Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, May 16, 2015

TONY PUA BERLAGAK SURUH 1MDB SAMAN DIA... DUA BULAN DULU, DIA CABAR NAJIB SAMAN, BILA KENA SAMAN, DIA MAHU MAHKAMAH KETEPIKAN KES!!!



Bukan main aksyen lagi si Tony Pua apabila mencabar 1MDB menyamannya di mahkamah. Dan seperti retorik politik biasa, Tony Pua kononnya berharap sangat dia akan diheret ke mahkamah dan dia akan melakukan pendedahan besar-besaran di mahkamah membabitkan penyelewengan 1MDB.

Itu kata dialah... (RUJUK SINI)

Hari ini dia berkokok kuat dan nyaring, tetapi baru beberapa hari lepas, dalam satu saman yang difailkan ke atasnya, Tony Pua merengek-rengek, merintih-rintih, melalak-lalak meminta agar Mahkamah membatalkan saman Najib Abdul Razak ke atasnya.

Dua bulan dahulu, Tony Pua cuba berlagak sebagai hero besar apabila dengan lantang berkata, dia memang berhajat untuk bertemu Najib di Mahkamah dan Najib menyamannya kerana dia akan mencabar kes itu memandangkan dia tidak melakukan sebarang kesalahan. BERANI KERANA BENAR, kononnya (RUJUK SINI).

Itu cerita dua bulan dulu. Beberapa hari lepas, Tony Pua seperti seorang pengecut, cuba mengenepikan kes itu di mahkamah. Langsung tidak bersuara. Langsung tidak mengeluarkan sebarang kenyataan sebaliknya hanya mahu kes tersebut 'hilang' dan tidak lagi disebut.

Kita tanya baliklah... kalau dah mahu kes tersebut diketepikan, bagaimana Tony Pua nak jumpa Najib Abdul Razak di mahkamah?

Secara tidak langsung, kenyataanya langsung tidak berguna dan membuang masa. Secara tidak langsung juga, sekadar satu penipuan dan cubaan melindungi perasaan takut dan kecutnya.

TAKUT KERANA SALAH! (RUJUK SINI)

Cakap sahaja besar. Lagak sahaja macam hebat, tapi hakikatnya penakut dan pengecut. Cabar sana sini tetapi apabila cabaran disahut, dia pula yang lari ke sana sini meminta bantuan dari Majlis Peguam untuk memutarbelitkan isu dan enggan berhadapan di mahkamah.

Sekarang nak cabar 1MDB pula?

Apa jaminan yang Tony Pua tidak akan cuba meminta bantuan mahkamah untuk mengenepikan kes saman jikalau tindakan tersebut diambil oleh 1MDB?


3 comments:

Anonymous said...

Diharap DS NAJIB teruskan saman. Jangan terima permohonan maaf. Biar jadi anak jantan.

Anonymous said...

Kasi ajar ini anak babi.....saman sampai bankrup.

Hidup Najib

Anonymous said...

kalau dah ada permohonan maaf...sebagai org islam kita terina lah dan maafkan dia...tp tindakan undang2 mestilah diambil...utk menjadi pengajaran...

 
Blogger Templates