Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 1, 2015

AKHIRNYA ANINA YANG SAMAN NAJIB ATAS NAMA UMNO, DIPECAT DARI UMNO!!!



Wanita Langkawi yang mengatakan tindakannya menyaman Najib Abdul Razak dengan 'harga' RM2.6 bilion, akhirnya dipecat keahliannya dari UMNO.

Dan seperti biasa, bila dalam keadaan begini, pastilah akan ada yang menggunakan alasan dan hujah agama kerana agama seringkali digunakan untuk escapisme.

Normal tuh!

Selepas saman Najib, barangkali Anina mahu membawa kes pemecatannya ke mahkamah pula kut. Sekaligus mengingatkan kita semula kepada Kumpulan 11 pada tahun 1988 yang akhirnya mengharamkan UMNO dan tertubuhnya UMNO Baru yang mengambilalih semua aset UMNO yang ditubuhkan pada tahun 1946, hasil rundingan 200 orang para pemimpin Melayu dari segala cabang dan fahaman, termasuklah yang kuat menyokong MPAJA, Sosialis dan anti-feudalisme.

Seperti yang dikatakan lebih awal, Anina 'BODOH TERLAJAK' hanya kerana percaya dalang-dalangnya akan membelanya. (RUJUK SINI)


Sekarang, dia akan ditinggalkan dan terbiar. Hujah-hujah dan alasan-alasannya tidak akan terpakai. Puak yang bertepuk tangan dan menaikkan semangatnya ketika keceluparannya dihidangkan demi menunjukkan keberanian, sekarang ini sudah pun berpaling. Malah kalau berjumpa di tengah-tengah jalan pun, mereka tidak akan menegurnya, walaupun dia mungkin tersengih-sengih seperti kerang busuk mengharapkan mereka mengenalinya.

Walaupun mungkin akan ada yang mengatakan, Anina Saadudin seorang pejuang kebenaran, tetapi hakikatnya mereka juga tahu, Fasal 20.7 Perlembagaan UMNO secara automatik akan menyebabkan dia kehilangan hak samannya. Kes yang dibawa ke mahkamah akan dibuang begitu sahaja kerana dia tidak lagi menjadi ahli UMNO dan tidak berhak menyaman Presiden UMNO atas nama UMNO.

Nak kesian ke atau nak kata PADAN MUKA?

Yang sah dan soheh, Anina Saadudin dan Dato' Seri Zainal serta dalang-dalang mereka sudah boleh menyertai bekas Presiden MIC, G.Palanivel yang tidak faham undang-undang parti sendiri. Elok juga kalau mereka menubuhkan dan bersatu dalam sebuah parti politik terbaru kerana mereka satu kepala dan satu fahaman.


14 comments:

Anonymous said...

Bila nak pecat Mahathir pulak.Tingkah laku Mahahtir lagi teruk kalau mahu di kirakan.Tunkun dulu pun pecat Mahahtir kerana guna pentas pembangkang hentam Tunku,sekarang Mahahtir buat perkara yg sama pada Najib.Elok Mahathir juga di pecat dari Umno.Jangan takut.

Anonymous said...

Alaa.. Tun Mahathir tak heran pun kalu kena pecat drp UMNO, sebelum ni pun Tun pernah keluar UMNO tp masuk balik lepas dipujuk. Aku pengundi atas pagar ni pun tak hingin masuk parti UMNO yg dah corrupt dan busuk sebusuk2nya..

Anonymous said...

Bila ahli tegur, minta penjelasan kena pecat, tapi bila Najib buat jenayah, maka boleh diganggu siasatan kerana melibatkan kes jenayah Najib, malahan polis boleh digunakan oleh Najib untuk takutkan penyiasat SPRM, BNM, dan Jabatan Peguam Negara, malahan perkhidmatan awam juga diganggu oleh Najib, Timbalan Ketua Cawangan Khas Bukit Aman kerana tidak mahu bersekongkol menjadi talibarut Najib telah ditukarkan ke sebuah unit di JPM di mana unit itu masih belum wujud, malahan jawatan di unit itu pun masih belum wujud.

Najib sebab ada CASH 2.63 bilion dalam akaun banknya boleh membeli semua pegawai kerajaan yang korup seperti Ali Hamsa KSN serta Khalid Abu Bakar KPN untuk Najib masuk campur dalam perkhidmatan polis, dan masuk campur dalam perkhidmatan awam untuk menyorokkan skandal jenayahnya.

