Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, May 7, 2018

RAZALI IBRAHIM 'DIAYAM-AYAMKAN' PENYOKONG SYED SADDIQ, SELEPAS PERMIT YANG DIPOHON 9 JAM SEBELUM PERDEBATAN DITOLAK POLIS!!!


Sepatutnya malam tadi, ada perdebatan antara Syed Saddiq dengan penyandang Kerusi Parlimen Muar, Razali Ibrahim. Ramai yang teringin hendak mendengar sendiri 'kepandaian' Syed Saddiq menghentam Razali Ibrahim yang mereka cop sebagai AHLI PARLIMEN CAP AYAM. Mereka mahu mendengar dan melihat bagaimana hujah-hujah tajam Syed Saddiq memalukan Razali Ibrahim yang lebih senior dan berjawatan Timbalan Menteri.

Tetapi lebih ramai yang mahu mendengar dan melihat sendiri kefasihan serta kefahaman Syed Saddiq tentang Muar, kawasan yang ingin diwakilinya. Mereka mahu kepastian, apakah Syed Saddiq sudah menghafal semua nama Parit di Muar. Mereka mahu tahu, apakah benar Syed Saddiq faham permasalahan di Bandar Terbersih di Malaysia itu. Atau Syed Saddiq sekadar bermodalkan retorik berdasarkan 'cakap pandai tetapi tidak matang' sepertimana yang kerap dipertontonkannya.



Apatah lagi, antara janji Syed Saddiq adalah untuk membina 1000 buah rumah PR1MA di Muar setelah mempersoalkan, mengapa tiada sebarang projek PR1MA di daerah tersebut. Syed Saddiq rupa-rupanya tidak tahu bahawa sememangnya sudah ada beberapa projek PR1MA yang sudah pun dilaksanakan dan siap.

Malangnya, perdebatan tersebut tidak dapat dilangsungkan atas sebab keselamatan. Sebaliknya perbincangan dan perdebatan dilakukan di Rumah Pegawai Daerah Muar pada hari ini jam 5:00 petang telah dijadualkan yang mana turut membabitkan ketiga-tiga calon iaitu, Razali Ibrahim, Syed Saddiq dan Aziz Talib dari PAS.

Pegawai Daerah Muar sendiri akan bertindak sebagai moderator yang sudah pasti tidak akan berat sebelah sepertimana moderator yang dilantik oleh Syed Saddiq dalam perdebatan yang dibatalkan polis sebelum ini. Pegawai Daerah Muar sendiri merupakan Pengerusi Keselamatan Muar dan RO Muar.

Maklumat lanjut tentang perdebatan hari ini boleh diperolehi daripada Wan Rahiman, Pegawai Khas Razali Ibrahim di 019-3470300.

Sebaliknya Syed Saddiq hanya membuat permohonan permit 9 jam sebelum perdebatan dilangsungkan! Satu sikap yang jelas dan terang-terang memperlekehkan Perlembagaan serta undang-undang negara!


Pun begitu, Syed Saddiq dan penyokongnya memperlekehkan Razali Ibrahim dan PDRM. Kata mereka, Razali Ibrahim takut untuk berdebat dan menggunakan polis untuk mengelak daripada berdebat dengan Syed Saddiq. PDRM pula menurut mereka, sengaja menghalang pemberian permit perdebatan itu sedangkan permit tersebut tidak perlu kerana ia hanyalah perdebatan, bukannya bertempur menggunakan senjata. (RUJUK SINI)

"Kami telah membincangkannya dengan para peguam kami untuk mengesahkan yang kami tidak perlu memohon permit untuk perdebatan malam ini. Kami tidak datang ke sini dengan pisau dan keris. Semua yang kami mahukan hanyalah perdebatan yang amat yang akan membincangkan isu-isu yang dihadapi oleh rakyat," kata Syed Saddiq.


2 comments:

Anonymous said...

Baru ayam togel dah begitu sombong, patutlah dah kena kata bloody fool oleh tauke daim.. Kawan2 dalam ppbm dah lama tunggu jawapan dari mana anakberanak madeyy boleh jadi begitu kayaraya hingga ada lebih 480 syarikat.
Kalau ikut kata LKSial dalam roketkini.com pada 24/2/2013 yg menyeru pengundi menghukum madeyy atas autoritarian dan korup madeyy masa jadi pm 1981 hingga 2003 menyebabkan RM100 billion dilesapkan.
Patutlah seorg bernama Saiful Bahari Baharom melalui www.facebook.com/saifulbaharom telah mendedahkan ayahnya ada akaun bank di London berjumlah 65 juta pound disimpan bagi pihak madeyy.
Ini baru satu dari beratus akaun madeyy atas nama proksi.. Kalau madeyy pia'ap lesaplah duit tu, takkan ada yg nak mengaku sembunyi duit yg dikebas.

Prince Righty 1 said...

Itu budak baru habis sekolah ma. Orang Oxford tak semua pandai ooo. 😎

 
Blogger Templates