Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, July 24, 2015

PEMAKAN GAJI HARAM DIANGKAT SEBAGAI PEGAWAI TINGGI DALAM KEMENTERIAN PELAJARAN DIDEDAHKAN NETIZEN!!!




DARI BLOG AWATLA:

Cerita bagaimana rahsia kerajaan boleh bocor dan kemudian ditokok tambah, dipinda-pinda sebelum disebarluaskan kepada orang ramai, bukanlah cerita baru. Sudah lama. Sudah tahu pun, kebanyakan kebocoran dan tokok tambah tersebut berlaku dari dalam Kementerian dan Jabatan-Jabatan Kerajaan sendiri.

Paling ketara adalah melibatkan Kementerian Pelajaran.

Satu pendedahan telah dibuat oleh Netizen berhubung seorang pegawai pelajaran yang ditugaskan di Jabatan Pelajaran Negeri Pulau Pinang.

Mohamed Zahar Mohd Noor tidak langsung menyembunyikan kegiatan politiknya. Malah sangat berbangga kerana dia adalah aktiviti politik walaupun berjawatan kerajaan.

Tidak mustahil, orang ini banyak dan telah menyelewengkan kuasanya untuk politik dengan menggunakan kedudukannya selaku pegawai JPN. Tidak mustahil juga, guru-guru yang kiblat mereka adalah Pembangkang, lebih mudah dinaikkan pangkat sebagaimana fenomena yang berlaku di seluruh negara apabila orang seperti Mohamed Zahar Mohd Noor berada di puncak kuasa. Sebab itulah yang berlaku di mana ramai guru-guru yang sangat aktif menyokong pembangkang, lebih mudah naik pangkat dan memperolehi kenaikan gaji sekalipun prestasi kerja mereka terlalu memalukan.


Seorang pencinta KETUM Anwar Ibrahim, memaki hamun dan memfitnah Perdana Menteri, DS Najib Razak di dalam laman sosial Facebook beliau seperti tiada penghujungnya, suami isteri menghentam Kerajaan UMNO dan Barisan Nasional yang mereka sifatkan sebagai zalim. Ironinya, orang sebeginilah yang telah diberi pengiktirafan oleh Kerajaan dengan menjawat jawatan Kerajaan dengan pangkat yang tinggi.


Mohd Zahar Mohamed Nor adalah contoh Pegawai Kerajaan yang tidak tahu bersyukur. Menjawat jawatan sebagai Penolong Pengarah, Unit Sekolah Menegah di Pulau Pinang, Mohd Zahar sepatutnya anak jantan dan tidak membiarkan anak dan isterinya makan dengan rezeki yang beliau dapat dari gaji yang diberikan oleh Kerajaan yang beliau sifatkan sebagai zalim!

Siapa kata Kerajaan BN Zalim? mana ada zalim. Kawan kita ni Mohd Zahar di Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) ni ok saja. Walaupun dulu beliau kata semasa jadi MPP UPSI 2010 asyik demo menyokong PAS, sekarang beliau sudah menjawat Timbalan Pengarah di JPN Penang KPM. Aktif dalam PAS tidak menghalang bertugas di JPN. Kita yakin pada masa akan datang dengan keaktifan beliau dan hasil penat lelah demo beliau akan bakal jadi Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Pulau Pinang. Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri KPM pun pasti bangga!

Pegawai Kerajaan sebegini sangat banyak di dalam Kerajaan. Menjadi langau yang menghurung tahi dan menjadi gunting di dalam lipatan. Jadi tidak hairanlah kalau banyak dokumen Kerajaan yang bocor, banyak tugasan Kerajaan yang tergendala disebabkan ramai kakitangan sektor awam yang sibuk berpolitik.

22 comments:

Anonymous said...

DAH TAK ADE ORANG LAIN KE ? INI MESTI YANG AMBIL MALAUN SAMA SPICIES.

Anonymous said...

Kakitangan kerajaan terutama guru2 yang gaji besau lagi nak kutuk kerajaan memerintah itu ini.. sungguh hina mereka sebenarnya.. hindari politik majukanlah anak2 murid

Anonymous said...

