Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, December 26, 2019

BILA PRESIDEN UMNO PUN DAH TERKENA PENYAKIT YANG SAMA DENGAN SUPREMO DAP DAN PENGERUSI PPBM!!!


Berat dah penyakit Presiden UMNO ni...

Dia pun dah terjangkit penyakit yang sama dengan Penasihat Seumur Hidup DAP yang juga berjawatan MENHAN dan Pengerusi PPBM yang berjawatan Perdana Menteri.

Teruk sangat u-turn ni... wartawan mana pula pi sua mikrofon kat depan dia sampai dia boleh buat u-turn sebegitu hebat sampai terlupa yang pada 19 November 2019, dia sendiri yang keluarkan kenyataan:


“UMNO serahkan sepenuhnya perkara ini kepada Jawatankuasa (Lembaga) Disiplin bagi menjalankan siasatan." (https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2019/11/518718/lembaga-disiplin-umno-siasat-pertemuan-sulit-azmin)

Salah seorang Naib Presiden UMNO, Ismail Sabri Yaakob pula berkata Lembaga Disiplin UMNO bebas memutuskan bagaimana siasatan dijalankan, selain membuat keputusan secara telus dan adil. (https://www.bharian.com.my/berita/politik/2019/11/630803/lembaga-disiplin-umno-bebas-siasat-pertemuan-sulit)


Tapi 17 Disember, Zahid Hamidi mengeluarkan kenyataan bahawa tiada sebarang tindakan akan diambil terhadap Hishamuddin Hussein Onn kerana 'masalah tersebut telah selesai sepenuhnya'. (https://www.sinarharian.com.my/article/62315/BERITA/Politik/Surat-tunjuk-sebab-yang-tersebar-tidak-sah-Ahmad-Zahid)

Turut dinafikan ialah, sepucuk surat tunjuk sebab daripada Lembaga Disiplin UMNO terhadap Hishammuddin yang didakwa melanggar Perlembagaan parti itu dan tata etika sebagai ahli UMNO. Berdasarkan surat yang ditandatangani oleh Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Mohamed Apandi Ali itu, Hishamuddin yang juga Ahli Parlimen Sembrong itu perlu menghadiri satu sesi pendengaran di Ibu Pejabat UMNO, Kuala Lumpur bagi memberi penjelasan pada 26 Disember ini.

Hari ini, Tan Sri Apandi Ali mengumumkan peletakan jawatannya beliau sebagai Pengerusi Lembaga Displin UMNO serta-merta. Keputusan itu diambilnya ekoran keputusan pucuk pimpinan parti membatalkan sesi perjumpaan antara Lembaga Displin dengan bekas Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.


Bekas Peguam Negara itu berkata, pembatalan itu adalah sesuatu yang tidak bertepatan dengan Perlembagaan Parti.

“Saya tidak rela dijadikan sebagai kuda tunggangan.Maruah saya lebih penting daripada jawatan,” katanya.

Ironinya, sama seperti perangai pemimpin-pemimpin Pakatan yang segera menyalahkan Najib Razak, Kerajaan UMNO-BN, Ketua Setiausaha, JPA dan rakyat apabila terkantoi dan dah tak ada alasan lain, perkara yang sama juga sedang berlaku dalam UMNO.

Sudah ada yang berkata, kemelut yang 'dicipta dan dibesar-besarkan' oleh Apandi Ali, dalangnya adalah Najib Razak.

Siapa kata TONGONG ITU TIDAK BOLEH DIWARISI DAN DIJANGKITI?

Akar umbi UMNO kelihatan keras menyokong UMNO walaupun UMNO ada banyak masalah dan sedang berhadapan dengan kepupusan selama-lamanya. Tapi nampaknya pucuk pimpinan pula, masih lagi bermain politik dengan mentongong-tongongkan akar umbi.

7 comments:

Anonymous said...

Hishamudin ni pun kadang2 mangkuk jugak....
Jd perosak dlm UMNO...
Yg dia pergi bersama 13 MP jumpa Azmin dirumah buat apa???
Knp nk timbulkan persepsi buruk..?
Mangkuk juga si Hisham ni...
Nk jadi musang berbulu ayam...

Anonymous said...

umno akan akan hancur lebur di tangan pemimpin2 yg penting kan diri sendiri, tidak lama lagi.... buat malu dgn parti PAS jer....seelok nyer semua ahli akar umbi umno masuk PAS jer....

zabidin4 said...

Kes mahkamah belum selesai. Elok cutilah dari memegang jawatan Preaiden Umno tu. Tahi masih byk tersangkut di gelegar. Bersihkan dulu.

Anonymous said...

itu atok punya talian hayat terakhir.. atok tak peduli sapa jadi PM yg oenting anak cucu di selamat kan dulu..

insyallah bila talian hayat arok dah abis masuk kubo... anak cucu memang tak selamat kena kerjakan

Anonymous said...

Semuanya berpunca daripada hishamudin onn, yg menjadi baruwah mahathir untuk metosakkan umno. Mahathir pulak,,keling yg berasal dari kerala india ni, dia adalah baruwah dap. Dap berusaha agar umno dan pas hancur, maka org2 melayu berpecah belah tiada kesatuan,,maka mudah cina menguasai negara. Org melayu,,ialah bangsa yg paling bodoh berpolitik. Bangsa2 lain di dunia ini, main politik,,bangsa mereka semakin kuat dan maju, sebaliknya bangsa melayu,,habis segalanya2 tergadai kpd cina dan hindu. Apa kejadahnya yg dok p jadi barua kpd kapir hindu dan cina? Seperti pkr,pan dan ppbm. Kerana kuasa, jika semua bersatu dgn umno dsan pas tak boleh berkuasa ka?. Bodoh,,,jadi,,zahid hamidi terpaksa u turn,,demi menjaga agar umno tidak berpecah lagi. Mahathir ni,,jahatnya bukan kepalang,,beliau punca perpecahan org melayu. Dia keling,,dia apa heran melayu lemah. Melayu jgn jd bodoh lagi,,bersatu lah sementara masih ada peluang,,usir komunis dap dari putrajaya....

Anonymous said...

siapkah zahid ini dahulunya? dengan mengingat latarbelakang inipun aku sangsi.

Anonymous said...

Mahathir sengaja melewatkan pembicaraan tokoh2 ini supaya bila hampir dengan pru15 nanti barulah pembicaraan akan bermula supaya rakyat dapat di pengruhi untuk menyokong ph.

 
Blogger Templates