Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, August 8, 2017

ABDUL RAHMAN DAHLAN KANTOIKAN PENIPUAN LIM GUAN ENG SEKAIL LAGI SEHINGGA MEMAKSA LIM GUAN ENG BUAT SERANGAN PERIBADI!!!



Benci betul Lim Guan Eng dengan orang Melayu dan beragama Islam. Kalau boleh, dia mahu satu dunia tahu dan mengiktiraf, orang Melayu dan orang Islam adalah spesies manusia paling bodoh di dunia. Orang Melayu dan orang Islam tidak boleh diberikan apa-apa tanggungjawab kerana mereka bukan sahaja tidak pandai tetapi juga cenderung untuk melakukan penyelewengan serta rasuah.

Manakala dia pula adalah sesuci-suci makhluk. Dia tidak pernah melakukan rasuah. Dia tidak pernah menyeleweng. Dia tidak pernah menipu, malah dia sangat telus menjaga rakyat.

Sebagai orang politik, Lim Guan Eng tidak akan menyatakannya secara berterus-terang. Tetapi simbolik dan metafora daripada kenyataan-kenyataan serta perbuatannya jelas kecenderungan sikap perkaumannya yang sangat menebal. 

Melayu baginya tidak lebih daripada alat untuk berkuasa. Sama sepertimana Melayu menerima kaum lain sebagai sebahagian daripada warganegara negara ini sebelum merdeka dahulu yang kemudian dianggap sebagai satu hutang budi besar Melayu kepada bukan Melayu di negara ini, walaupun hakikatnya adalah sebaliknya!


Bagaimanapun, Lim Guan Eng yang sedang berhadapan dengan isu rasuah dan salahguna kuasa, selain sangat sibuk mencari jalan bersama-sama para peguamnya untuk mengelak daripada dibicarakan atas tuduhan rasuah dan salahguna kuasa, atau seboleh-bolehnya menangguhkan seberapa lama perbicaraan tersebut, sudah melakukan kesilapan besar. Dia tidak mampu menutup pembohongan, kecurangan, kepincangan dan kelemahannya dalam pentadbiran serta pengurusan kewangan.

Selama beberapa minggu dan terutama sekali selepas Laporan Ketua Audit Negara bagi tahun 2016 dikeluarkan untuk awam, Lim Guan Eng bermegah-megah kerana hutang Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada Kerajaan Pusat telah berkurangan sebanyak 95%. Lim Guan Eng sergera mendabik dada kononnya, kejayaan Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengecilkan jumlah hutangnya itu adalah daripada dasar pentadbiran yang telus, cekap dan berakauntabiliti (CAT). 

Apabila Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang juga merupakan Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional, Abdul Rahman Dahlan membidas dan menafikan hujah megah Lim Guan Eng, anak Lim Kit Siang itu naik angin. Abdul Rahman kemudiannya mencabar agar penstrukturan air Pulau Pinang yang menyebabkan 95% hutang Kerajaan Negeri diserap oleh Kerajaan Pusat didedahkan kepada awam, Lim Guan Eng kemudiannya memperlekeh-lekehkan Abdul Rahman Dahlan dan menyindir agar Abdul Rahman masuk ke kelas perakaunan kerana baginya Abdul Rahman tidak tahu mengira. 

Namun, sebelum itu, Guan Eng mengakui bahawa 95% pengurangan hutang Pulau Pinang adalah ekoran bantuan daripada Kerajaan Persekutuan, bukannya disebabkan oleh pentadbiran dan urus tadbirnya yang hebat. Apatah lagi urustadbir yang dibangga-banggakan Lim Guan Eng menelan perbelanjaan operasi tahunan secara konsisten melonjak sehingga 500% berbanding tahun 2008.

Lim Guan Eng malu apabila Abdul Rahman mendedahkan, tanpa bantuan Kerajaan Persekutuan dan perjanjian penstrukturan air 2011, hutang Kerajaan Pulau Pinang bukan sahaja tidak dapat dikurangkan sebanyak 95% bahkan akan meningkat tiga kali ganda dari jumlah asal. 

