Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, February 11, 2019

MASZLEE MALIK PENIPU!!! PROJEK DILULUSKAN BAJET KERAJAAN BN, DIKATANYA PROJEK YANG DILULUSKAN KERAJAAN PAKATAN!!!



Maszlee Malik, Menteri Pelajaran Malaysia dikantoikan lagi setelah bercakap besar dan cuba klaim kredit pada sesuatu yang tidak dilakukannya. Atau lebih tepat lagi, berbangga-bangga dengan hasil kerja yang telah ditinggalkan oleh Kerajaan Barisan Nasional dahulu.

Umum mengetahui, Kementerian Pelajaran di bawah Maszlee Malik dilihat terlalu lembik dan terlalu tunduk kepada kehendak DAP, UEC dan pendidikan Cina. 

Terbukti apabila Maszlee tidak mengetahui tentang peruntukan besar yang dibuat secara langsung oleh Kementerian Kewangan yang diketuai oleh Lim Guan Eng kepada sekolah-sekolah persendirian dan kolej-kolej swasta Cina. Malahan penyampaian peruntukan tersebut dilakukan oleh Timbalannya, Teo Nie Ching dan bapa Menteri Kewangan, Lim Kit Siang secara terbuka dan terang-terang. 



PRK DUN Semenyih bakal menyaksikan PPBM terdesak untuk membuktikan parti tersebut masih dan terus mendapat sokongan khususnya daripada orang Melayu dan Orang Asli walaupun pada PRU-14 lalu, prestasi PPBM tidaklah begitu memberangsangkan di sebalik kehebatan Dr. Mahathir, Mukhriz Mahathir dan Muhyiddin Yassin yang dipropagandakan saban masa.

Barangkali Maszlee memikirkan bahawa penduduk di Semenyih tidaklah begitu tahu tentang proses dan prosedur tender kerajaan, maka dengan senang hati dan tanpa rasa malu, dia berbohong.

Pembohongan tersebut dibuat menerusi Laman Rasmi FACEBOOK Kementerian Pelajaran.




Dalam status yang dimuatnaik itu, Maszlee menyatakan Kerajaan Negeri Selangor telah memberikan kelulusan tanah seluas 4.04 hektar bagi membina sekolah tersebut pada tahun 2015.

Kata Maszlee, sekolah tersebut yang terbengkalai selama enam tahun, dipulihkan dan diluluskan peruntukannya oleh Kerajaan Pakatan.

Rujuk:
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2019/02/529544/sekolah-terbengkalai-6-tahun-dijangka-siap-tahun-depan-maszlee


Dengan kata lain, Maszlee Malik cuba memberitahu, sebenarnya projek pembinaan sekolah tersebut tidak melibatkan Kerajaan Barisan Nasional pun. Malahan peruntukan pun tidak ada. Hanya setelah Pakatan Harapan menjadi Kerajaan, dalam tempoh beberapa bulan sahaja, peruntukan diluluskan dan menjelang PRK DUN Semenyih, peruntukan tersebut disalurkan dan upacara pecah tanah bermula.

Namun MASZLEE MALIK BERBOHONG!

Mungkin Maszlee Malik rasa dia cukup bijak bila berbohong dan menipu. Atau barangkali dia berasakan lawaknya itu cukup hebat.



Sebenarnya, tender projek sekolah tersebut telah dibuka pada APRIL 2018, sebulan sebelum Maszlee Malik dan Pakatan Harapan menjadi Kerajaan. Tender tersebut ditutup pada Mei 2018. Kontraktor pula dipilih pada Oktober 2018.

Dengan kata lain, projek ini telah diluluskan dalam Bajet 2018 yang merupakan Bajet yang dibentangkan oleh Kerajaan Barisan Nasional dan tidak ada kena-mengena dengan Pakatan Harapan.

Melihat kepada propaganda dan kempen yang sedang dijalankan oleh jentera PPBM di Facebook dan media sosial yang bercakap besar tentang projek ini, timbul tanda-tanya, tidakkah mereka berasa malu kerana masih lagi meneruskan tradisi pembodohan seperti ini?

Rakyat bukannya terlalu bodoh seperti yang difikirkan dan ditanggapi oleh Pakatan!


No comments:

 
Blogger Templates