Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, September 16, 2016

KEMATIAN HARON DIN AL-HAFIZ DICACI NISTA OLEH RBA DAN DIKETUAI OLEH JEFF OII, SEBELUM 8 JAM KEMUDIAN, DIA CUBA 'MEMBETULKANNYA'!!!



Jeff Oii, Ahli Parlimen Jelutong sebenarnya sengaja memancing kemarahan dan sentimen. Jeff Oii sangat tahu, kenyataannya di Twitter akan mengundang kemarahan tetapi dia sudah bersedia untuk memberikan jawapan balas dan kemudian membodoh-bodohkan sesiapa sahaja yang marah dengan kenyataan biadapnya itu.

FMT dan Malaysiakini menjadi medan kaum yang sangat memusuhi mana-mana tokoh yang dilihat mampu dan cuba menyatukan orang Islam dan Melayu-Bumiputera di negara ini sebagai musuh. Sebarang berita kematian tokoh-tokoh tersebut akan disambut dengan caci maki dan cerca hina yang tidak mungkin sanggup dilakukan oleh manusia normal yang waras fikirannya.


Dan barangkali kerana enggan menjadi sasaran kemarahan, Malaysiakini akhirnya menutup ruang komen yang digunakan sepenuhnya oleh RBA untuk mencaci hina Allahyarham Datuk Dr. Haron Din Al-Hafiz.

Kebencian mereka telah ditanam dan berakar umbi hanya semata-mata untuk memastikan kemenangan bagi pihak DAP.

Dan mereka sangat teruja apabila ada tokoh-tokoh dan pemimpin-pemimpin tertentu yang bagi mereka menghalang DAP daripada mendapat kemenangan berganda, meninggal dunia atau ditimpa musibah.




Itulah yang berlaku kepada Allahyarham Datuk Dr. Haron Din Al-Hafiz. Di sebalik kesedihan yang ditunjukkan oleh sebilangan besar rakyat Malaysia, khususnya yang beragama Islam, terdapat pula sebilangan rakyat Malaysia (kalau benarlah mereka rakyat Malaysia), cuba bermain sentimen kebencian yang akhirnya mengundang kewujudan dan kekuatan kumpulan esktremis seperti DAESH dan ISIS.

Pastinya, perbuatan biadap ini akan diambil serius oleh sesetengah golongan. Pembelaan seperti yang dilakukan oleh salah seorang penyokong tegar Mahathir dan Cap Bunga pula, tidak akan meredakan keadaan sebaliknya, boleh menambahkeruhkan lagi keadaan.


Seperti yang dijangkakan, permainan Jeff Oii kemudiannya bertukar kepada membodoh-bodohkan orang lain kononnya orang lain tidak faham dan buta Bahasa Inggeris. Kononnya Bahasa Inggeris yang digunakannya terlalu tinggi dan sukar difahami oleh orang biasa.


5 comments:

Anonymous said...

Hit them like play golf.hit again and again.cases of OB..get new ball and hit again.Never play soft ball..hit and run and ball may hit us back..

Anonymous said...

Ada juga manusia yg hatinya mcm binatang...tak kira dosa pahala...caci org yg sdh mninggal.

Anonymous said...

Saya bimbang kalau Malaysia ditimpa malapetaka adalah kerana rakyatnya yg beragama Islam memfitnah dan mempersendakan alim ulamak, dan bergembira dgn org2 bukan Islam yg menghina alim ulamak mereka, serta org2 Islam sendiri yg menyokong penghinaan org2 bukan Islam terhadap alim ulamak mereka. Bangkitlah wahai Muslimin dan Muslimat. Kamu sedar tak yg agama kamu sedang dipersendakan?!?!?

Anonymous said...

Mcm ni klau Pas nak berpakat ngn Dap Pkr dan Pan serta parti di sembab semata2 nak jatuhkan Umno...tak tahulah...dah terang Dap ni...sahabat iblis laknatullah

Unknown said...

Betapa bodohnya org melayu yg bekerjasama dGn DAP

 
Blogger Templates