Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, August 7, 2015

MH370: DARI SIMPATI, DAH JADI MENYAMPAH LER PULAK... NAK MELANCONG PERCUMA, CAKAP AJERLAH!!!



Pampasan telah diberikan. Kemalangan berlaku bukan atas kehendak MAS atau Syarikat Penerbangan Malaysia. Berbanding keluarga mangsa dari negara lain, yang paling bermasalah bagi MAS adalah dari China yang mula membuat tuntutan-tuntutan tidak masuk akal.

Nak saman, nak itulah nak inilah... macam-macam!

Nak pergi sendiri. Nak tengok bagasi sanak saudara yang mungkin tersadai di Pulau Reunion yang terletak di tengah-tengah Lautan Hindi dan tidak jauh dari Diego Garcia, pangkalan tentera Amerika Syarikat yang cukup rahsia dan penuh misteri itu. (RUJUK SINI)

Tidak hairanlah mengapa China mengamalkan sistem Komunis yang tidak peduli apa-apa tentang rungutan rakyatnya, sebaliknya rakyat yang perlu ikut sahaja apa kata kerajaan. Dan tidak hairan jugalah, mengapa China tidak pernah terkesan dengan ugutan atau desakan, sebaliknya menghancurkan demonstrasi aman dengan kereta kebal dan peluru hidup seperti yang berlaku di Tianmen Square.

Apa layanan baik yang tidak diberikan oleh Malaysia kepada mereka. Mereka ditatang seolah-olah Malaysia adalah negara Nazi dan Fuedal Jepun yang terpaksa menurut kehendak Amerika Syarikat sehinggakan untuk kencing pun, terpaksa menulis surat panjang berjela memohon kebenaran Amerika Syarikat.

Justeru tidak hairanlah juga mengapa Australia memandang hina dan sinis puak-puak dari China ini walaupun pada masa yang sama, puak-puak dari China dan sekaum dengannya menguasai hartanah di Australia tetapi tidak dibenarkan terlibat politik mahupun menentukan dasar serta polisi kerajaan.

Bahkan di Amerika Syarikat, yang mana puak-puak ini menguasai beberapa buah bandar besar dengan Chinatown mereka, juga tidak mempunyai sebarang tempat dalam penentu dasar dan polisi negara walaupun mereka adalah puak yang didatangkan ke Amerika Syarikat pada ketika negara itu mula dijajah oleh kulit putih dari tangan kaum Pribumi Red Indian untuk membuka lombong perak, emas mahupun membina landasan keretapi dan buruh murah untuk perkapalan.

Kalau dilayan baik, macam nilah perangai mereka. Mengada-ngada dan akan membuat pelbagai tuntutan yang tidak munasabah!

Mereka hendak ke Pulau Reunion untuk memuaskan hati sendiri.

Ini kes sedih atau sebenarnya nak ambil kesempatan untuk melancong secara percuma dan dibiayai sepenuhnya oleh syarikat penerbangan yang mengalami pesawat terhempas dan penumpangnya terbunuh.

Adakah kemalangan udara melibatkan pesawat China Eastern Airlines pada 21 November 2004 yang telah membunuh kesemua penumpang dan kakitangan di dalam pesawat tersebut serta dua orang di bumi, terpaksa melayan kerenah dan tuntutan bukan-bukan daripada waris dan ahli keluarga seperti yang berlaku kepada MAS?

Simpati tu simpatilah jugak tapi kalau dah melampau-lampau macam nih, bukan simpati lagi dah, menyampah sangat-sangat.

Tidak hairanlah 'sanak saudara' mereka yang jadi rakyat Malaysia, berperangai serupa!

Makin dilayan makin naik lemak!!!


10 comments:

Anonymous said...

TEPAT 100%!

Anonymous said...

Tldak semua boleh dilayan..percayalah dgn qada dan qadar...lupa mereka ni geng x beriman..nak percaya apa..hehehe

Anonymous said...

Lemak dah berlemak lemak. Kuat sangat makan kerbau pendek.

Di malaysia pun samer... yg keluarga mangsa alhamduliilah bleh trima wlaupun berat dan masih perlu kpd penjelasan lanjut. Yg lebih sudu pada kuah adalah pakar2 penerbangan FB, tukang tumpang sekaki nak ngutuk dan manusia2 yg bodoh sombong tak reti nak bersyukur. Lawat sajalah page berita harian. Lihatlah kalau ada brita berkait MH370. Lihatla sisi jelik rakyat malaysia yg kononnya lembut dan berbudi pekerti... tapi menjadikan ruang fb persis ruang sembang dlm jamban sebelah menyebelah!

Memang manusia yg sakit mental dan celaru minda.

Anonymous said...

Lagi satu ni bangsa apa...kan sama yang ada kat msia ni kita jangan lupa...kalau dah kayu kayu juga la. MAS dan Kerajaan tak perlu layan lebih2

Anonymous said...

Opportunist. Bukan mainland China saja layan dengan keras/disiplin, Lee Kuan Yew pun sama. Dia tahu org dia hanya boleh ikut arahan dengan disiplin/hukuman ketat je. Bab ni saya respect dgn keputusan LKY.

Anonymous said...

Yalah,MAS cukuplah layan kerenah mereka ni.Mereka ni ibarat dah beri betis nak peha.Lepas ni kita hrap PM Najib tak akan beralah,mula2 kita simpati,kita berlembut,tapi kita dicaci dihina mcm kita pulak yang bersalah .Sekarang lantak kaulah ,nak meraung ke ,nak berguling ke,apa kita boleh buat bukan kita boleh adakan benda yang dah tak ada.Kita pun ada had maruah kita,MAS dah buat yang terbaik,so pedulikan sajal mereka ni.

Anonymous said...

Tak baik kalau cakap melarat tak tentu pasal. Bukan semua Cina macam tu. Melayu pun bukan semuanya malas. Ada juga Melayu yang rajin tapi tak masuk umno. Bercakap janganlah ikut sedap mulut. Nanti kena cili mulut, baru kau tau.

Anonymous said...

JGN DILAYAN . BANGSA PEMAKAN BABI INI MMG JENIS TAK SEDAR DEK UNTUNG. DAH DAPAT BETIS , MINTA PEHA. KEPALA BAPAK DIA LAH. HARAP KERAJAAN , MAS TAK MELAYAN TUNTUTAN BODOH MCM INI.

Anonymous said...

Laa ko org lupe ke...kan jibby kemaruk dgn undi cina...segala palat yg cina nk mesti jibby bg punyer

KAW said...

Tepat 100%....memang cam haram puak2 camni...

 
Blogger Templates