Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, April 4, 2019

BILA YANG DIDAKWA ADALAH NAJIB ABDUL RAZAK TAPI YANG DIBICARAKAN OLEH DUNIA IALAH KERAJAAN MAHATHIR-GUAN ENG!!!



Yang didakwa adalah Najib Abdul Razak.

Namun yang dibicarakan sekarang adalah KERAJAAN MALAYSIA di bawah Pakatan Harapan yang diterajui oleh Dr. Mahathir dan Lim Guan Eng.

Gelagat Tommy Thomas dan pasukan pendakwarayanya di mahkamah semalam, mendapat perhatian luar biasa dari penonton. Masing-masing menunggu dengan penuh teruja, bukti-bukti kukuh yang akan dipersembahkan oleh Tommy Thomas yang pada sebelum ini, dengan angkuh berkata, Najib pasti akan didapati bersalah kerana bukti-bukti yang ada padanya, sangat kuat dan kukuh.

Namun apa yang berlaku semalam, amat memalukan.

Dari isu RM2.6 bilion, sehinggalah kepada kapal Equanimity dan akhir sekali kes SRC International yang dilihat peluang terbaik untuk menghantar Najib ke lantai penjara, Tommy Thomas kelihatan tergagap-gagap dan sukar mencapai matlamat serta sasaran yang telah ditetapkan oleh pemilik-pemiliknya.

Semuanya bermula dengan hebat apabila Jabatan Siasatan Jenayah Komersial PDRM melakukan serbuan, penyitaan dan rampasan membabitkan wang tunai, barangan kemas, beg tangan berjenama yang akhirnya disahkan sebagai tiruan, pakaian, bahkan termasuklah juga kasut cucu Najib.

Kononnya semua itu adalah duit 1MDB yang telah dicuri dan digubah.

Namun akhir-akhirnya, kisah RM2.6 bilion itu hilang sebaliknya sekadar diganti dengan kes SRC RM42 juta.

Semalam, Tommy Thomas menampilkan bukti resit-resit kad kredit dan telefon untuk menyokong dakwaannya bahawa Najib Abdul Razak telah mencuri wang SRC International. Turut disebut ialah senarai Ketua-Ketua UMNO Bahagian yang menerima wang tersebut sebagai persediaan untuk PRU.

Semalam adalah hari pertama dan hari pertama sahaja, Tommy Thomas sudah gelabah teruk. Pasukan pendakwarayanya tidak dapat membantu Tommy Thomas.

Najib dikenakan tuduhan yang begitu banyak dengan harapan, kalau tidak satu, atau dua tuduhan akan lekat dan boleh menyebabkan Najib ke penjara. Singkatnya, Peguam Negara sangat tidak yakin dengan tuduhan utama yang perlu dikenakan terhadap Najib dan berharap ada tuduhan-tuduhan lain yang boleh memenangkannya.

Sememangnya amat mengecewakan dengan prestasi Tommy Thomas selaku Peguam Negara, semalam.


No comments:

 
Blogger Templates