Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 8, 2015

HIMPUNAN 16 SEPTEMBER ADALAH MEDAN TERBAIK MELAYU LUAH KEMARAHAN KEPADA KEBIADAPAN CINA BERSIH 4.0, KATA CIKGU ZAIDI!!!



Salam Ukhwah ,

Sama ada kita sedar atau tidak, di sengaja atau kebetulan - media2 arus perdana seolah2 tidak mempromosikan program himpunan rakyat 16 September ini

Kebanyakan siaran media yg di keluarkan berbentuk agak negatif dan mengharapkan program itu d batalkan

Saya melihat beberapa akhbar utama semalam dan hari ini, berita utama berkaitan himpunan ini adalah larangan pihak polis dan juga bantahan dr parti Kompenen BN serta NGO agar himpunan ini d batalkan

Pada pendapat saya, besar kemungkinan pihak2 tertentu di atas juga tidak menyetujui himpunan ini di adakan.


Namun Keghairahan dan sokongan Ketua2 Umno Bhgn, Ahli Akar Umbi dari Umno, PAS dan NGO Islam sukar di bendung olh pihak atasan.

Pihak yang tidak mahu himpunan ini di adakan perlu sedar bahawa kemarahan Orang2 Melayu begitu meruap sekali selepas melihat peserta Bersih 4 Memijak Gambar Dato Seri Mohd Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia serta Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di pijak dan di malukan dengan begitu teruk sekali

Orang Melayu begitu rasa terhina dan amat tercabar dengan kebiadaban melampau peserta2 Bersih 4 seperti yg di paparkan oleh media massa .


Keadaan ini di burukkan lagi dengan kegagalan pihak polis menangkap dan mendakwa mereka yang terlibat dalam tempoh waktu yg agak lama, sehingga terbunyi di hujung telinga - kalau kena ke melayu sekejap saja dah di gari !!!

Justeru itu orang Melayu merasakan bahawa Himpunan 16 September nanti adalah waktu terbaik meluahkan kemarahan dengan cara yg beradap iaitu berkumpul secara aman seramai mungkin agar isyarat yg jelas di terima oleh pihak2 yang memperlekeh bangsa Melayu selama ini.

Melayu pantang di cabar dan sabar Melayu ada batasnya. Cuma itu isyarat yang ingin di sampaikan dalam himpunan rakyat 916

Akhirnya saya berharap marilah semua pihak berganding mahu mempromosi himpunan ini agar lautan merah dapat menyampaikan mesej dengan jelas agar keamanan dan keharmonian rakyat Malaysia yang di pimpin Melayu selama ini terus cemerlang dan di pertahankan.

Mohd Zaidi Hj Mohd Said
Putrajaya
8 September

9 comments:

Anonymous said...

Hmm. Kesabaran afa hadnye. Sebenarnye tlalu lama bsabar dn memwndam perasaan. Pemimpin melayu asyik btelagah gila kuasa. Parti bru pun hye barua. Yg tak bparti camne . mmg panas je hati tgk bangsa ni mhina melayu. Mmg benar ade ahli politik MCA bkata Dap tak kisah ttg sensitiviti melayu. Mmg tkan sokong parti barua lgi sokong lgi ka kaum ni mhina. Sepatutnye sifat2 mhina satu2 bangsa harus dibantah.

Anonymous said...

beli barang baiki kereta motor ikan kat kedai china
lani mau bakar rasa pulak
boleh belah puak haprak ni
dulu ada jugak nak berimpun distadium konon
habuk pun tarak
lebih buat himpunan sokong pelaksanaan hukum hukum Islam
lagi baik
ada paham ka omno oi

Anonymous said...

Demo ke pertunjukan seni bela diri.

Anonymous said...

Saya sikong himpunan merah melayu bangkit drp tidor lena....mimpi tak kira waktu...

Anonymous said...

Xsabar nak tgk ramai mana. Selagi umno ada tokoh dgn idea tahap mat maslan..memang akan melingkopla..kesian najib..

anak Ali said...

Anak2 Melayu kg Medan akan turun.

Anonymous said...

wassalan . Tak payah lah merayu media arus perdana utk mempromosi kan himpunan ini. Cukup lah digunakan media alternatif saperti Internet dan lln. Kalo bolih bori nombor talipon utk momboli T shirt merah tu. Tolong hebah kan nombor talipon dan pastikan yg mombolinyo oran Melayu. Eden dan kawan diMasjid sokong himpunan ni. Walaupun ado yg tak setuju sapert Rafidah aziz itu hak dio. Hak kito kito buet. Bukan dio jo yg berado maso 1969 May 13, eden pun ado jo. Tapi jangan lupo sejarah-siapo yg mulokan nyo? Cubo tanyo LKS. Ayuh oran Melayu mari kito semuo sokong dan turun padang pada 16hb Sept ini-Sokong Himpunan Rakyat-Melayu tak kan hilang didunio.

Anonymous said...

Saya sedikitpun tidak merasa terhina ..... kenapa perlu mengatakan keseluruhan orang melayu merasa terhina apabila gambar kedua2 pemimpin itu dipijak?
ada sebab untuk rakyat tidak merasa terhina.... lihatlah apa yang mereka telah perbuat dengan sentimen bangsa selama mereka memerintah... ada mereka perduli selama ini? jadi jangan harap rakyat perduli... yang perduli sekarang hanyalah beberapa media arus perdana dan blogang yang cuba mengapi2kan benda ini.... Rakyat dah jelak tau!!!

Anonymous said...

Sebab muka kau dengan muka babi nampak lebih kurang sama jer... Babi ade maruah ke..? Babi ade rasa terhina ke..? Tak dak kan... Kan sama jer kau dengan babi..!!

 
Blogger Templates