Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, June 15, 2019

TIBA-TIBA DAP YANG DAHULUNYA GALAK DEDAHKAN KLIP VIDEO DAN RAKAMAN SKANDAL SEKS, JADI SENYAP SUNYI DALAM ISU AZMIN-HAZIQ!!!




Sedar atau tidak, dalam kemelut terbaharu yang menyaksikan Azmin Ali terpaksa mendapatkan bantuan daripada Mufti Wilayah Persekutuan untuk mewujudkan persepsi tidak bersalah dan suci di mata masyarakat terutama sekali di kalangan penyokong dan pengundi Islam, pihak yang paling senyap adalah DAP.

Tidak ada seorang pemimpin DAP pun yang berbunyi apatah lagi mengulas isu ini. Sebaliknya secara diam-diam DAP mengukuhkan kedudukan dan kepercayaan masyarakat Cina terhadap parti tersebut menerusi beberapa tindakan yang perlu disokong isu-isu yang boleh mengalihkan perhatian masyarakat dan penyokong Melayu Pakatan.

Dalam kesibukan kemelut yang sedang melanda, sudah ada desakan yang dimurnikan dengan 'cadangan' agar jawatan Timbalan Perdana Menteri diberikan kepada orang Cina agar UEC dapat diiktiraf sebagai aliran pendidikan kebangsaan.

Dalam kesibukan kemelut yang sedang melanda, desakan agar diwujudkan satu aliran pendidikan di Malaysia sahaja tanpa aliran vernakular dengan tiga subjek bahasa iaitu Mandarin, Tamil dan Arab diajar di sekolah satu aliran selain Bahasa Melayu sebagai mata pelajaran bahasa teras dan Bahasa Inggeris, berjaya disenyapkan dan tidak dibincangkan secara meluas.

DAP dan pendedahan skandal pita dan klip rakaman seks, bukanlah asing dan baru. Cuma kali ini, DAP seperti cuci tangan dan seperti sudah 'bertaubat'.


Pada tahun 1994, ketika Lim Guan Eng diberi bayangan sebagai pengganti bapanya di Kota Melaka, skandal membabitkan Rahim Thamby Chik yang pada waktu itu merupakan Ketua Menteri Melaka dan salah seorang daripada Team Wawasan Anwar Ibrahim, telah membangkitkan satu isu besar sehingga menjadikan Lim Guan Eng sebagai hero dan pembela.

1997 beberapa bulan selepas majalah Tamadun menyiarkan kenyataan Mat Sabu bahawa Malaysia bakal menerima Perdana Menteri dari kalangan peliwat, DAP menerusi mendiang Karpal Singh mendesak agar siasatan rasmi dilakukan dan 'menteri' berkenaan bukan sahaja dikenakan tindakan tetapi juga perlu melepaskan jawatan. Dalam kempen-kempen dan ceramah selepas itu, DAP memomokkan UMNO sebagai pembela peliwat untuk dijadikan Perdana Menteri.


2009, Mendiang Karpal Singh sejurus sebelum dilantik sebagai peguambela Anwar Ibrahim dalam satu kenyataan media, mendesak agar Anwar Ibrahim segera bertaubat dan meninggalkan perbuatannya daripada menipu rakyat serta menghuru-harakan Pakatan. (RUJUK SINI)

Awal sebelum itu lagi iaitu pada tahun 1988, DP Vijandran yang pada waktu itu merupakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat dan dianggap sebagai antara 'bintang masa hadapan' MIC, telah terpalit dengan skandal seks menerusi pita-pita rakaman. Perkara tersebut didedahkan oleh DAP dan DAP bersungguh-sungguh mahukan agar DP Vijandran selain dikenakan tindakan undang-undang turut meletakkan jawatan. (RUJUK SINI)

DP Vijandran merupakan antara pemimpin masyarakat India yang lantang bercakap tentang penghapuskan sekolah vernakular dan pembelajaran mata pelajaran Bahasa Tamil di sekolah aliran kebangsaan dalam usaha mengeluarkan masyarakat Tamil dari kemelut kemiskinan dan masalah sosial serta perasaan rendah diri mereka. (RUJUK SINI)


Begitu juga dalam isu klip video membabitkan bekas Presiden MCA merangkap bekas Menteri Kesihatan, Chua Soi Lek. DAP juga memainkan peranan penting dalam menghebahkan isu tersebut dan kemudian berusaha mewujudkan persepsi negatif terhadap MCA menerusi kempen-kempen berterusan sambil cuba mengaitkannya dengan kepimpinan UMNO (RUJUK SINI)

Pada 27 Julai 2012, dalam isu klip video yang membabitkan Speaker DUN Perak, R.Ganeson yang membabitkan V.Sivakumar (Tronoh) dan A.Sivasubramaniam (Buntong) yang mendakwa mereka telah menerima klip-klip rakaman tersebut menerusi sampul surat dan dihantar oleh orang yang tidak dikenali. (RUJUK SINI)

R.Ganeson kemudiannya mengambil tindakan saman fitnah terhadap Sivakumar, Sivasubramaniam, Datuk Ngeh Koo Ham (ADUN Sitiawan), Nga Kor Ming (ADUN Pantai Remis) dan Lim Pek Her (ADUN Menglembu). Peguam yang mewakilinya adalah Ahmad Bashir. Ganeson dalam writ samannya menuntut RM25 juta sebagai ganti rugi secara bersama dan berasingan dengan injunsi, faedah dan kos. (RUJUK SINI)

30 Mac 2014, R. Ganeson akhirnya menerima permohonan maaf daripada kelima-lima orang wakil rakyat DAP itu berhubung fitnah yang mereka lakukan terhadapnya. (RUJUK SINI)

Agak aneh, DAP yang begitu aktif membuat pendedahan dan menuntut integriti serta moraliti tinggi para pemimpin negara, kini langsung tidak berbunyi tentang kemelut terbaharu. Apakah kerana DAP berasakan, kalau mereka berbunyi sekalipun, ia hanya mengundang kerugian besar kepada DAP?

Atau sebenarnya, DAP memang mengharapkan pengalihan besar seperti isu klip video yang dikaitkan dengan Azmin Ali bagi memudahkan mereka 'bekerja' di Kementerian Kewangan serta beberapa Kementerian utama lain? Justeru, DAP memilih untuk senyap dan tidak lagi bercakap tentang moraliti dan integriti seseorang pemimpin?

Atau DAP sebenarnya takut kalau benda yang sama pula menimpa para pemimpin kanan mereka?


1 comment:

Anonymous said...

Minta Latifah Koya dengan segera menyiasat kembali kes rasuah banglo murah LGE dan kes rasuah terowong. Ianya isu yang sangat besar!


 
Blogger Templates