Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, November 24, 2019

ZAHID HAMIDI PERLU LEBIH SEDAR, ANTARA AKAR UMBI DENGAN BEKAS PEMIMPIN UMNO YANG BERPALING TADAH, MANA LEBIH UTAMA DAN LEBIH PENTING!!!



Presiden UMNO, Zahid Hamidi masih lagi bercakap tentang 'terbukanya' UMNO untuk menerima semula bekas Ahli-Ahli Parlimen UMNO yang telah melompat menyertai PPBM selepas UMNO-BN hilang kuasa pada 9 Mei 2018. (RUJUK SINI)

Adakah Zahid bercakap atas kapasiti peribadinya atau dia bercakap atas kapasitinya selaku Presiden UMNO yang merasakan, dia serba tahu kehendak akar umbi dan marhaein UMNO?

Kalau Zahid begitu bimbangkan dan kisahkan sangat dengan bekas pemimpin-pemimpin dan wakil rakyat UMNO itu, bagaimana pula dengan orang-orang UMNO yang tidak berjawatan, yang setia bersama-sama UMNO malahan sanggup mempertahankan UMNO ketika UMNO berada di ambang kehancuran dan dihina dalam segenap segi?

Bukankah sepatutnya Zahid perlu lebih bimbangkan akar umbi? Bukankah Zahid sepatutnya lebih mengambil hati akar umbi UMNO yang gigih pertahankan UMNO dan setia dengan kewujudan UMNO meskipun mereka kehilangan maruah yang mereka bangga-banggakan selama lebih 6 dekad?

Puluhan ribu orang Melayu yang tidak berpangkat, berpendapatan dan bergelaran walaupun setia di dalam UMNO, terus memperjuangkan UMNO tatkala para pemimpin UMNO yang bergelar, berdarjat dan berpangkat berpaling tadah.

Puluhan ribu orang Melayu selepas 9 Mei 2018 akan terus mengingati pemimpin-pemimpin UMNO yang lari meninggalkan UMNO dan memburuk-burukkan UMNO malahan berikrar untuk menguburkan UMNO setelah mereka kaya raya, senang lenang dan memiliki harta yang bertimbun-timbun selama berada di dalam UMNO.

Mana mungkin orang-orang Melayu itu sanggup untuk menerima bekas pemimpin-pemimpin UMNO yang cuba dipeluk Zahid itu kembali. Bekas pemimpin-pemimpin UMNO itu tidak ubah seperti biawak dan pemakan bangkai lain yang sanggup membunuh walaupun spesies sendiri demi tembolok dan nafsu mereka.

Zahid sepatutnya lebih sedar dan ambil tahu bahawa semasa UMNO mengalami zaman terburuknya, marhein-marhein yang tidak dianggap lebih bernilai berbanding para pemimpin UMNO yang telah berpaling tadah itulah, yang cuba membetulkan persepsi menerusi pelbagai media, terutama sekali media sosial selepas Mahathir mencengkam media-media arus perdana untuk dirinya.

Mereka inilah yang terus berjuang sehingga ke hari ini dengan kepercayaan bahawa UMNO adalah ABATA. Mereka inilah yang terus bertekad untuk memastikan UMNO hidup dan bangkit kembali supaya UMNO boleh menjadi warisan bangsa sekaligus melestarikan wasiat datuk nenek mereka agar UMNO kekal sebagai wadah perjuangan bangsa dan agama.

Kini, setelah kembali bersama-sama PAS yang terpisah semenjak 1951 (rujuk sebentar pada tahun 1969 sehingga 1974), UMNO seperti sudah kembali boleh bernafas. Sambutan rakyat terhadap UMNO nampak sedikit pulih walaupun sebenarnya sambutan itu sebenarnya lebih kepada Najib Abdul Razak, bukannya para pemimpin UMNO secara keseluruhannya.

Orang UMNO lebih selesa bersama-sama jemaah PAS berbanding bekas pemimpin UMNO yang pernah cuba membunuh dan melupuskan mereka. Takkan Zahid tak tahu dan tak nampak? Takkan Zahid tak merasai denyut nadi akar umbi UMNO?

Takkan Zahid hendak terus melayan kerenah pemimpin-pemimpin UMNO atau bekas pemimpin UMNO yang telah berpaling tadah dengan mengenepikan akar umbi UMNO?

Seelok-eloknya, Zahid selaku pemimpin utama UMNO sudah boleh 'move on' dan melupakan para pengkhianat UMNO itu. Tak salah kalau UMNO mengikuti jejak langkah PAS yang menampilkan muka-muka baru kepimpinan yang lebih berdaya tahan serta mempunyai latar belakang akademik mahupun dari golongan profesional berbanding mengumpulkan para pemimpin UMNO untuk pemilihan semata-mata.

Dan lebih baik Zahid kehilangan bekas pemimpin-pemimpin UMNO tersebut berbanding kehilangan sokongan daripada akar umbi yang sememangnya menolak total golongan pengkhianat berkenaan.

1 comment:

Pak yop said...

Tak apa lah..itu sekadar satira politik..kalau mp yg berpaling tadah nk masuk balik umno ditolak..apa kah jika atok dan mp2 bersatu bergabung dgn umno diterima...

 
Blogger Templates