Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, February 12, 2019

SELEPAS MAJLIS 'ORANG TUA-TUA', MAHATHIR TUBUHKAN PULA MAJLIS TINDAKAN EKONOMI SEMATA-MATA KERANA MENTERI KABINETNYA MEMALUKAN DAN TIDAK TAHU BUAT KERJA!!!



Selepas Council of Elders yang 'dibintangi' oleh Tun Daim Zainuddin, Tan Sri Zeti, Robert Kuok, Prof Jomo K.S dan Tan Sri Hasan Merican, kni Dr. Mahathir menubuhkan satu lagi majlis yang dikenali sebagai Majlis Tindakan Ekonomi yang senarai ahli majlisnya lebih panjang termasuklah Azmin Ali dan Lim Guan Eng, selain Rafidah Aziz.

Gambaran-gambaran dan kempen-kempen sebelum PRU-14 kononnya Malaysia sedang berhadapan dengan kemuflisan, akhirnya benar-benar menjadi kenyataan. Pun begitu, Mahathir dan kerajaannya masih juga menyalahkan Najib dan pentadbiran Barisan Nasional yang mereka tumpaskan pada 9 Mei 2018.

Dan yang paling kerap menjadi momokan adalah 1MDB. Di mana-mana, dan lebih-lebih utama dari mulut Lim Guan Eng, 1MDB adalah penyebab kepada hutang negara yang banyak.

Anehnya, dalam berita yang dipaparkan oleh media, Lim Guan Eng kelihatan sangat berbangga dengan pelaburan yang masuk menerusi Bandar TRX.

Rujuk:
http://www.utusan.com.my/bisnes/ekonomi/the-exchange-trx-terima-pelaburan-rm2-15-bilion-1.839228

Dan sudah pastilah, sesiapa sahaja yang mengikuti perkembangan 1MDB akan tahu, siapakah sebenarnya pemilik The Exchange TRX.


Berbeza daripada momokan Lim Guan Eng dan Mahathir, 1MDB tidak pernah cuba dilupuskan dan aset-asetnya dicairkan untuk membayar hutang-hutangnya yang kononnya membebankan negara. Sebaliknya sebaik-baik sahaja memegang jawatan Perdana Menteri, perkara pertama yang dilakukan oleh Mahathir adalah memasukkan orangnya ke dalam 1MDB.

Pengerusi 1MDB sekarang adalah Asri Hamidon.

Rujuk: 
http://www.theedgemarkets.com/article/1mdb-gets-new-chairman-exco-run-daily-ops

Penubuhan Majlis Tindakan Ekonomi secara tidak langsung menunjukkan Pakatan Harapan sebenarnya telah gagal dalam mentadbir dan menguruskan negara ini walaupun dibekalkan dengan rezab tunai yang cukup banyak dan prasarana pelaburan yang cukup besar oleh pentadbiran Najib Abdul Razak.

Suku Ketiga 2018, data-data ekonomi termasuklah pengeksportan, kemasukan pelaburan, pembuatan dan sebagainya menunjukkan penurunan yang sangat ketara.

Rujuk:
https://www.dosm.gov.my/v1/index.php?r=column/cthemeByCat&cat=100&bul_id=NUtDV2RPTktsZXRjMlcxWXpHS0RYZz09&menu_id=TE5CRUZCblh4ZTZMODZIbmk2aWRRQT09


Justeru tindakan Dr. Mahathir menubuhkan Majlis Tindakan Ekonomi yang mana dia sendiri adalah Pengerusinya, mungkin gambaran sebenar tentang kegagalan kerajaannya. Barisan menteri kabinetnya sekarang bukan sahaja telah memalukan Dr. Mahathir ke serata dunia dengan kepandiran mereka, tetapi juga penipuan kelulusan akademik mereka, yang mana beritanya turut dipetik oleh pelbagai agensi berita asing, ditambah pula dengan kegagalan Peguam Negara pilihan Dr. Mahathir dan Lim Guan Eng, Tommy Thomas dalam beberapa kes Najib, bakal menjadikan Kerajaan Malaysia di bawah Mahathir lebih ditertawakan berbanding tuduhan KLEPTOKRASI.

Mahathir nampaknya tenggelam dalam cerita-ceritanya sendiri. Lim Guan Eng dan DAP serta Azmin Ali yang sebelum ini bercakap hebat tentang betapa teruknya ekonomi Malaysia di bawah pentadbiran Najib, kini terpaksa bergelut untuk mempertahankan apa yang telah dilakukan oleh pentadbiran Najib sekurang-kurangnya untuk ekonomi dan kewangan Malaysia.


Bagaimanapun selepas 9 bulan menjadi Kerajaan, apa yang rakyat dapat saksikan ialah kemelut ekonomi yang semakin teruk melanda semua sektor. Kos sara hidup tidak berkurangan, bahkan semakin naik. Semua janji Pakatan hanya tinggal janji. Malahan, gaji minima dan peluang pekerjaan yang dijanjikan pun, hilang entah ke mana.

Yang rakyat khususnya orang Melayu nampak sekarang ialah, betapa kalutnya Lim Guan Eng, Azmin Ali dan Kerajaan Pakatan mencairkan aset-aset entiti yang berkaitan Melayu, Bumiputera dan Islam. Malah lebih teruk dari itu, di sebalik alasan negara tidak ada wang, boleh pula Lim Guan Eng tanpa menggunakan saluran Parlimen, menyalurkan bantuan dan peruntukan berbelas-belas juta kepada sekolah-sekolah persendirian dan kolej-kolej swasta Cina!

Mungkin inilah KUALITI KERAJAAN yang diterajui oleh para pemegang ijazah palsu!


Kata Penasihat Media Perdana Menteri, A.Kadir Jasin, "Penubuhan Majlis Tindakan Ekonomi yang dipengerusikan Tun Dr Mahathir Mohamad menunjukkan kegagalan Kabinet dalam menangani isu ekonomi, kewangan dan kebajikan rakyat, kata Datuk A Kadir Jasin.

Penasihat khas media dan komunikasi kepada perdana menteri itu berkata, selepas 8 bulan Pakatan Harapan (PH) menerajui Putrajaya, pentadbiran 4 parti itu belum menampakkan hasil yang boleh dirasai rakyat.


No comments:

 
Blogger Templates