Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, November 27, 2019

PENJAWAT AWAM: ABU MAYAT CHIN PENG DAN DAULAH TERPENDAM... ADAKAH MENYERUPAI GERAKAN BLACK-OUT SATU NEGARA UNTUK MEWUJUDKAN IPP?!!!



Kenyataan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Azis Jamman bahawa pihaknya akan melakukan siasatan berhubung penyeludupan masuk abu mayat ketua pengganas, Chin Peng tidak ubah seperti satu permainan tarik tali dan melepaskan diri semata-mata.

Sekaligus kenyataan bahawa KDN tidak tahu menahu berhubung kemasukan tersebut, memberikan beberapa kesan besar kepada integriti pihak berkuasa, khususnya yang terbabit dalam menjaga keselamatan, bahkan yang lebih utama lagi adalah membabitkan perisikan seperti MIO dan Cawangan Khas PDRM.

Dalam kenyataannya yang dipetik oleh media, Azis Jamman mengatakan KDN hanya mendapat maklumat berhubung penyeludupan masuk abu mayat Chin Peng selepas menerima persoalan daripada pelbagai pihak termasuk media. (RUJUK SINI)

Menurutnya lagi, dasar Kerajaan Pakatan Harapan berhubung abu mayat Chin Peng tidak berubah dan sama dengan dasar Kerajaan Barisan Nasional yang melarang abu mayat Chin Peng daripada dibawa masuk.

Justeru, siasatan akan dijalankan bagi memastikan sama ada perkara tersebut betul agar tindakan undang-undang dapat diambil terhadap pihak yang membawanya masuk serta yang membenarkan ia dibawa masuk.


Mungkin dalam bahasa yang lebih mudah, kenyataan Azis Jamman tersebut menjurus kepada menyalahkan pihak berkuasa dan perisikan negara yang telah gagal melaksanakan tugas mereka dengan berkesan sehinggakan abu mayat orang yang paling dibenci dan memerangi negara itu, terlepas masuk ke negara ini dan kemudian ditabur di beberapa lokasi sebagai simbol kejayaan komunis.

April 2019, aktivis anarki Hishamuddin Rais menyentuh tentang DAULAH TERPENDAM. Menurutnya, Daulah Terpendam adalah ancaman utama kepada Kerajaan Pakatan Harapan. Justeru menurutnya, Kerajaan Pakatan Harapan perlu mengatasi masalah Daulah Terpendam itu terlebih dahulu bagi melancarkan lagi pemerintahan mereka. (RUJUK SINI) Hishamuddin Rais mula menulis tentang Daulah Terpendam (Deep State) pada 23 Julai 2014. (RUJUK SINI)

Julai 2019, Lim Kit Siang menyatakan bahawa Daulah Terpendam merupakan elemen utama yang melambatkan dan merencatkan pembaharuan institusi di Malaysia. Penasihat DAP itu berkata demikian semasa merujuk kepada kenyataan Menteri Luar yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Harapan (PH) Datuk Saifuddin Abdullah bahawa daulah terpendam sedang cuba mensabotaj pentadbiran kerajaan PH. (RUJUK SINI)

Menurutnya lagi, Daulah Terpendam ini akan menjadi bertambah buruk dan menjahanamkan jika orang ramai yakin bahawa kerajaan PH adalah bersifat sementara, sebagaimana yang diharapkan oleh pemimpin-pemimpin UMNO, musnah dan hancur dalam masa beberapa bulan sahaja.

DAULAH TERPENDAM merupakan terjemahan langsung daripada frasa DEEP STATE yang menggambarkan situasi kegagalan pentadbiran awam yang demokratik akibat kewujudan kerajaan dalam kerajaan. Kumpulan pentadbiran awam ini mampu mengenepikan keputusan dan kehendak kerajaan semasa dan bertindak sebagai tangan-tangan ghaib bagi melaksanakan polisi dan agenda negara di luar proses pembuatan keputusan oleh kepimpinan kerajaan. (RUJUK SINI)

Selepas Pakatan begitu berbangga kerana wujudnya Daulah Terpendam yang merekodkan perbualan dalam mesyuarat edit dan audit Jabatan Audit terhadap Laporan 1MDB sehingga merujukkan pegawai kanan tersebut sebagai perwira dan perlu dianugerahkan pingat kebesaran kerana 'jasa-jasanya', tidak beberapa hari kemudian, Ketua Setiausaha Kementerian Pertanian serta beberapa orang KSU yang lain telah dikenakan tindakan berpindah dan gantung tugas.


