pengundian awal di Pangkalan Unit Ke-7 FRU.

Menurutnya, polis akan bekerjasama dengan SKMM untuk mengesan pemilik akaun Facebook yang turut membuat tuduhan liar dan fitnah ke atas kakitangan SPR serta polis berhubung proses penamaan calon di Dewan Seri Rembau di Rembau.

Menteri Besar Negeri Sembilan, Mohamad Hassan menang tak bertanding di kerusi DUN Rantau pada hari Penamaan Calon pada 28 April apabila satu-satunya pencabarnya, Dr. S. Streram dari PKR, tidak dibenarkan menyerahkan borang pencalonannya memandangkan dia tidak mempunyai pas SPR untuk memasuki pusat penamaan calon. 


Sementara itu, Khairy Jamaluddin mencabar kenyataan Dr. Streram Sinnasamy yang menyebabkan pencalonannya tidak boleh dibuat dengan berkata, Dr. Streram sendiri gagal mengambil pas SPRnya.

Ketua Pemuda UMNO itu berkata, CCTV di Pejabat Daerah Rantau menunjukkan calon PKR tidak datang pun ke situ pada hari pencalonan minggu lepas untuk mengambil pas SPRnya. 

Khairy menambah, calon Barisan Nasional dirakam datang ke fasiliti tersebut selewat-lewatnya jam 9:30 malam untuk mengambil pas yang sama, sedangkan Streram pula mendakwa, pejabat telah ditutup ketika dia datang tiga jam lebih awal. 

"Rakaman CCTV jelas menunjukkan sama ada Dr. Streram dan pencadang serta penyokongnya tidak pergi ke Pejabat Daerah sebagaimana yang didakwa," katanya. (RUJUK SINI)


3 comments:

Anonymous said...

rembat kasi bungkus kaki fitnah mcmni..jgn bg muka sama skali..

Anonymous said...

Ph banggang !!!

Anonymous said...

Tk lama...sikit je la...bungkus

 
Blogger Templates