Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, November 13, 2015

TI LIAN KER SENADA DENGAN MUFTI NEGERI SEMBILAN... 'PEDULIKAN SI ALVIN TAN YANG SAKIT JIWA'!!!



Terdapat komposisi imej beredar melalui WhatsApp melibatkan Alvin Tan yang terkenal membuang air besar dan menghina Al-Quran.

Semua rakyat Malaysia digesa untuk mengabaikan orang gila ini yang jelas adalah terjerat dengan mental yang sakit dengan melakukan perbuatan yang keji dan mencetuskan provokasi kebencian antara orang Islam dan bukan Islam.

Sama dengan Presiden Persatuan Veteran Angkatan Tentera Mohd Ali Baharom atau gabungan pertubuhan bukan kerajaan Melayu (NGO), Datuk Jamal Md Yunus yang tidak mewakili keseluruhan Melayu, begitu juga seorang anak muda yang sakit mental tidak mewakili rakyat Malaysia keseluruhannya. Kelakuan tidak senonoh itu hanya boleh menampakkan mental yang sakit dan sangat menagih perhatian.

Saya menyeru kepada semua rakyat Malaysia untuk bertenang, bangkit dari penghinaan tersebut dengan tidak memberikan ini "sekeping najis yang sakit" ini publisiti yang selayaknya. Rakyat Malaysia yang berfikiran mulia dan cintakan keamanan tahu lebih baik daripada mencontohi dan mengikut telunjuk mentaliti akhlak buruk dengan memberi reaksi api bertemu api.

Kita perlu mengekalkan sikap rasional dan tenang serta tidak membenarkan 'orang sakit mental' ini menjadi tumpuan media kita, apatah lagi mengawal emosi kita.

Sudah tiba masanya untuk rakyat Malaysia dan media memberi tumpuan kepada pembinaan negara dan kemajuan, bukannya terperangkap dalam mod balas mengejek kepercayaan orang lain apabila suara menghina perkauman sedang dimuntahkan terhadap satu pihak.

Bagi seseorang yang pernah menjadi seorang sarjana ASEAN, dia harus menumpukan bakatnya ke arah meningkatkan nama baik, melakukan kerja kebajikan untuk yang kurang bernasib baik daripada sibuk menggunakan otaknya dengan menyinggung perasaan umat Islam dan seluruh rakyat Malaysia. Dalam kehidupan sebenar, Alvin Tan lah yang memerlukan bantuan psikiatri atau kaunseling kerohanian.

Dan kepada Alvin Tan, saya katakan kepada anda. Jangan bertindak seperti kononnya bijak. Permohonan suaka politik anda di Amerika Syarikat sebenarnya boleh ditolak berdasarkan perbuatan buruk anda.

Datuk Sri Ti Lian Ker,
Pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA,
Ahli Jawatankuasa Pusat MCA,
Pengerusi MCA Bahagian Kuantan





5 comments:

Anonymous said...

Bukan semua cina mcm babi ini. Dia pencetus api kemarahan org islam. Orng islam tidak buat seperti apa dia buat kpd agama org cina. Duit derma 2.6 B bolehlah diperuntukan sedikit kpd sesiapa yg bergambar dgn memegang kepala si babi ni.

Unknown said...

Itu la dia orang yang tak tahu membezakan benda baik dan benda busuk makna nya orang itu gila atau terlalu bodoh maka kita jangan layan jika tak nak jadi seperti dia ( gila / terlalu bodoh)

Anonymous said...

Semoga kita rakyat Melayu Islam....berdoa dan bermunajat agar Allah membalas setiap perbuatan budak gila Alvin ni.agar menjadi pengajaran kepada semua orang kelak....kita tunggu jelah...

Anonymous said...

kenape tak link kan fb dia ke IS senang sikit IS settle..Rani Kulup ko dok diam je..

Anonymous said...

Setuju sangat...Berhenti menjadikan orang Bodoh jadi popular

 
Blogger Templates