Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, July 7, 2015

MACAM MANA PUAK OTAK SEKERAT BOLEH PERCAYA, PENGASAS AMBANK MATI KENA TEMBAK SEBAB TAK MAHU BEKERJASAMA DENGAN NAJIB ABDUL RAZAK SONGLAP DUIT RM2.6 BILION?



Kalau dah kemaruk nak tunjuk hebat, pembentukan awan di langit pun dikatakan isyarat muka Tuhan!!!

Begitulah juga apabila kaitan AMBANK dengan tuduhan penyaluran dana 1MDB ke akaun peribadi Perdana Menteri.

Tiba-tiba pula muncul anak Hussain Najadi, bekas pengasas Ambank yang mati ditembak di tempat meletak kenderaan di sebuah tokong di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur pada tahun 2013 dahulu. (RUJUK SINI)

Dan seperti biasa, puak-puak yang otak sekerat mula membuat teori konspirasi yang cukup menarik. Kata mereka, kematian Hussain Najadi itu adalah kerana dia enggan bekerjasama dengan Najib dalma pemindahan dana berkenaan ke akaun peribadi Najib.

Bagaimanapun, banyak fakta dan faktor tidak diambil kira dalam menyebarkan khabar-khabar angin jahat itu.


Hussain Najardi telah menjual semua kepentingannya dalam Kumpulan AMBG pada tahun 1984 dan tidak lagi terlibat dengan pengurusan AMBG selama lebih 30 tahun. Seperkara lagi, TIADA SEBARANG KETUA JABATAN IT yang telah dipecat pada tahun 2013 sepertimana yang didakwa oleh puak-puak berkenaan.

Kaitan demi kaitan yang dibuat, tidak mengambil kira fakta sebenar, sebaliknya lebih kepada bersifat sensasi dan rakyat Malaysia pula amat percaya kepada khabar-khabar angin yang bersifat sensasi tanpa mereka dapat menggunakan otak untuk berfikir dan daya untuk mencari gali maklumat bagi sebarang khabar-khabar angin sensasi yang ditiupkan kepada mereka.



3 comments:

Anonymous said...

Sepatutnya polis boleh terus serbu rumah dan rampas telefon dan komputer YB DAPigs ni.. nak tunggu laporan polis jugak ke? Kesian..

Basar said...

Sokong jugak. Pengasas bersama ambank bukan pemegang saham atau ceo ambank

Anonymous said...

MEREKA MEMANG PAKAR DALAM HAL NI. NAJIB NGAN ALANTUYA CONTOHNYA. BILA NUAR TERLIBAT DALAM VIDEO CINADOLL MEREKA BERTUNGKUS LUMUS MENAFIKAN. WALAU ADA BUKTI YANG JELAS. MEMANG HAPRAK.....

 
Blogger Templates