Inilah Malaysia, sampai bila rakyat Malaysia boleh berhadapan dengan semua ini? Amarah rakyat makin membuak-buak, apakah Najib mahu gelombang rakyat yang menumbangkan Marcos laki bini di Filipinan pada dekat 1980an dulu berlaku di Malaysia untuk menumbangkan Najib laki bini penyamun harta negara ini?

Malaysia dimalukan oleh gelagat pemimpin korup serta pegawai atasan yang korup, sanggup jadi barua belaan kerana wang, mereka semua tu dah tua, mereka ingat mereka boleh rasuah Malaikat di alam barzakh kot.

Jenis tak sedar diri, dah tua bangka, tua renta, tua ganyut pun akan jahat juga, macam Najib dan barua belaannya itu.

Tapi kalau dah jenis yang baik dan prihatin kepada negara, walaupun dah bersara, walaupun dah lanjut umur sampai 90 tahun seperti Tun Dr. Mahathir, beliau akan terus berjuang untuk pertahankan negara ini demi kepentingan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Sedarlah semua.

Anonymous said...

TAK PAYAH PECAT MADER KERANA DIA SENDIRI AKAN KELUAR DARI UMNO DGN SENDIRINYA.

Anonymous said...

Kau bawak kes mahathir kerala kepada ketua bahagian supaya tindakan memecat mamak kutty boleh diambil.

Jangan lupa bawak kad dan nombor keahlian UMNO kau.

Tapi kalau kau anjing pembangkang@dapig,tak payah la kau nak suruh orang UMNO buat itu ini.

Anonymous said...

Masuk parti mat penyapu jelah ko Anina . sebab perangai pun dah mcm puak2 sebelah sana . apa kata bergabung dgn mereka. hahaha.. busuk dgn busuk. baru la padan . gagak dgn gagak.

Anonymous said...

BOS BUAT JE BOS SIAPE LAGI YANG MENGACAU MAHADIR X MAHADIR DIA SIAPE DIA INGAT MASA DULU KE MENANG LAMBANG LETAK ORG BISU PEKAK ASAL DACING MISTI MENANG ZAMAN DAH BERUBAH RAKYAT MALAYSIA PERCAYA DARAH TUN RAZAK DAN KETULUSAN BELIAU ADA DALAM DIRI BOS BAGI KAK ROSMAH PAKAILAH DUIT KAMI BERAPE JUTA PUN ASALKAN AKAK BAWAK BALIK BEBILIAN KALAU AKAK DGN BOS PAKAI BASIKAL TUA DGN BAJU BANDEL JUMPE OBAMA DAN CERITE PASAL BILIAN PUNYA CERITA SAPE NAK PERCAYA UNTUK MELABUR KAT NEGARA KITE DAN BAGI ATOK NENEK BAPAK EMAK ABANG ADIK DIA ORANG UNTUK DAPAT PEKERJAAN BELAJAR TINGGI2 TAPI BODOH UNSCOLLING PUNYA ORG'

Anonymous said...

setakat pecat dari parti politik tarak benda lah
orang kena pecat dari jawatan bergaji tetap pun tak kesah
dulu setuju china jadi warganegara sekarang baru tau akibatnya
padan muka puak umnu

Anonymous said...

Padan muka.

Bodoh tak boleh di ajar, pandai tak boleh di ikut.

ELok la Anina cari Mat Sabu, isi borang, kemudian join parti baru..parti PANTAT.

Unknown said...

Tun pon dah bersara. Dulu ada seorang yg berjawatan tinggi dalam jabatan beruniform bila dah bersara dia terlupa yg dia dah pencen dan pakai uniform untuk gi kerja serupa juga bekas pm dia terlupa yg dia bukan pm lagi dan nak mengarah kabinet bn ikut arahan nya. Biar la dia pun dah lanjut usia kita doakan dia di rahmati olih allah kerna banyak jasa nya pada negara.

Unknown said...

Ahaiii

Terima kasih kerana mempromosi Tun M

Ingat jugak kau orang ye

Anonymous said...

Kesian atau padan muka ye??? ok, kesian kat umno kerana akan kehilangan lebih dari separuh penyokongnya dal;am PRU14, dan padan muka kpd Najib he he he!!!

Wahid iman said...

Ini bahasa apa ni? Tak takut syirik ke? neraka pun tak takut? Kalau gitu . . .lantak hanglah.

Anonymous said...

Lepas ni boleh le join Mat Sabun masuk PAN jadi S/Usaha Sulit keh keh keh.. padan muka..!

 
Blogger Templates