Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, December 9, 2019

ZURAIDAH KATA, PECATLAH DIA DAN AZMIN KALAU BERANI... AZMIN PULA KATA, KEPALA BAPAK KAU KEPADA SETPOL ANWAR!!!



Majlis Makan Malam Wawasan Kemakmuran Bersama 2030. Malam yang penuh bersejarah sekaligus membuka lembaran baru dalam politik negara. Persekongkolan, penyekutuan, kerjasama, konspirasi, malahan hubungan romantik... namakan apa sahaja, kini sudah bertukar menjadi kecaman antara satu sama lain. Hubungan yang dahulunya dilihat akrab, rapat dan padu depan belakang, kini sudah bertukar menjadi masam, kelat, malahan sudah dilihat jijik antara satu sama lain.

Dan berdasarkan seperti cerita Zuraidah Kamaruddin yang mula menjadi konco rapat Azmin Ali selepas dia menjadi Menteri Besar Selangor dahulu, modal yang digunakan sebagai alasan adalah kes liwat membabitkan Azmin Ali yang klip videonya tular di media sosial sebelum ini. Secara panjang lebar, Zuraidah Kamaruddin yang sebelum ini kuat menyokong Anwar Ibrahim, mula menghunuskan muncung senjata kepada Anwar Ibrahim kembali.


Zuraidah menceritakan bagaimana empat pucuk surat telah ditulis kepada Anwar untuk meminta agar diberikan ruang kerana mereka mewakili 60% pengundi yang memilih PKR. Bagaimanapun, keempat-empat kalinya ditolak dan tidak dipedulikan oleh Anwar. 

Namun yang menarik dalam cerita Zuraidah itu ialah bagaimana Anwar cuba memujuknya supaya meninggalkan Azmin Ali dengan cerita kononnya Mahathir menyuruh Anwar memecat Azmin Ali. Anwar dalam cubaannya untuk memujuk Zuraidah itu telah menggunakan klip video semburit dan mengesahkan yang pelaku di dalam klip video tersebut adalah Azmin Ali. (RUJUK SINI)


Malahan Zuraidah Kamaruddin secara sinis menyindir Akmal Nasir, Ketua AMK yang pada 13 November 2019 mengeluarkan kenyataan keras tentang ketidakhadiran Azmin Ali sebagai punca mengapa namanya digugurkan daripada merasmikan Kongres AMK. (RUJUK SINI)

Kata Zuraidah, dia dan Azmin langsung tidak hairan dengan amaran 'budak Pampers dan Gangsters', sebaliknya bersedia untuk dipecat dari parti kerana hendak bawa PKR ke landasan yang betul.

"Pernahkah kita (PKR) guna gengster, baju hitam? Siapa jadi petugas-petugas itu?
"Sokong satu tahun tak datang mesyuarat, ada bising? Presiden tak datang mesyuarat, ada bising? Kenapa nak pertikaikan kami tidak datang mesyuarat?

"Saya berani cakap di sini, tanya kawan semua. Saya orang taat datang mesyuarat paling punctual. Sebelum Anwar Ibrahim jadi Presiden dahulu saya dah mesyuarat. Tidak payah hendak ajar saya mesyuarat. Saya nak dengar cakap engkau ke yang hingus ini?

"Ini semua 'budak Pampers', jangan nak berlagak nak tegur kita. Kami yang buat deklarasi jadi jangan nak ajar kami kalau tidak ada sebab nak melakukan perkara itu," tegas Zuraida dalam ucapannya. (RUJUK SINI)

Secara tidak langsung, pekung di dada telah pun dibuka untuk tatapan umum. 


Azmin Ali dalam majlis yang sama turut meneruskan kecaman dengan berkata, PKR bukannya dibina oleh satu keluarga, sebaliknya dibina oleh rakyat seluruh Malaysia. Secara tidak langsung, pertempuran kali ini lebih tepat dikatakan sebagai KARTEL VS KELUARGA. 

Dan yang menariknya, Azmin Ali sendiri merupakan 'keluarga' Mahathir. Dan kepastian tersebut terserlah menerusi kehadiran Khairuddin Abu Hassan yang menandakan sokongan Mahathir kepada Azmin Ali.



Kenyataan keras Azmin Ali tentang kecaman Farhash Wafa Salvador yang beberapa hari lepas mengecamnya disudahi dengan perkataan 'KEPALA BAPAK KAU'. 

“Sebab itu saya amat kesal ada dua tiga kerat, nama pun bukan macam nama orang Malaysia. Akulah reformasi, akulah perjuangan, kamu pengkhianat. Kepala bapak kamu!" kata Menteri Ekonomi, Azmin Ali, dalam ucapan Majlis Makan Malam Wawasan Kemakmuran Bersama 2030 semalam. 



Azmin Ali seperti tidak dapat menahan marah apabila digelarkan pengkhianat oleh Farhash Wafa Salvador dengan membuka 'rahsia' Anwar Ibrahim sendiri dan mengungkit kisah pengorbanan yang dilakukannya sepanjang bersama-sama PKR berbanding golongan seperti Farhash Wafa Salvador yang merupakan Pengerusi PKR Perak yang baru menyertai parti tersebut tetapi berlagak lebih lajak dari laju. (RUJUK SINI)

Malah Azmin Ali juga berterus-terang menyatakan kemarahannya apabila Anwar Ibrahim dalam ucapannya, menggelarkannya sebagai pengkhianat dan menceritakan tentang bagaimana Si Kitul meruntukan Kerajaan Melayu Melaka abad ke-16 lalu. Dan semua orang tahu, Si Kitul yang dimaksudkan oleh Anwar Ibrahim dalam ucapannya itu adalah merujuk kepada Azmin Ali walaupun Anwar Ibrahim kemudiannya berkata, Si Kitul adalah watak dalam Sulalatus Salatin, kitab sejarah yang dikarang oleh Tun Seri Lanang. (RUJUK SINI)



Baik Anwar Ibrahim mahupun Azmin Ali, kedua-duanya seringkali menanggapi dan mahu seluruh manusia percaya bahawa perbuatan liwat yang dirakamkan menerusi klip video dan tersebar ke seluruh dunia yang dikaitkan dengan mereka berdua hanyalah konspirasi politik dan fitnah semata-mata.

Namun pada masa yang sama, ketika ini, klip-klip video itulah juga yang digunakan untuk menyerang antara satu sama lain walaupun turut digunakan alasan PRINSIP PERJUANGAN. Pada masa yang sama, polis telah mengesahkan menerima Akuan Bersumpah dan laporan polis yang dibuat oleh Muhammed Yusoff Rawther, orang yang mendakwa Anwar Ibrahim telah cuba meliwatnya beberapa hari lepas. (RUJUK SINI)


Muhammad Yusoff Rawther juga merupakan orang yang terlibat dalam pergaduhan dengan Farhash Wafa Salvador di Ibu Pejabat PKR pada Jun lalu. Muhammed Yusof Rawther yang merupakan penyelidik sukarela telah dituduh telah memecah masuk ke premis tersebut dan menyalahgunakan dadah. Farhash Wafa Salvador sebelum itu didakwa telah membelasahnya sehingga mengalami kecederaan pada bulan Mei. (RUJUK SINI)


No comments:

 
Blogger Templates