Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, October 23, 2015

PARA PENYOKONG BERUK MATYEH LAPAR PISANG MARAH BILA HADI AWANG DAN AHLI PARLIMEN PAS ENGGAN SERTAI AKTIVITI PEMBERUKAN DI PARLIMEN!!!



Ternyata, puak-puak penyokong BERUK MATYEH LAPAR PISANG naik angin apabila Hadi Awang, Nik Abduh dan Nasaruddin Tantawi tidak bangun sambil memegang plakad mengejek-ngejek dengan slogan 'MANA PERGI RM2.6 BILION' bersama-sama Ahli-Ahli Parlimen DAP, PKR dan PAN.

Golongan BERUK MATYEH LAPAR PISANG segera membuat asumsi yang Hadi Awang dan bloknya telah menghalalkan RM2.6 bilion yang kata mereka 'itu adalah wang rakyat'.

Mai mana tang wang rakyat itu, itu hanya mereka sahaja yang lebih mengetahui memandangkan mereka tidak dapat menghadirkan bukti dan mereka juga tidak dapat menerima kenyataan daripada penafian SPRM bahawa wang tersebut adalah wang 1MDB atau parking haram di dalam akaun Najib.

Berbeza dengan DEIG yang mana Azmin Ali dan DAP terlibat di Selangor, penafian oleh SPRM, diimani bersungguh-sungguh oleh mereka dan mereka seringkali menegaskan bahawa SPRM telah menafikan sebarang salahlaku atau salahguna kuasa dalam isu DEIG. Bagaimanapun penafian SPRM tentang RM2.6 bilion dan kaitannya dengan 1MDB tidak pula digunapakai.

Nak buat macam mana, BERUK MATYEH LAPAR PISANG ler katakan...



BERUK seringkali mengejek-ngejek makhluk lain. Itu sebab dalam cerita beruk dengan kura-kura, beruk tanam pucuk pisang, sedangkan kura-kura pula tanam perdu pisang dan hasilnya yang berbuah adalah perdu pisang. Bila dah berbuah, beruk teringin nak makan pisang daripada pokok yang ditanam oleh kura-kura dari perdu pisang. Akhirnya beruk mencuri dan kemudian mengejek kura-kura kerana tidak boleh memanjat pokok dan membaling kulit pisang kepada kura-kura. Beruk terlupa, di perdu pokok pisang, kura-kura telah melonggokkan duri dan onak.

Samalah dalam kes ini. BERUK-BERUK MATYEH yang berkot dan bertali leher serta berstatus Ahli Parlimen itu sengaja buat-buat lupa, persidangan di mana mereka menjunjung plakad adalah pembentangan bajet, bukannya perbahasan dan persidangan khas tentang 1MDB atau RM2.6 bilion.

Yang bukan tergolong sebagai BERUK MATYEH sahaja yang tahu hakikat dan mereka tidak akan buat perangai BERUK. Yang sah-sah BERUK MATYEH sudah pasti akan berperangai BERUK walaupun masing-masing menyembur minyak wangi paling mahal atau membuat lilitan tali leher paling sukar.

BERUK MATYEH kekal sebagai BERUK MATYEH.... dek kerana malu nak mengaku mereka BERUK MATYEH, mereka mahu orang lain turut menjadi BERUK MATYEH seperti mereka. Bila orang tak mahu ikut, diejek-ejeknya orang itu seperti yang sedang dilakukan oleh para penyokong BERUK MATYEH ke atas Hadi Awang dan Ahli-Ahli Parlimen PAS.

3 comments:

Anonymous said...

hahaha....sokong!!!..ade bener tu...beruk matyeh...haprak,bangang ,tolol dan bongok....sesuai sangat! .

Anonymous said...

Beruk Mat Yeh dan Kera Duku. Macam watak Atong Ateng dalam Wayang Kulit Ansun.

Upin Ipin walaupun budak tapi perangai molek.

Anonymous said...

Apa????? SPRM kata DEIG tu bukan rasuah.....memang lah SPRM ni dah jadi tali barut Pembangkang dulu...pejabat peguam negara...bila melayu buat...cepat tangkap...kalau cina macm tony puaka ke alvin tan ke sivarasah...alahai......tak ada respon walhal laporan polis beratus2. alhamdullilah dah kena pecat Ghani patail baru nampak ok sikit.tapi sekarng yang dah bertukar giliran ialah SPRM...gila ke apa DEIG tu bukan rasuah ....oi oi SPRM orang kampung BUKIT CHANGGANG pun tahu duit RM 30 bilion tu. Bukan duit azmin aiskrim ali..so mana boleh senang2 beri kat syarikat yang alamat pun tak wujud.....? Cer cerita? SPRM ni saya cuma percaya pada ketua pengarah nya je yang sakit hari tu ..yang lain2 tu timbalan ke apa ke jawatan tu yang bengang sangat dengan polis tu....mcm tak nak boleh percaya sangat ...Allahualam

 
Blogger Templates