Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, May 23, 2019

LIM KIT SIANG AKHIRNYA BERTUKAR JADI PENGECUT DAN PENAKUT APABILA BIMBANG DEBAT DENGAN NAJIB BAKAL MENELANJANGKAN KEBODOHAN ANAKNYA!!!



Dua hari, ketika Najib Abdul Razak mencabarnya untuk berdebat, bukan main berkokok Lim Kit Siang menerima cabaran tersebut. Malah dia pula yang menetapkan tajuk, walaupun Najib menyatakan perdebatan tersebut adalah bebas di mana Lim Kit Siang boleh menyoalnya apa sahaja, dan pula bebas menyoal Lim Kit Siang apa sahaja.

Untuk menunjukkan yang dia seorang yang berani dan mahu memalukan Najib Abdul Razak terutama di kalangan pengundi-pengundi Cina yang merupakan teras sokongan DAP, Lim Kit Siang memberikan tajuk, "Bagaimana Malaysia terjerumus menjadi sebuah kleptokrasi global dan bagaimana kita boleh kembali menjadi sebuah negara terulung yang berintegriti" kedengaran seperti merupakan umpan dan pancing untuk terus mendapatkan kepercayaan daripada kaum Cina Malaysia serta sebahagian kecil orang Melayu untuk terus melihat DAP sebagai memperjuangkan anti rasuah, anti penyelewengan dan menyelamatkan Malaysia.


Maka berkokok sakanlah para penyokongnya di media-media sosial, kononnya, Lim Kit Siang akan memalukan Najib Abdul Razak. Beberapa orang pemimpin DAP terutama dari kalangan pemimpin India DAP yang diketahui amat kuat menjilat Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng, segera mengeluarkan komen memuji-muji Lim Kit Siang dan mengeji serta mencerca Najib Abdul Razak. Dan seperti biasalah, mereka juga menaruh keyakinan penuh Lim Kit Siang akan berjaya mengalahkan Najib Abdul Razak.


Malangnya, tidak sampai 72 jam kemudian, Lim Kit Siang berubah fikiran terutama selepas Najib Abdul Razak bukan sahaja memanjangkan tawaran debat dengannya, tetapi juga dengan Dr. Mahathir.

Ternyata, Lim Kit Siang yang cakapnya berdegar-degar, adalah seorang PENAKUT dan BACUL. Lim Kit Siang sedar, dia berhadapan dengan fakta dan data. Kalau anaknya yang berlagak macam orang pandai itu pun kerap kali tersungkur dan terpaksa menggunakan Tony Pua untuk memusing dan memutarbelitkan fakta dalam melawan fakta serta data yang diberikan oleh Najib Abdul Razak, Lim Kit Siang yang sudah lebih 50 tahun berdiri sebagai ahli politik pembohong, bukanlah tandingan Najib Abdul Razak.


Lim Kit Siang mungkin seorang jagoan dalam menghasut masyarakat Cina lupa diri seperti yang dilakukannya dalam kempen PRU-3 sehingga tercetusnya tragedi berdarah 13 Mei 1969. Lim Kit Siang mungkin hebat dalam mengapi-apikan perjuangan menentang Perlembagaan Persekutuan terutama yang membabitkan peruntukan untuk Melayu, Bumiputera dan Islam. Namun apabila berhadapan secara empat mata, Lim Kit Siang tidak akan berani dan bertukar menjadi tauhu basi yang dimakan tak boleh, dipegang ia hancur.

Apa pun, perlu diperakui dan dipuji, sama seperti Mahathir, Lim Kit Siang akan melakukan apa-apa sahaja demi menyelamatkan anaknya, Lim Guan Eng. Lim Kit Siang sangat sedar, perdebatan dengan Najib Abdul Razak akan diikuti oleh jutaan rakyat Malaysia, terutama sekali pengundi-pengundi Cinanya. Dalam perdebatan itu, pastinya, Najib Abdul Razak bukan sahaja membuka pekung kelemahan Lim Guan Eng, tetapi juga pelbagai skandal, penipuan dan taktik jelek Lim Guan Eng.

Itulah sebenarnya yang tidak diingini sangat-sangat oleh Lim Kit Siang. Walau apa cara sekalipun, Lim Guan Eng perlu kekal sebagai Maharaja dan Dewa Tokong di kalangan masyarakat Cina.

Tapi paling kelakar bila dia menggunakan alasan, "TAK MAHU MENJADI SATU KONFLIK MEMBABITKAN ORANG MELAYU DAN CINA' untuk menghalalkan kehilangan telurnya.

13 Mei 1969 dulu malah penyakauan RM19.9 bilion kekayaan Tabung Haji oleh SPV MOF yang tu, bukan konflik Melayu Cina yang dicetuskan oleh anaknya?

4 comments:

Anonymous said...

Ku sangka anak jantan, rupa2nya PONDAN TUA LKS ni. Geng2 3 inchi ini kini bertukar kepada kurang 1/2 inci sahaja. Betul2 pengecut!

Anonymous said...

Si PONDAN TUA ini takut kebodohannya akan terserlah sepertimana kebodohan anaknya. Nampak gah bila menulis tapi kecut bila dicabar bertentangan empat mata. Si PONDAN TUA rasis ini hanya pandai menyemai kebencian kaum semata2, tak lebih dari itu.

tokwancha said...

Kita tunggu ramai2 apa pulak nak dikelentong mahacai ph yg sekarang ni tengah rasa potong stim.

Anonymous said...

Apek tua ni patut diam saja. Tak guna merapu belakang musuh. Bila ajak berdepan kecut telur. Cakap macam tin kosong. Diam lagi baik.

 
Blogger Templates