Bagus lah..BN kan gentleman..kj kata dia lbh sanggup bela pegawai yg competent walaupn sokong pembangkang..hujah yg kurang cerdik dr seorg menteri...sbb tu la kapal BN semakin karam sebab ditebuk dr kalangan barua2 dlm kerajaan..berbaloi ka bela manusia2 mcm ni..sepatutnya berhenti keje jgn makan gaji yg dibyr oleh krjaan yg zalim...puiiii....BN pn puiiiii..

Anonymous said...

Inilah manusia yang melantak duit rakyat. Dah sibuk berpolitik mengcaci pula kerajaan yang memberi dia peluang untuk mendidik anak bangsa agar lebih maju.

Jika tak suka kepada kerajaan yang memerintah berhenti sahaja berniaga nasi lemak lagi mulia kerana tak mengharapkan duit gaji dari kerajaan.

Orang macam ini akan bagi alasan dia makan gaji duit rakyat. Tengok muka budak ni pun muka toya sebab itulah mukadimmah aku dia melantak duit rakyat.

Anonymous said...

Sebab itu la guru-guru yang berkhidmat dengan jujur dan ikhlas berasa kecewa kerana sering dipinggirkan dan dianaktirikan. Hebatnya sistem kita di negara ini.

Anonymous said...

Memang hampeh...!! Nak simpan lg org mcm ni

Anonymous said...

Maaf ye , jika benar lah .....MACAM CIBAI , lepas tu kementerian buat apa , buat bodoh je. ? Kasi tibai la orang petualang macam ni. TPM tak tau ke?

Anonymous said...

TPM punya staff ...

Anonymous said...

Baru tau knapa prestasi skolah smakin jatuh displin smakin teruk.

Anonymous said...

Satu saja bahawa spesis mereka memang ramai dlm kerajaan...paling bangang,bahlol dan bodoh orang BN...dah jadi macam sial duduk bela pengkhianat.

Anonymous said...

Hak mengundi dan memilih pemimpin di tangan rakyat, bukan di tangan yang bekerja swasta atau ipt swasta sahaja. Smua rakyat ada hak untuk bersuara atau mengadu tak kira pegawai kerajaan atau tidak. Kalau jalan depan rumah belobang biar kan saja sebab empunya rumah kerja kerajaan, tugas repair jalan kerajaan. Berfikir biar berasas dan logik.

Anonymous said...

bn memang bodoh hayun

Anonymous said...

mesti lepas ni segala rahsia kerajaan dalam pendidikan pulak akan dihebohkan..macam ni la manusia tak sedar diri

Anonymous said...

Suruh dia ke negara2 jiran yg rakyatnya cari makan kat sini. Darah muda, mentah dan perasan hebat... itu komen saya

Anonymous said...

Dah lama dah hal macam ni.
Baik hati sangat kerajaan BN ni.

Anonymous said...

Apa nak hairan...tanya KJ...siapa yang dia bawa masuk....

Anonymous said...

Pelik umur masih terlalu amat muda dah diletakkan di JPN. Mengajar pun tak sampai 10 tahun. Apa pengalaman yang dia ada? Apa logik diberi jawatan tersebut.

Anonymous said...

Kalau kita berkerja biar ikhlas..berkat..tapi bila kita gigit tangan yang memberi itu binatang nama nya..kerajaan zalim ke tidak ke itu antara pemimpin dgn tuhan

Anonymous said...

Besau mana gaji guru?

Anonymous said...

Geng ah jib nak burukkan tpm....
Wat la najib.. Turun aje lah

Anonymous said...

Tamat kan aje perkhidmatan dia dgn kerajaan,habis citer.biar dia tahu langit tinggi ke rendah.
Buat mcm negara jiran.fahaman politik hak peribadi tapi kalau dah menunjuk2 mcm tu x payah le simpan.

Anonymous said...

Setakat penolong pengarah aku tk heran lah.gred gaji pun tk byk.ini antara guru yg malas yg mintk tukar ke jbtn.pen pengarah tk besar mana pun masih di bwh ketua sektor

 
Blogger Templates