Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, December 6, 2019

GENG 24 SUNNY COCO: DAP TIDAK BERSELINDUNG SOKONG KEGANASAN PKM DAN CHIN PENG TAPI SEGERA MENUDUH MCA SEBAGAI PENJAHAT APABILA ADA YANG SUDAH INSAF!!!



Seakan-akan siri penghinaan ke atas Malaysia secara keseluruhannya membabitkan perundangan dan penguatkuasaannya oleh pihak-pihak tertentu sedang berlangsung dengan meriahnya. Salah satu parti politik yang menjadi komponen dalam Kerajaan Malaysia, begitu lantang menyokong mereka yang melanggar undang-undang negara, termasuklah menjadi pendukung kuat Parti Komunis Malaya tetapi apabila membabitkan golongan mereka sendiri yang meninggalkan dunia gelap, pemimpin parti berkenaan akan segera menghalakan kepada MCA!

Bermula dengan pelbagai isu yang membabitkan Kerajaan secara langsung khususnya dalam perlantikan jawatan-jawatan ke GLC, PLC dan sebagainya. Kemudian isu-isu salahguna kuasa dan cubaan kerajaan untuk menutup pendedahan-pendedahan tersebut dengan alasan 'BERITA PALSU', kemudian membabitkan pula Parti Komunis Malaya dan komunis, bermula dengan komik komunis yang dihasilkan oleh Hew Kuan Yau yang dipertahankan dengan kuat oleh para pemimpin kanan DAP, kemudian abu mayat Chin Peng, kemudian pertemuan dan perhimpunan anggota-anggota komunis yang telah pun diberikan kerakyatan setelah Perjanjian Damai Hatyai 1989.


Difahamkan, Hew Kuan Yau menyaman Kerajaan Malaysia Pakatan Harapan dan Kementerian Dalam Negeri kerana tidak membenarkan komik komunisnya diedarkan kepada semua sekolah menengah dalam negara. Hew Kuan Yau menfailkan saman di mahkamah dan menuntut KDN membatalkan pengharaman komik propaganda komunisnya itu.

Antara alasan yang diberikan oleh Hew ialah, komik komunisnya tidak sewajarnya diharamkan memandangkan Dr. Mahathir sendiri pernah menghadiahkan senaskhah komik tersebut kepada Presiden Negara China. (RUJUK SINI)



Terbaru pula ialah, sedang tular klip video Lagu Negaraku yang dinyanyikan oleh pelajar-pelajar sebuah sekolah Cina di Seremban yang liriknya telah ditukarkan ke dalam Bahasa Cina. Alasan yang diberikan ialah, bagi membolehkan pelajar-pelajar berkenaan lebih memahami Lagu Negaraku.

Tidak ada satu negara pun di dunia ini yang membenarkan Lagu Kebangsaan mereka dipermain-mainkan sedemikian rupa walaupun sekadar menukar liriknya. Singapura yang cukup terkenal dengan kiasu dan chauvinist mereka pun, masih dan terpaksa mengekalkan Lagu Kebangsaan negara tersebut, 'Majulah Singapura' yang berlirikkan Bahasa Melayu. 

Perbuatan menghina dan menukar lirik Lagu Negaraku ke dalam Bahasa Cina itu, seolah-olah memberikan petunjuk kepada pelajar-pelajar terbabit bahawa negara ini telah berjaya dijajah oleh mereka!

Namun yang lebih signifikan ialah membabitkan Sunny Coco yang tular dalam sebuah video mengakui dia menganggotai Geng 24 yang mencabar sesiapa sahaja menentangnya kalau mereka berani pada September lalu.




Pendedahan tersebut akhirnya membuatkan polis bertindak memburunya. (RUJUK SINI)

Bagaimanapun, pada ketika itu, polis mengeluarkan kenyataan bahawa Sunny Coco telah melarikan diri ke China sebelum rakaman video itu tersebar di laman sosial. Namun dua bulan kemudian, pihak polis berjaya menahan Sunny Coco selepas dua bulan memburunya. (RUJUK SINI)


Semalam, Sunny Coco yang mengaku sebagai penyokong DAP tegar selain mengakui yang dia adalah sepupu seorang Timbalan Menteri DAP yang kemudian dinafikan oleh Teo Nie Ching (RUJUK SINI), telah membuat pengakuan bersalah dan mengaku bahawa dia adalah salah seorang anggota pertubuhan kumpulan kongsi gelap Geng 24.

Setelah mengambil kira pengakuan bersalahnya, akhirnya mahkamah pun menjatuhkan hukuman denda RM5000 yang dibayarnya secara serta-merta.

Bagaimanapun sebelum itu, pada September 2019, Sunny Coco menjelaskan dalam satu klip videonya bahawa dunia gangster Kongsi Gelap Geng 24 telah lama ditinggalkannya dan dia telah membayar harga yang sangat mahal untuk kesilapannya itu kepada Kerajaan dan rakyat Malaysia. Dia turut menegaskan bahawa dia tidak terlibat dalam sebarang perniagaan haram selepas meninggalkan dunia gangsterisme. Perniagaannya kini adalah taufu-fa (tauhu beku) dan batu landak. Malah dalam beberapa klip video lain di Youtube, ahli perniagaan tersebut banyak memberikan nasihat tentang pentingnya menghormati dan menjaga ibu bapa selain menasihati golongan muda agar tidak terbabit dengan gejala-gejala negatif seperti gangsterisme selain menyatakan dengan tegas, wang bukanlah satu kebanggaan. Kebanggaan sebenarnya ialah tidak membuatkan ibu bapa kita malu. (RUJUK SINI)




Sunny Coco atau nama sebenarnya Seow Chau Pen yang sudah insaf dan menjalani kehidupan yang patuh undang-undang dua tahun sebelum kematian ibunya, mungkin bukan merupakan contoh terbaik bagaimana golongan berkenaan mempersenda-sendakan undang-undang negara.

Keputusan mahkamah juga mungkin mengambil kira banyak perkara baik yang berlaku dan dilakukan oleh Sunny Coco selepas dia menjalani hukuman dan meninggalkan dunia hitamnya.

Anehnya, Teo Nie Ching yang merupakan Ahli Parlimen Kulai langsung tidak cuba mempertahankan Sunny Coco. Sebaliknya cuba menafikan jasa Sunny Coco kepada Pakatan Harapan menerusi sumbangannya kepada Tabung Harapan Malaysia yang Sunny sifatkan sebagai 'bantuan untuk negara' selepas dihasut oleh DAP. 

Teo Nie Ching sebaliknya sekadar mempertahankan dirinya dengan menyatakan, Sunny Coco bukanlah sepupunya sebagaimana yang didakwa, malah turut menegaskan bahawa Sunny Coco pernah membantu MCA-BN dalam kempen PRU tahun 2013.



Agak menarik apabila DAP begitu bangga memperagakan sokongan mereka kepada komunis dengan harapan sokongan orang Cina kepada DAP akan pulih selepas kekalahan teruk Pakatan di PRK Tanjung Piai menerusi pelbagai kenyataan pemimpin-pemimpin kanan parti tersebut. Namun apabila membabitkan seorang lelaki Cina yang telah insaf dan kembali menjalani kehidupan berdasarkan undang-undang, MCA cuba dijadikan mangsa oleh DAP dengan mengaitkan lelaki tersebut berkempen untuk MCA dalam PRU.


1 comment:

tokwancha said...

Kalau dia dah ngaku penyokong tegar DAP macam manapulak tolong kempen mca n bn? Bodow punya statement Nie ching

 
Blogger Templates