Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 21, 2016

AKHIRNYA HUBUNGAN GUAN ENG-PANG LI KOON TERDEDAH DAN DIDEDAHKAN!!!



1. Miss Phang adalah pemilik banglo No.25 Jalan Pinhorn yang disewa Lim Guan Eng sejak 2009. Rumah yang dibeli Miss Phang pada tahun 2008 berharga RM2.5 juta itu akhirnya pada Oktober 2015 telah dijual kepada Lim Guan Eng dengan harga 2.8juta harga jauh lebih rendah dari harga pasaran.

Apa istimewanya hubungan penyewa rumah Banglo dengan Lim Guan Eng?


2. Miss Phang bukan sahaja pernah terlibat bersama individu yang menjadi Pengarah dalam Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC), syarikat yang memperoleh tanah Taman Manggis dari Kerajaan Pulau Pinang untuk pembinaan hospital dan hotel di Jalan Zainal Abidin tetapi juga syarikat lain yang membuktikan Miss Phang mempunyai hubungan dengan rakan perniagaannya Tang Yong Chew ( Rakan Kongsi sejak 2002).


3. Hubungan istimewa Miss Phang dengan Lim Guan Eng membawa kepada "special discounted deal" pembelian Rumah Banglo Lim Guan Eng. Bayangkan " Tukang sewa rumah - Miss Phang & rakannya dapat projek kerajaan Negeri- dan Jual rumah kepada LGE dengan harga murah". Carta alir yang mudah!


4. Apakah cukup untuk mendakwa Lim Guan Eng dibawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan? Sama-sama melihat siasatan SPRM dan juga tindakan Peguam Negara.

‪#‎Nota‬: Pelanduk lupakan jerat tetapi jerat tidak pernah lupakan pelanduk...



2 comments:

Anonymous said...

Ia amat jelas dan LGE tiada tempat untuk menyorok lagi. Jangan pula cuba mengalihkan perhatian isu ini dengan isu lain. Bye2 DAP.

Anonymous said...

Ini baru dikatakan penyanggak!!! Dan penyamun harta rakyat.

 
Blogger Templates