Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, November 22, 2017

LIM KIT SIANG BUTA PERUT!!! SERAH DIRI DULU SEBAB MAKAN GAJI BUTA DAN ANAK MENANTU YANG SEBABKAN KEMATIAN BERGANDA AKIBAT TANAH RUNTUH DAN BANJIR BESAR PULAU PINANG!!!



Malam tadi, Lim Kit Siang ketika sesi pertemuan bersama-sama anak muda di Perpustakaan Komuniti Petaling Jaya dengan penuh semangat tetapi penuh penipuan berkata, sebarang salah guna kuasa termasuklah persepsi kelakuan itu dahulu dan sekarang akan disiasat sebaik-baik sahaja Pakatan Harapan berjaya menawan Putrajaya pada PRU akan datang. 

Bagaimanapun, Lim Kit Siang yang di sebelahnya adalah Dr. Mahathir berkata, masa hadapan lebih penting berbanding peristiwa dahulu. 

Dia menjawab soalan sama ada dia akan menyiasat dakwaan salah laku yang dilemparkan kepada Dr. Mahathir sekiranya Pakatan Harapan diberi kuasa, memandangkan kini Dr. Mahathir bersama-sama Pakatan. 

Persepsi negatif tentang Najib Abdul Razak telah dijadikan sebagai senjata utama Pakatan Harapan dan Dr. Mahathir untuk memenangi kepercayaan dan undi rakyat. Walaupun tiada seorang pun pemimpin pembangkang termasuklah Dr. Mahathir yang dapat memberikan bukti tentang salahguna serta penyelewengan yang dikatakan dilakukan oleh Najib, malah mereka dimalukan oleh portal yang mereka sendiri biayai iaitu Sarawak Report apabila pemiliknya mengaku tidak mempunyai sebarang bukti di mahkamah London, masih ramai di kalangan orang awam yang percaya dengan tohmahan Pakatan Rakyat. 

Suatu perkara yang sangat nyata ialah, Lim Guan Eng yang merupakan anak lelaki Lim Kit Siang, selain berjawatan Ketua Menteri Pulau Pinang dan Setiausaha Agung DAP merupakan orang yang telah diseret ke mahkamah kerana rasuah dan salahguna kuasa. 

Lim Guan Eng bagaimanapun, masih bertungkus-lumus menggunakan lompang-lompang perundangan Malaysia untuk mengelak daripada dibicarakan termasuklah cubaan untuk memansuhkan Akta SPRM hanya semata-mata untuk mengelak daripada dibicarakan kerana rasuah dan penyelewengan kuasa. 

Dua peristiwa besar yang telah mengorbankan lebih 20 nyawa dalam tempoh terdekat iaitu tanah runtuh di Tanjung Bungah dan banjir besar yang melanda seluruh Pulau Pinang, turut mendedahkan penyelewengan yang dilakukan oleh Lim Guan Eng serta isterinya, Betty Chew. Keserakahan dan kehalobaan Lim Guan Eng dan Betty Chew dapat dilihat dengan jelas dalam isu pembelian banglo di Jalan Pinhorn apabila Betty menggunakan firma guamannya menguruskan pembelian tersebut dan meninggalkan firma berkenaan setelah urusan jual beli selesai. (RUJUK SINI)

Betty Chew turut dilantik sebagai Ketua Jawatankuasa Perkhidmatan Hartanah dalam Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang (PCCC). Pada masa yang sama, Lim Guan Eng pula merupakan Exco yang berkaitan dengan tanah selain memegang jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang. Betty Chew bagaimanapun, terpaksa melepaskan jawatan itu selepas pendedahan dibuat oleh beberapa pihak. (RUJUK SINI)

Selain daripada pembotakan dan perataan lereng-lereng bukit, tebus guna tanah, pembaziran wang rakyat dengan pembayaran berkali-kali ganda untuk syarikat-syarikat kroni seperti dalam kes laporan kebolehlaksanaan terowong dasar laut Pulau Pinang serta mengecat laluan sesikal dan pejalan kaki, selain 'kehilangan' wang peruntukan Pusat yang kemudian dijadikan sebagai pendapatan negeri menerusi manipulasi perakaunan, Lim Guan Eng turut dipertikaikan tentang kehilangan pelaburan serta pemodal-pemodal asing yang telah lama bertapak di Pulau Pinang kepada jirannya, Kedah.

Dan di sebalik pelbagai slogan retorik kononnya membela rakyat, apa yang dilakukan oleh Lim Guan Eng di Pulau Pinang hanyalah memberi keutamaan dan keistimewaan kepada syarikat-syarikat pemaju yang membina perumahan mewah dan tidak mampu dimiliki oleh rakyat Pulau Pinang.

Lim Kit Siang sendiri walaupun telah berpenggal-penggal menjadi Ahli Parlimen, dia hanyalah makan gaji buta dan tidak melakukan tugasnya sebagai wakil rakyat untuk rakyat yang diwakili.

Sepatutnya sebelum dia mengadili orang lain, seharusnya dia mengadili dirinya sendiri serta anak menantunya yang telah 'membunuh' hampir 20 orang dalam dua peristiwa ngeri di Pulau Pinang dalam tempoh yang singkat.

2 comments:

Anonymous said...

macam mana nak jadi cybertrooper umno....kalau tak menipu boleh tak jadi cybertrooper umno?nak cari duit lebih sikit la...

Anonymous said...

SAPA yg tipu..umno ke dap..dap kaya dari duit darah..dadah..lacur..judi..nak buat pembangunan konon..lancau lu potong dulu baru wa ikut lu..

 
Blogger Templates