Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, April 2, 2015

SYABAS SHAHRUL YAHYA!!! NGA KOR MING, LU TAK USAHLAH NAK PUTAR BELIT, DAP YANG BIADAP SEBENARNYA!!!


Semuanya bermula apabila ADUN-ADUN Pakatan secara sengaja memperlekeh, menghina dan melecehkan kehadiran DYMM Sultan Perak menerusi cara berpakaian mereka ketika istiadat Perasmian Sidang DUN Perak. Mereka berpakaian serba hitam pada hari pertama pembukaan dengan menyatakan bahawa ia adalah solidariti mereka kepada Anwar Ibrahim, walaupun pada mulanya menyatakan perkabungan atas kematian Lee Kuan Yew, bekas Perdana Menteri Singapura.

Ternyata jelas, DYMM Sultan Perak murka dengan gelagat tidak matang dan biadap ADUN-ADUN Pakatan. Sekaligus menyebabkan sidang DUN yang sepatutnya membahaskan isu-isu membabitkan rakyat tetapi bertukar menjadi medan pertunjukan lawak bangang Pakatan Rakyat.

CHINESE BELT merupakan faktor utama mengapa DAP Perak begitu biadap!

Kerana itulah, Shahrul Yahya, ADUN Rungkup merangkap Exco Belia dan Sukan Perak, berangdan  bertikam lidah dengan seorang ADUN DAP yang bercakap Bahasa Melayu pun, kalah bunyi babi cuba nak tiru suara murai.


Dan barangkali kerana berharap, tiada rakaman yang keluar dan cerita sebenar tidak akan diketahui, Ahli Parlimen Taiping Nga Kor Ming sekali lagi menjadi penyelamat apabila cuba memutarbelitkan isu sebenar. ADUN UMNO dikatakannya biadap sedangkan yang biadap sepenuhnya adalah ADUN DAP dari Tronoh, Yong Choo Kiong.

Perhatikan dan amat-amati dalam klip video di atas. Bukankah Yong Choo Kiong yang sudah mati akal untuk menjawab kenapa berpakaian serba hitam pada majlis perasmian membabitkan DYMM Sultan Perak, menyatakan, 'TUANKU LU PUNYA LAJA KA? CILAKA LU!'.

Apakah maksud Yong Choo Kiong apabila cuba menafikan bahawa DYMM Sultan Perak adalah raja kepada YB. Shahrul Yahya? Apakah Yong Choo Kiong enggan mengakui bahawa DYMM Sultan Perak yang nendanya telah bermurah hati memajakkan tanah-tanah baginda di seluruh Perak untuk dijadikan penempatan baru bekas dan penyokong komunis yang kemudian digelarkan sebagai kampung baru dalam Rancangan Briggs, sekaligus menyelamatkan mereka serta melahirkan Yong Choo Kiong jauh dari dalam hutan, adalah sultannya?

Menjawab persoalan Nga Kor Ming... yang biadap adalah DAP...

DAP YANG MEMULAKAN PROVOKASI. DAP YANG SENGAJA MEMBANGKITKAN KEMARAHAN DAN SEKARANG, DAP CUBA MEMBUKTIKAN SEBALIKNYA...

SAMALAH DALAM KES TRAGEDI BERDARAH 13 MEI 1969 YANG MANA DAP CUBA SAMPAI SEKARANG UNTUK MENJADIKANNYA SEBAGAI SATU KESALAHAN UMNO WALAUPUN YANG MELAKUKANNYA ADALAH DAP!!!


3 comments:

Anonymous said...

Babi ni belum perintah melayu lg dah kurang ajar. Bila dah perintah agaknya ke mana barua2 melayu yg jilat taik babi ni dlm demo dan sbgnya

Unknown said...

Malangnya DYMM Raja Nazrin tidak seperti DYMM Sultan Johor...jgn benar mereka msuk dewan jika tak pakai No 1 dress

Anonymous said...

Kesian kome yop Perak... teman pun getik dengan ahli-ahli politik yang tidak bertamadun... tapi yang teman sedih bebenor ... yang Melayu tu pun ikut... tak sedo diri punya Melayu ....

 
Blogger Templates