Setiausaha Agung DAP itu sebenarnya cuba menipu dan tidak mahu rakyat Pulau Pinang serta para penyokongnya tahu, bahawa hutang Kerajaan Pulau Pinang pada tahun 2010 adalah sebanyak RM687.8 juta. Berikutan perjanjian penstrukturan air pada 2011, Kerajaan Persekutuan telah mengambilalih hutang RM655.24 juta daripada jumlah tersebut, menjadikan bakinya hanya RM32.55 juta atau pengurangan sebanyak 95%. 

Lim Guan Eng juga tidak mengambil kira bahawa sebagai sebahagian daripada perjanjian penstrukturan air 2011 itu, Kerajaan Persekutuan turut menyalurkan dana berbentuk geran berjumlah RM1.2 bilion untuk memperluaskan Empangan Mengkuang. 

Seandainya penstrukturan air pada 2011 itu dibatalkan atau tidak ada, hutang Kerajaan Pulau Pinang akan menjadi RM687.8 juta dan Pulau Pinang perlu membayar kembali geran berjumlah RM1.2 bilion. Secara tidak langsung hutang Kerajaan Pulau Pinang akan menjadi RM1.887 juta (RM1.8 bilion) atau hampir tiga kali ganda dari hutang RM687.8 juta sedia ada.


Ini bukan kali pertama, Abdul Rahman Dahlan mengantoikan Lim Guan Eng sebagai seorang pembohong yang suka bercakap besar dan gemar mencuri hasil kerja orang lain untuk dinamakan atas namanya, sebaliknya sudah berkali-kali. Dari isu Taman Manggis, rumah PPRT dan mampu milik sehinggalah ke Terowong Dasar Laut Pulau Pinang, yang cuma mampu dijawab oleh Lim Guan Eng hanyalah dengan cara menyerang peribadi Abdul Rahman Dahlan dan langsung tidak menjawab isu sebenar.

Lebih tepat lagi, kesemua soalan dan isu yang dibangkitkan oleh Abdul Rahman Dahlan ke atas Lim Guan Eng, tidak dapat langsung dijawab atau ditangkis oleh si pembohong besar bernama lim Guan Eng itu.

Barangkali kerana sudah dapat 'makan' Abdul Rahman Dahlan, manakala pembohongannya tentang urustadbir CAT yang dibangga-banggakan itu sebenarnya adalah penipuan paling besar, sebaliknya Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah DAP tetap hidup kerana bantuan Kerajaan Persekutuan, Lim Guan Eng menghalakan serangan dan perlecehannya terhadap PAS pula. 

Ini adalah kerana beberapa orang pemimpin PAS telah mengadakan pertemuan bagi mendapatkan penjelasan berhubung 1MDB daripada CEO 1MDB sendiri, Arul Kanda. Kenyataan Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man yang turut serta dalam pertemuan tersebut bahawa PAS berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan, menyebabkan Lim Guan Eng tercabar.



Pertanyaannya, "PAS faham ke?" adalah satu pertanyaan yang sebenarnya bertujuan untuk menghina walaupun sebenarnya yang terhina adalah dirinya sendiri. 

Tentu ramai yang masih ingat bagaimana dia memberikan alasan 'tidak tahu dan tidak maklum' tentang harga dan nilai semasa hartanah yang telah mengheretnya ke mahkamah kerana dia adalah seorang akauntan, bukannya jurunilai hartanah... dan sekarang, dia memperlekehkan orang lain yang tidak sespesies dengannya?


2 comments:

Anonymous said...

Memang inilah perangai cina laknat.. disokong oleh penyokong buta dan laknat.. habis semua dia tipu.. cina memang bangsa kuat menipu...

Unknown said...

MEMANG DASAR CINA KOMUNIS SELAMANYA KOMUNIS TAKKAN BERUBAH DASAR MEREKA NAK HUS MELAYU DAN ISLAM DITANAH MELAYU .. BANGSAT HATI BANGKAI

 
Blogger Templates