Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, February 1, 2019

TRANSKRIP WHATSAPP JUSTO-CLARE REWCASTLE-BROWN AKHIRNYA TERBUKTI BENAR APABILA TONG KOII ONG BAYAR RM8.2 JUTA UNTUK TUTUP MULUT XAVIER JUSTO SUPAYA TIDAK BOCORKAN RAHSIA!!!



Pada 24 Julai 2015, Xavier Justo mengakui bahawa dia telah ditawarkan sebanyak USD2.7 juta (RM11.15 juta) oleh pemilik The Edge Group, Tong Koii Ong dan editornya, Ho Kay Tat bagi mencuri maklumat-maklumat daripada majikannya Petrosaudi untuk digubah dan kemudian digunakan untuk menyerang sekaligus menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional yang dipimpin oleh Najib Abdul Razak pada PRU-14.

Orang hubungan Xavier Justo dengan Tong Koii Ong dan Ho Kay Tat adalah Tony Pua dan editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown. (RUJUK SINI)


Selain Tong Koii Ong, Ho Kay Tat, Clare Rewcastle-Brown dan Tony Pua, turut terlibat dengan Xavier Justo adalah Nurul Izzah dan Tian Chua.

Xavier Justo sendiri telah mengakui kepada Polis Diraja Thailand bahawa dia sebenarnya sekadar memeras ugut bekas majikannya, PetroSaudi tetapi kesempatan itu turut diambil oleh pihak-pihak berkepentingan di Malaysia yang melihat kejatuhan Najib dan Kerajaan Barisan Nasional adalah satu-satunya cara untuk mereka menjarah dan merompak harta negara ini. (RUJUK SINI)

Beberapa artikel tentang Xavier Justo, konspirasi Tong Koii Ong, Ho Kay Tat, Clare Brown dan Tony Pua boleh dibaca DI SINI.

Pemberian RM8.2 juta oleh Tong Koii Ong kepada Xavier Justo dalam satu upacara gilang-gemilang, sebenarnya tidak lebih daripada menunaikan janji yang tertangguh selepas Xavier Justo menjadi antara orang yang berjaya meyakinkan pengundi-pengundi Malaysia bahawa 1MDB memang bermasalah tanpa melihat fakta sebenar.

Janji Justo yang dia akan lebih berazam untuk membantu Kerajaan Pakatan untuk menyelesaikan isu 1MDB sebenarnya tidak lebih daripada janji seorang pencuri dan pemeras ugut, yang antara lain membawa maksud Kerajaan Pakatan perlu membayarnya kalau tidak mahu dia menceritakan dan menghebahkan perkara sebenar kepada masyarakat Malaysia.



Tidak semua orang mempunyai salinan transkrip WhatsApp Justo dengan Clare Rewcastle-Brown, Tong Koii Ong, Ho Kay Tat dan Tony Pua. Namun yang jelas, menerusi transkrip tersebut, wujud konspirasi yang berjaya dilaksanakan menerusi PRU-14.

Lebih menarik, hasil konspirasi tersebut, Tong Koii Ong dan The Edge Groupnya berjaya memperolehi kontrak lumayan MyFund Home, manakala Xavier Justo pula memperolehi RM8.2 juta, sekalipun kurang RM3 juta dari janji awal.

2 comments:

Anonymous said...

hah! apa lagi?! tepok la!

Anonymous said...

Macai mana baca nii..yg dia tau..sarawak report tu menang bicara..
Bangkau gajah mana bisa ditutup dgn tapak tangan..akhirnya bau busuk akan menular juga

 
Blogger Templates