Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, May 3, 2017

NAIB KETUA PEMUDA PAS KATA, LIM GUAN ENG SEBENARNYA YANG SESAT LAGI MENYESATKAN!!!



Selepas Guan Eng tuduh PAS sesat kerana tidak lagi berbaiah dan berwala' dengan DAP, khususnya kepada dirinya dan bapanya, hari ini, Pemuda PAS mengembalikan tuduhan sesat itu kepada Lim Guan Eng pula. 

Lebih daripada itu, Pemuda PAS turut mengukuhkan hujah mereka dengan berkata, Setiausaha Agung DAP itu bukan sahaja sesat, tetapi juga SANGAT MENYESATKAN kerana mendakwa beberapa pihak bersekongkol dengan PAS.

Naib Ketua Pemuda PAS, Ahmad Fadhli Shaari berkata, Guan Eng sudah beberapa kali menuduh, sebarang undi untuk PAS bermakna menyokong BN.

Lim Guan Eng barangkali terlupa, dia juga telah mengisytiharkan yang PAS adalah musuh utama DAP. Lim Guan Eng juga terlupa, PAS sebenarnya meletakkan calon menentang UMNO-BN bukannya di kerusi-kerusi yang ditandingi oleh calon-calon DAP.

Namun yang paling dilupakannya ialah, hampir kesemua orang PAS adalah orang Melayu. Manakala sebahagian besar orang UMNO pula juga adalah orang Melayu yang berkongsi satu akidah iaitu Islam.

Hanya kerana sebahagian orang Melayu-Islam tersebut tidak mahu mendewa-dewakannya dan menjilatnya, maka dituduh sesat, jelas menunjukkan hujah Naib Ketua Pemuda PAS itu adalah tepat.

Ahmad Fadhli turut mengungkit bagaimana Lim Guan Eng bertindak dan mengumumkan putusnya hubungan DAP dengan PAS ketika PAS sedang bermuktamar. 

Selama dua penggal Lim Guan Eng dan DAP menikmati kuasa, angkatan chauvinist yang memasukkan Melayu dan India dalam saf kepimpinan menerusi lantikan, bukannya pemilihan itu, sudah berasakan mereka adalah Maharaja Besar di negara ini sehingga perlu bagi setiap orang Melayu dan Islam tunduk patuh kepada mereka. Kalau tidak, akan dilabelkan sebagai perasuah, penyeleweng, sesat dan pengkhianat kepada negara.

Lim Guan Eng sudah terlupa barangkali, banyak isu yang membabitkan dirinya dan pentadbirannya di Pulau Pinang, tidak pernah dijawab. Dia dan pegawai-pegawai bahkan para penyokongnya masih gagal menjawab MISTERI RM305 JUTA yang menukarkan dari Terowong Dasar Laut kepada Jambatan Ketiga di kawasan yang sepatutnya dibina Jambatan Kedua Pulau Pinang, tetapi dipindahkan ke lokasi sekarang kerana tidak sesuai, malah DAP sendiri menghasut penduduk dan pemilik tanah agar menentang pembinaan Jambatan Kedua Pulau Pinang di tapak itu dahulu.

Lim Guan Eng juga masih tidak dapat menjawab tentang SKANDAL TANAH TAMBAK yang diserahkan kepada syarikat-syarikat dari China dan Taiwan dan kemudian rakyat pula dikenakan bayaran sebagai ufti kepadanya dan syarikat-syarikat berkenaan. 

Lim Guan Eng juga sehingga kini langsung tidak menjawab tentang nasib penduduk dari kaum India terutama di Kampung Buah Pala yang kediaman mereka telah dirobohkan dan sewa rumah mahal yang tidak mungkin mampu mereka jelaskan. Malah beberapa PPRT seperti di Bukit Jambul yang mana masalah bekalan air dan elektrik yang terpaksa dicuri kerana bekalan telah dipotong atas arahan, juga tidak dipedulikan memandangkan penduduk di situ majoritinya orang Melayu.

Justeru, hujah Naib Ketua Pemuda PAS itu memang ada asas dan bukannya bersifat retorik. Apatah lagi, Lim Guan Eng sendiri mempunyai dendam peribadi terhadap PAS Pulau Pinang kerana PAS Pulau Pinang sudah beberapa kali mendedahkan penyelewengan dan salahguna kuasanya kepada umum.






2 comments:

Anonymous said...

Umat Islam P Pinang wajib tolak Dap dalam pru akan datang.

Anonymous said...

lge sebenarnya ialah taik yg sesat dlm tong taik.

 
Blogger Templates