Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, June 14, 2019

KUMPULAN OTAI REFORMASI PKR DESAK AZMIN ALI BERCUTI DARI SEMUA JAWATAN KERAJAANNYA DAN PERTIKAIKAN CAMPURTANGAN MAHATHIR DALAM SIASATAN PIHAK BERKUASA!!!



Khairuddin Abu Hassan, orang yang paling aktif mengembara ke luar negara dalam usaha untuk menjatuhkan Najib Abdul Razak menggunakan isu 1MDB, tiba-tiba sahaja 'berubah' sikap apabila menyatakan kemelut yang sedang melanda Azmin Ali sekarang, bukanlah disebabkan oleh UMNO.

Malahan dia menolak tuduhan yang dibuat oleh jentera propaganda dan perang saraf PKR dalam usaha mereka membela Azmin Ali dengan menyalahkan UMNO.

Menurutnya, apa yang berlaku kepada Azmin merupakan masalah dalaman parti PKR sendiri atau lebih tepat lagi di kalangan para pemimpin Pakatan Harapan sendiri. (RUJUK SINI)

Khairuddin berpendapat ia dirancang secara teliti dan berterusan semata-mata untuk mematikan terus karier politik seorang Menteri Kabinet yang sedang berada di tahap terbaik kini.


"Ini bukan kerja orang luar tetapi perbuatan jijik dari dalaman. Kalangan jijik dan jahat ini cuba merancang pukulan maut terhadap Menteri Kabinet berkenaan.

Sementara itu seorang lagi pemimpin kanan PKR, Shamsul Iskandar Mohd Akin yang merupakan orang yang cuba dipersalahkan kerana telah mengambil Haziq Aziz bekerja dengannya sebagai SUSK pula mendakwa, Haziq tidak pernah menyertai Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) sekalipun jentera propaganda dan perang saraf Pakatan cuba memanipulasikan gambar lelaki tersebut bersama-sama bekas menteri, YB Nancy Shukri. (RUJUK SINI)

Sementara itu, terdapat pelbagai pendapat berhubung kemelut terbaharu melibatkan Timbalan Presiden PKR merangkap Menteri Hal Ehwal Ekonomi ini.

Dr. Mahathir awal-awal lagi telah menyatakan, dia tidak percaya dengan kebenaran klip-klip video tersebut. Malahan ketika siasatan PDRM masih belum selesai, Mahathir dilihat cuba mengganggu siasatan dengan berkata, klip-klip video tersebut adalah palsu. (RUJUK SINI)


Sikap Mahathir yang sangat kontras dengan tindakannya pada tahun 1998, menimbulkan kritikan daripada kumpulan PKR yang menamakan diri mereka sebagai OTAI REFORMASI yang diketuai oleh Dr. Idris Ahmad, ADUN Ijok yang juga merupakan calon Menteri Besar Selangor yang kalah bersaing dengan Azmin Ali dan Amiruddin Shari untuk jawatan tersebut.

Menurut Idris, Azmin Ali seharusnya bercuti dari semua jawatannya bagi membolehkan siasatan lebih adil dan tidak berat sebelah atau dipengaruhi dijalankan oleh pihak berkuasa. (RUJUK SINI)

OTAI REFORMASI merupakan antara kumpulan terawal yang berdemonstrasi di jalanan ketika Anwar Ibrahim dipecat dari UMNO dan jawatan-jawatannya dalam Kerajaan termasuklah sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan ekoran skandal seks liwat dan salahguna kuasa pada tahun 1998.

Kumpulan tersebut mempersoalkan tindakan Dr. Mahathir yang begitu cepat membela Azmin berbanding apa yang dilakukannya terhadap Anwar pada tahun 1998 sekaligus menyatakan kebimbangan mereka terhadap campurtangan Perdana Menteri dalam siasatan membabitkan klip-klip video yang dikaitkan dengan Azmin Ali yang telah ditularkan semenjak tiga hari lepas.

"Kata Mahathir, video tersebut telah disunting menggunakan teknologi canggih, tetapi kami ragu-ragu tentang kelayakannya untuk bercakap tentang teknologi video. Sementara itu, salah seorang di dalam video tersebut telah pun membuat pengakuan berhubung pembabitannya dalam aksi seks itu," kata Dr. Idris Ahmad yang juga merupakan pengerusi kumpulan OTAI REFORMASI.


No comments:

 
Blogger Templates