Paling ketara ialah Ketua Setiausaha Kementerian Pertanian yang dikatakan telah mensabotaj Menteri Pertanian apabila membuat tender terbuka sehingga mengenepikan peluang NAFAS untuk mendapat kontrak pembekalan benih padi dan pengapuran bernilai RM1.4. Apabila Menteri Pertanian menulis surat kepada Perdana Menteri untuk membatalkan keputusan tender terbuka tersebut dan melantik NAFAS sebagai pembekal menerusi runding terus, yang turut terdedah ialah perlantikan politik besar-besaran dalam NAFAS selain penyalahgunaan dana NAFAS menerusi penyewaan 38 bilik hotel di Pontian yang dikatakan untuk road tour di Johor Bahru selama sebulan.

Ironinya, tarikh penyewaan 38 bilik tersebut adalah bersamaan dengan tempoh Pilihanraya Kecil Parlimen Tanjung Piai. Malahan lokasi antara hotel di Pontian tersebut dengan Johor Bahru adalah terlalu jauh dan tidak ekonomikal langsung memandangkan lebih banyak hotel lain di sekitar Johor Bahru yang boleh disewa bagi tujuan road-tour sepertimana alasan yang diberikan oleh Salahuddin Ayub.

Berselindung di sebalik 'DAULAH TERPENDAM', Kerajaan Pakatan Harapan dilihat seperti sedang memusuhi penjawat-penjawat awam dan menyalahkan penjawat awam terutama sekali anggota polis dan tentera setelah PPBM mengalami kekalahan besar di PRK Tanjung Piai. Lebih 11,000 orang pengundi Tanjung Piai tidak keluar mengundi, namun sekalipun 11,000 orang pengundi keluar dan kesemuanya mengundi Pakatan Harapan, jumlah tersebut tetap tidak boleh mengatasi jumlah majoriti yang dimenangi oleh calon BN iaitu sebanyak 15,086 undi.


13 November 2019, Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Dr. Asyraf Wajdi melahirkan kehairanan berhubung permusuhan dan kebencian yang ditunjukkan oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng terhadap para penjawat awam. Kenyataan Asyraf itu dibuat berdasarkan klip video ceramah pilihanraya yang dibuat oleh Lim Guan Eng di Tanjung Piai. (RUJUK SINI)

“Saya tidak faham kenapa Menteri Kewangan, Lim Guan Eng begitu memusuhi dan amat prejudis terhadap penjawat awam. Dalam ceramah beliau semalam, Guan Eng masih meneruskan serangan sinisnya terhadap 1.6 juta kakitangan awam yang hakikatnya enjin terpenting menggerakkan pentadbiran kerajaan di semua peringkat selama ini,” katanya..

“Sudahlah sejak Kerajaan PH ambil alih, mereka menafikan hak Penjawat Awam untuk menerima 2 Kenaikan Gaji melalui Pergerakan Gaji Tahunan biasa dan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) Khas seperti yang dijanjikan oleh Kerajaan pentadbiran BN pada sebelum PRU-14 atas alasan kekurangan peruntukan yang besar untuk membiayai kenaikan gaji ini,” katanya.

“Manakala YB Tony Pua pernah menggelarkan penjawat awam sebagai ‘biawak hidup’ kerana bilangan yang besar dan menelan belanja sehingga 36 peratus dari keseluruhan Belanjawan 2017,” ujarnya lagi.

Justeru, apabila Azis Jamman menyatakan kementeriannya tidak tahu menahu tentang penyeludupan abu mayat Chin Peng dan hanya selepas 2 bulan, itu pun selepas kumpulan terbabit sendiri yang mewuar-uwarkannya, ia mengingatkan kita kepada gerakan membasmi DAULAH TERPENDAM oleh Kerajaan Pakatan Harapan sendiri. 

1 comment:

Anonymous said...

Arshad Raji Patriot mana x kuar statement lagi..ke dia setuju askar Dan polis sama taraf dgn chin peng

 
Blogger Templates