Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, January 10, 2020

RAKAMAN SUARA LATHEEFA KOYA SEBENARNYA NAK TUTUP PENGKHIANATAN BESAR-BESARAN MELIBATKAN PEMIMPIN PAKATAN, YANG BERJAYA DIRAKAMKAN BADAN PERISIKAN NEGARA, KAN?



Pendedahan yang dibuat oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Latheefa Koya membabitkan 9 rakaman suara kepada media dan awam atas alasan kepentingan awam, ternyata memberikan impak yang sangat besar kepada negara walaupun sebenarnya pendedahan tersebut bertujuan untuk terus menekan Najib Abdul Razak dan isterinya, Rosmah Mansor ketika Peguam Negara, Tommy Thomas dan pendakwaraya ad-hoc Sittambaram dalam kes perbicaraan 1MDB dan SRC International kelihatan kebuntuan sehingga memerlukan bantuan hakim untuk menangguhkan perbicaraan bagi membolehkan mereka mencari hujah-hujah baru yang lebih baik.

Namun, pendedahan menerusi sidang media yang dibuat oleh Latheefa Koya akhirnya menjadi back-fired apabila komuniti perundangan di negara ini sendiri terutama sekali dari kalangan yang dikenali sebagai penyokong Pakatan mahupun yang rapat dengan Mahathir, mengecam tindakan Latheefa yang mencari publisiti murahan bagi mewujudkan persepsi negatif terhadap Najib Razak dan Rosmah Mansor, sekaligus cubaan mempengaruhi perbicaraan-perbicaraan kes mereka.

Walau apa pun alasan yang diberikan oleh Latheefa Koya dan media-media pro-Pakatan untuk menjustifikasikan tindakan sembrono Latheefa Koya dan SPRM, banyak pihak melihatnya sebagai usaha-usaha terdesak yang bukan sahaja untuk mengenakan Najib Abdul Razak, tetapi yang lebih besar lagi ialah meruntuhkan integriti badan-badan perisikan negara seperti Cawangan Khas dan MIO ATM. Pada masa yang sama, turut bertindak sebagai penyelamat atau pelindung kepada rakaman-rakaman rahsia lain yang jauh lebih merbahaya berbanding skandal 1MDB dan SRC International yang membabitkan para pemimpin DAP, contohnya!


Kalau rakaman perbualan antara Najib dan isterinya, atau rakaman perbualan antara Najib dengan Putera Mahkota UAE wujud, bagaimana pula dengan rakaman suara antara Tony Pua, Tong Koii Ong, Ho Kay Tat dengan Justo atau dengan Clare Rewcastle-Brown?

Tidak mustahil, rakaman mereka juga ada dalam simpanan tetapi tidak pernah disiarkan kepada awam sepertimana yang dilakukan oleh Latheefa Koya membabitkan rakaman antara Najib Razak dengan Rosmah!


Apakah sebenarnya penyiaran rakaman suara yang dibuat oleh Latheefa Koya dan SPRM itu sebenarnya bertujuan untuk mengalihkan perhatian daripada pengkhianatan yang jauh lebih besar dan lebih merbahaya dari pengetahuan rakyat Malaysia?

Bekas Pegawai Khas Lim Guan Eng yang tidak pernah berani disaman oleh DAP, Razali Abdul Rahman pada tahun 2011 yang membuat pelbagai pendedahan tentang niat dan kegiatan jahat DAP, telah menimbulkan kegemparan di dalam DAP. Malahan DAP terlalu kelam-kabut untuk memburuk-burukkan Razali Abdul Rahman yang kononnya membuat pelbagai pendedahan tersebut kerana kononnya telah masuk UMNO. (RUJUK SINI).


DAP terutama sekali Lim Guan Eng yang akan segera menggunakan sistem perundangan negara untuk membuat saman fitnah, langsung tidak menyaman Razali Abdul Rahman walaupun bekas pegawai khasnya itu menyebut secara terang-terangan 'fitnah' yang dikatakan oleh DAP.

Pakatan dalam usaha merompak aset-aset berharga yang membabitkan masyarakat Melayu-Bumiputera dan Islam, seringkali menggunakan alasan 'RUGI', ' PENYELEWENGAN', dan sebagainya bagi membolehkan mereka melakukan rompakan secara besar-besaran seperti yang kita dapat lihat menerusi kemelut yang melanda Tabung Haji, LTAT, Khazanah, Sime Darby, Felda dan banyak GLC lain yang sebelum 9 Mei 2018, mencatatkan keuntungan dan berdaya saing.

Pada masa yang sama, pendedahan yang dibuat oleh Latheefa Koya itu juga bertujuan untuk menghancurkan terus integriti dan kewibawaan pasukan keselamatan dan perisikan negara seperti Cawangan Khas dan MIO.

Maka tidak mustahil jugalah, perkara yang sama, sedang dilakukan oleh Pakatan untuk mengalihkan tumpuan memandangkan rakyat Malaysia majoritinya terlalu sukakan sensasi dan tidak dapat berfikir secara waras dan bijaksana.

2 comments:

Anonymous said...

Welcome to big data technology. When you open your mouth. Everthing is recordable. All you need is to be near mobile base station tower...

cikminah said...

Kahkahkahkahkah....What's the joke, ah...???

YOUR ARTICAL.....Hehehehe.
I don't read it. Tooooo long.
Just baca tajuknya, dah tahu semua isinya.
You are truely a jokerlah, Mat.

 
Blogger Templates