Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, February 4, 2019

ANWAR IBRAHIM KEKAL DENGAN GELARAN, PM-IN WAITING TERLAMA DI DUNIA BILA AZMIN ALI DILAPORKAN BAKAL DILANTIK TPM SELEPAS RAYA CINA!!!



Tiga hari lepas (1 Februari 2019), page FB Kedahan69ers menyiarkan satu status berhubung Azmin Ali.

Status yang tertulis:

"TAHNIAH AZMIN ALI...

Admin diberitahu, gazet Kementerian Ekonomi yang diterajui Azmin Ali, telah ditarik balik

Sebabnya...

Azmin bakal dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri selepas Tahun Baru Cina."

Hari ini, Sinar Harian telah mengeluarkan satu artikel tentang ura-ura Azmin Ali bakal dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri menggantikan Wan Azizah, sekaligus menyepak ke tepi calon Perdana Menteri paling lama di dunia, Anwar Ibrahim. Artikel tersebut bagaimanapun, telah dikeluarkan dari siaran oleh Sinar Harian.

Besar kemungkinan kerana komplen daripada kem Azmin Ali yang cuba mengurangkan masalah, terutama dengan Anwar Ibrahim, Nurul Izzah dan Rafizi Ramli.


Namun berita tersebut diulang siar semula oleh Utusan Online yang bersandarkan kepada artikel daripada blog, Another Brick In The Wall (RUJUK SINI).

Menurut Utusan dan blog berkenaan, Azmin Ali akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri selepas sambutan Tahun Baru Cina.

“Tiada apa-apa perbezaan kepada Mahathir tentang bagaimana Azmin akan dibawa ke atas, sama ada dia dan pengikutnya meninggalkan PKR atau menyertai Bersatu atau membentuk parti baharu, dia patut tahu apa yang perlu dilakukan apabila berada di kedudukannya.

“Azmin juga memutuskan untuk terus bersama PKR, ia lebih ekonomikal daripada memulakan sesuatu. Pasukannya juga menguasai ahli-ahli PKR dan Majlis Pimpinan Pusat, pelantikan Rafizi Ramli sebagai Naib Presiden tidak signifikan kerana dia tidak setanding dengan Azmin dan Mahathir,” ujar blog itu lagi.

Mengulas mengenai nasib Anwar, penulis blog itu juga mendakwa Presiden PKR itu akan sekali lagi menjadi mangsa fitnah namun kali ini tidak melibatkan kes liwat tetapi berkemungkinan berkaitan isu dana amanah.

“Dengan perancangan untuk menggagalkan laluan Anwar (sebagai Perdana Menteri), usaha melantik Azmin sebagai Timbalan Perdana Menteri dilihat kaedah yang logik,” katanya.

Tambahnya, Perdana Menteri juga telah memberikan pelbagai tugas penting kepada Azmin termasuk sebagai Pengerusi Majlis Tindakan Negeri (MTNg) Kelantan serta kemungkinan mengetuai Majlis Tindakan Ekonomi Negara.


Khabar-khabar angin dan desas-desus ini semakin kuat di Group WhatsApp, apabila dikhabarkan Perdana Menteri, Dr. Mahathir telah menarik kembali semua warta atau gazet Kementerian Ekonomi. 

Ada dua kemungkinan penarikan itu. Sama ada jawatan Menteri Ekonomi yang sekarang ini yang disandang oleh Azmin, digantikan dengan orang lain atau kementerian baru itu hendak dilupuskan. 

Difahamkan, warta atau gazet tersebut perlu kalau hendak menukar menteri atau kementerian baru. Untuk menukar menteri yang disandang oleh Azmin, warta lama perlu dibatalkan terlebih dahulu. 

No comments:

 
Blogger Templates