Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, August 24, 2017

SINDIRAN TAJAM ELIZABETH WONG KEPADA PAN SEBENARNYA HELAH UNTUK PUJUK PAS YANG TAK MAHU BERTAHALUF SIYASI DENGAN MACAI-MACAI DAP!!!



Elizabeth Wong sememangnya mencari fasal dengan Parti Cap Bunga dan PAN. Sama seperti Azmin Ali, Elizabeth Wong juga nampaknya lebih memihak PAS berbanding Parti Cap Bunga dan PAN dalam usaha mempertahankan Selangor daripada dirampas oleh UMNO-BN.

Elizabeth Wong adalah ADUN Bukit Lanjan. Dia juga merupakan Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR dan merupakan antara figur penting dalam kerjasama antara PAS-PKR. Bukit Lanjan walaupun merupakan kawasan campuran dalam daftar pengundi terkini, Elizabeth Wong amat mengharapkan para pengundi PAS terutama dari kawasan TTDI untuk memenangkannya.

Apatah lagi PAS pernah menjadi pembela Elizabeth Wong dalam isu gambar-gambar aibnya suatu masa dahulu dengan UMNO dipersalahkan, walaupun gambar-gambar tersebut dikatakan datang daripada bekas teman lelaki Elizabeth yang juga merupakan salah seorang ahli PKR.

Keghairahan PAN untuk menguasai tempat di Selangor amat ketara apabila mereka sangat yakin, ahli-ahli PAS akan beralih menyokong mereka selepas perpecahan dengan parti induk itu. Sudah beberapa kali para pemimpin PAN di Selangor khususnya mendesak PAS agar menyerahkan kerusi mereka kepada PAN dengan alasan, PAS menang 15 kerusi di Selangor kerana aura pemimpin-pemimpin yang kini sudah menyeberang masuk ke PAN, bukan kerana PAS.

Justeru, tindakan Azmin Ali berunding dan masih lagi 'menyimpan' PAS dalam pentadbiran negerinya, amat tidak disenangi oleh PAN yang beranggapan, PKR sengaja 'membela janda yang telah ditalak tiga berbanding isteri baru yang belum dijamah.'

Selain PAN, Parti Cap Bunga turut tidak senang kerana Azmin Ali dan PKR Selangor masih terus melayan dan mengharapkan PAS bersama-sama mereka, malah langsung tidak memberikan harapan kepada PAN dan Cap Bunga.

Elizabeth Wong dalam satu kenyataan mengulangi pendirian PKR Selangor bahawa pintu rundingan persefahaman politik dengan PAS adalah diperlukan dan tidak boleh mengharapkan PAN yang lemah.

Menurutnya lagi, PAN masih bayi. Para pemimpinnya khususnya Mat Sabu dan Husam Musa belum cukup mampu untuk dikenali dan memiliki aura untuk mengumpulkan sokongan orang Melayu kepada PAN dan seterusnya untuk PKR sepertimana yang pernah ditunjukkan oleh PAS sebelum ini. Katanya lagi, PAN memerlukan masa beberapa tahun lagi untuk memperolehi sokongan daripada Melayu-Islam.

Secara tidak langsung, di sebalik cakap besar dan mendabik dada, kepimpinan PKR sendiri melihat PAN tidak lebih daripada sebuah parti picisan yang terpaksa bergantung kepada orang lain untuk hidup. Sindiran tajam Elizabeth Wong terhadap kepimpinan PAN menunjukkan PAN secara jelas tidak mempunyai kemampuan, tiada halatuju atau apa-apa yang kondusif melainkan dendam terhadap PAS.

Samalah juga dengan Parti Cap Bunga yang dipimpin oleh Mahathir dan Mukhriz, yang hanya berdendam terhadap Najib tanpa sebarang matlamat terutama sekali Mahathir dan Mukhriz sendiri terpalit dengan pelbagai skandal dan kegagalan.

Namun pada masa yang sama, ramai juga yang tahu, kenyataan yang keluar dari mulut Elizabeth Wong itu sebenarnya adalah satu pujukan, memandangkan PAS sebelum ini dan ditegaskan berkali-kali oleh Pengarah Penyelidikan PAS, Dr. Mohd Zuhdi Marzuki, tidak akan mengadakan sebarang kerjasama dengan parti-parti politik yang mempunyai pertalian dengan DAP dan PAN.

Mungkin kalau terdesak, Elizabeth Wong atau mana-mana pemimpin PKR akan mengeluarkan kenyataan menghentam, menyindir dan mengecam DAP pula... semata-mata untuk kembali meraih simpati dan sokongan daripada PAS.


1 comment:

Anonymous said...

Pan kena sedar diri bahaw mereka masih gagal menarik minat pengundi khususnya pengundi melayu Islam. Ketuanya pernah ada skandal dgn isteri orang hingga ditangkap berkhalwat di hotel perdana kota bharu suatu masa dulu. Siapa nak percaya klu ketua perangai macam tu.

 
Blogger Templates