Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, May 21, 2015

MUHYIDDIN PERTAHAN PENDIRIAN, LEMBAGA PENGARAH 1MDB PERLU DIPECAT!!!



Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata, video yang tersebar menyatakan beliau memberikan pandangan supaya anggota lembaga pengarah syarikat milik Kementerian Kewangan, 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dipecat adalah pandangan beliau dalam satu pertemuan tertutup.

Beliau berkata, perkara itu juga bukan perkara baharu, sebaliknya ia sudah pun dibangkitkan di luar pertemuan tertutup itu.

"Itu pandangan pertemuan tertutup dan kursus politik dibuat oleh biro latihan Umno. Itu padangan saya dan rakan-rakan perhimpunan politik supaya lebih faham.

"Ini bukan suara baru, sudah disuarakan di luar dan kita tentukan penyelesaian tentang perkaran yang tersebut," katanya, kepada pemberita pada sidang media di lobi Parlimen selepas sesi pembentangan Rancangan Malaysia Ke-11 (RMK11), hari ini.

Muhyiddin dalam video berkenaan menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak agar memecat lembaga pengarah 1MDB dan membawa masuk polis menyiasat syarikat yang sarat dengan hutang itu.

Muhyiddin berkata, sekiranya Najib yang juga perdana menteri dan pengerusi lembaga penasihat 1MDB tidak bertindak, tidak mustahil Umno dan Barisan Nasional (BN) akan kalah dalam pilihan raya umum akan datang.

"Saya beritahu perdana menteri, pecat semua ahli lembaga pengarah 1MDB. Buang mereka. Buanglah, pasal mereka, perdana menteri terpaksa menanggung, tetapi tidak dibuang lagi,” katanya dalam satu program Keris yang diadakan Jumaat lalu, dan dihadiri pemimpin kanan Umno termasuk Naib Presiden, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

"Buanglah. CEO ni buang. Bukan buang sahaja, panggil polis siasat," kata Muhyiddin disambut sorakan pemimpin tertinggi Umno, dalam video yang turut dimuatnaik di YouTube.

Muhyiddin berkata beliau berasa hairan bagaimana dalam tempoh yang singkat syarikat milik Kementerian Kewangan itu menanggung hutang sehingga RM42 bilion.

Katanya, isu 1MDB perlu segera diselesaikan kerana ia hanya menjadi liabiliti kepada kerajaan dan menyebabkan Umno tidak dipilih rakyat. – 21 Mei, 2015. (THE MALAYSIAN INSIDER)


22 comments:

Anonymous said...

Pengerusi Lembaga Penasihat sepatutnya memantau Lembaga Pengarah....sepatutnya dengan PM sendiri perlu meletak jawatan secara hormat. Jadi apa nak hairan kalau saranan TS Muhyiddin tidak diambil hirau oleh Najib...to sack BoD of 1MDB is equivalent to admitting PM's own blunder. Lagipun 1MDB adalah idea beliau..

Anonymous said...

Melayu berpecah jadi umno pas pkr
Umno berpecah team tun team najib
Pas pun berpecah pro anwar pro ulamak
Cina bersatu bersama dap

Bersatu kita teguh bercerai kita roboh. Kita sendiri yang memusnahkan perpaduan ini. Kewarasan kita hilang dan kita secara sedar membiarkan mereka berjaya dengan agenda mereka. Kita teruskan berbalah.. kita yakin kita lebih baik dan kita mahu menjatuhkan sesama sendiri membuka pekong sendiri..khuatir akhirnya kita tetap kalah walau siapa pun jadi pm. Perbalahan semakin agresif dan begitu tidak waras. Kecewa dengan apa yg berlaku sekarang. Kita lupa doa itu senjata ummah.
Telah berlaku pada umat dahulu dan bangsa2 lain bagaimana kekuatan mereka dilemahkan kerana perpecahan.

Anonymous said...

Najib takut rahsia dia bocor plak kalu dibuang malaun tu, episod blum abis lg bro,.lepas ni ble tgk byk lg kekantoian najib,.. kita tguuu

Anonymous said...

Ada sesuatu yg nak disembunyikan tu..pasal tu x berani pecat..

Anonymous said...

idea PM tak salah... those who been given the responsibility must take accountability of their action.. be professional !! period !!

Othman Ahmad said...

Once a Red Indian chief told off his wife in astonishment ……..
“Wife come.. many moon come.. big chief no come.. but baby come.. how come…??????”.

In other words…
Look Jibby.. many years passed by.. Tun has left pm office.. but big scandal & scam come.. so, HOW COME…..?????

Humpty Dumpty sat on the wall.
Fatty Jibby shall have a big fall.
Oh tweetle dee.. Oh tweetle dum.
The cries get bigger with the beat of drum.
Jibby & Semah have got to go.
Goons So Taxing we can’t take it no more.

GST – Goons So Taxing.
Jibby & the gang are stupid goons/gundus.

Anonymous said...

APa-apa saja...tetap sokong Najib...mudah-mudahan terlerai kekusutan dan dibuka jalan penyelesaian...aminnnnn

Anonymous said...

Brother
Najib must not resign. With him leading BN for the next election , very high chance he will be the next leader of the opposition.

Rakyat expect the 1st Woman Prime Minister in the next election

Anonymous said...

Anon 7:21
There's nothing wrong with the idea. You are right, those who's responsible must be accountable. It was PM's idea, nothing wrong but he also the chairman of 1MDB. He is accountable. So PM too should leaves.

Anonymous said...

Setuju. 1mdb perlu diuruskan. Berhentilah berbalah.

Anonymous said...

“Rather than itching to expose the private sins and weaknesses of others, a true believer helps them through prayer and guidance."

Anonymous said...

“The true Muslim tries to understand people but does not make judgments on them, and he may call them to what is good and right, but he does not impose his opinion upon them. As for reckoning and taking people to account, that solely belongs to God.

Anonymous said...

Klau x sokong Najib nak sokong sape???? President PKR???? Presiden PAS????? Su Agong DAP?????
Pikir2 lh

Anonymous said...

Which rakyat? We rakyat no require fucking menopause granny as PM. We prefer old cock Mahathir as PM until die him old

Anonymous said...

This one else 1mdb is not total failure..it only needs improvement to balance the debts and asset and cash flows..go to hell with usage of public funds if at end of day 1 mdb can churn profits..

Anonymous said...

You nampak seperti orang sabar dan bertakwa pada Allah. Keep it up..biarkanlah yang meroyan maki hamun salahguna dana awam bagai. Dana awam bukan duit tok nenek depa pon. ...

Anonymous said...

Is 1Mdb total failure? Usage of public fund is one thing..asset management is one thing..bad cash flow is one thing. .it is not taking cash public funds i to personal account to without doing any thing..what stupid Rakyat who make the noise..

Anonymous said...

Ooh. .you are the man with the messiahic approach...the one God blessed you Bro

Anonymous said...

Ooh. .keep it up..you are another god's man

Anonymous said...

Or Lim Kit Siang? Jubo tak basuh ..taik pakat berjerikat

Anonymous said...

Apa kata kita sokong Tok Pa (Mustaffa Muhammad). Dia juga berkebolehan dan berpengalaman.
Mana tahu dengan perlantikannya orang Kelantan akan bertukar selera?

Anonymous said...

Pgrah tbg haji jgk harus di pecat..10prsen

 
Blogger Templates