Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, February 16, 2019

BERMULANYA KEMPEN SECARA RASMI, MAHATHIR MUNCUL DENGAN KEMPEN TERBAIKNYA, PAS TARIK BALIK SOKONGAN TERHADAP UMNO!!!



Dengan selesainya majlis penamaan calon di Dewan Seri Cempaka, Semenyih tadi, maka bermulalah kempen PRK DUN Semenyih secara rasmi sehingga tengah malam 2 Mac 2019.

PPBM meletakkan menantu bekas ADUN Semenyih yang meninggal dunia pada 11 Januari lalu. Digambarkan sebagai anak tempatan dan berkelulusan tinggi, namun netizen mendapati kelulusan tinggi yang dipaparkan oleh Aiman Razali sebagai 'amat meragukan' terutama pada bahagian 'sedang mengikuti kursus doktor falsafah.'

Barisan Nasional yang dibantu oleh PAS pula meletakkan calon anak tempatan yang merupakan aktivis masyarakat dan seorang pembantu pegawai tadbir, Zakaria Haji Hanafi.



Awal-awal lagi, Syed Saddiq yang cuba meniru Najib Abdul Razak, melakukan provokasi yang dirancang dengan memasuki kawasan penyokong Barisan Nasional. Dia kemudiannya mengadu kononnya telah dikasari dan diancam keselamatannya. Satu laporan polis turut dibuat.

Bagaimanapun, saksi-saksi di tempat kejadian pula mengesahkan yang Syed Saddiq berbohong.


Namun cerita yang paling panas dan paling menarik ialah apabila Dr. Mahathir menyatakan, dalam pertemuannya dengan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang di pejabatnya, Presiden PAS itu berjanji, PAS tidak akan membantu UMNO di PRK DUN Semenyih. Untuk mengukuhkan hujahnya, Mahathir mendakwa, dia mempunyai surat dan janji yang ditandatangani oleh Abdul Hadi Awang. Dan sebagai balasannya, Mahathir bersetuju 'AKAN' memulangkan semula royalti minyak kepada Kelantan dan Terengganu.

Sebenarnya selain cubaan memecahkan kesatuan antara PAS dan UMNO, Mahathir dan Pakatan juga perlu mengalihkan perhatian dan pertanyaan orang Melayu tentang dasar-dasar baru Tabung Haji yang memperlihatkan kehalobaan pentadbiran Mahathir yang kewangannya di ketuai oleh Lim Guan Eng, merompak dan menjarah harta orang Islam.

Sehingga setakat ini, PAS belum lagi menarik usaha berkempen di DUN Semenyih walaupun yang mengatakan Presiden PAS berjanji berbuat begitu adalah Perdana Menteri.


Namun yang mula diperkatakan sekarang ini adalah usaha terdesak Mahathir untuk mengekalkan jawatannya selaku Perdana Menteri dengan menyingkirkan Anwar Ibrahim dan penguasaan DAP yang telah memalukannya di mata rakyat dan mata dunia.

Mahathir dikatakan sedang terdesak untuk mendapatkan sokongan daripada Ahli-Ahli Parlimen Melayu-Islam dan Bumiputera bagi tujuan tersebut. Difahamkan dari blok UMNO, Mahathir sudah dapat sokongan yang diperlukan. Manakala dari PAS pula, Mahathir perlu meyakinkan Abdul Hadi Awang, dia bukanlah Mahathir yang dapat mendengar dengan jelas, berfikir dengan penuh strategik, bercakap dengan tegas dan membuat keputusan yang tidak boleh didakwa seperti ketika dia menjadi Perdana Menteri 22 tahun dahulu.


Yang pasti, PRK DUN Semenyih adalah medan terbaik untuk mendesak Mahathir dan pentadbirannya berterus terang, mengapa Tabung Haji dirompak dan dijarah. Mengapa Tabung Haji yang dikatakan rugi ketika di bawah pentadbiran Barisan Nasional mampu memberikan pelbagai kemudahan termasuklah kepada pengiring dan golongan yang baru mendaftar tetapi sebaik-baik sahaja berada di bawah kekuasaan Azmin Ali, pelaburan-pelaburan Tabung Haji yang menguntungkan telah dipindahkan kepada SPV yang berada di bawah Lim Guan Eng, dan sekarang ini, Tabung Haji sedang dalam kesempitan untuk meneruskan tanggungjawabnya kepada masyarakat Islam yang merupakan pendeposit utama badan tersebut?

Bukan sedikit-sedikit wang umat Islam di Tabung Haji yang sedang cuba disakau, berbelas-belas bilion ringgit!

Cerita tentang PAS tarik balik sokongan kepada UMNO dan Mahathir hendak menguasai pentadbiran dengan menyingkirkan Anwar serta DAP sebenarnya tidak ubah seperti cerita tahi cicak!

Hitam keseluruhan tapi hujungnya sedikit putih.

1 comment:

Anonymous said...

Tak akan lah Preiden Pas Hj.Hadi sanggup mengorbankan Kesatuan Ummah dek kerana desakan dari seorang yg mmg mmbnci PAS dari dulu lagi...Fikir2kan lah...!

 
Blogger Templates