Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, June 16, 2019

AKHIRNYA LIM KIT SIANG ULAS JUGA BERKENAAN KLIP-KLIP VIDEO AZMIN-HAZIQ!!!



Pertembungan Mahathir dan Lim Kit Siang akhirnya, menjelma ekoran terdedahnya beberapa klip video menjijikkan di media-media sosial semenjak seminggu lalu.

Umum mengetahui, Mahathir memberikan cop mohor kepada Azmin Ali untuk menggantikannya sebagai Perdana Menteri ke-8. Manakala DAP pula mahukan Anwar Ibrahim untuk menggantikan jawatan Perdana Menteri yang sekarang ini disandang oleh Mahathir. Malahan, berulang-ulang kali DAP menerusi Lim Kit Siang menyatakan, DAP menyokong penuh Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Ke-8.

Hari ini, Lim Kit Siang melabelkan klip-klip video yang membabitkan seorang menteri kanan itu sebagai 'cabaran terbesar' kepada Pakatan Harapan selepas kemenangan pada 9 Mei 2018. Lim Kit Siang juga menyeru semua pemimpin Pakatan bersatu dalam gelombang kontroversi tersebut. 

Selepas kontroversi dan polemik beberapa hari lepas itu, Supremo DAP itu berkata, Malaysia sedang berhadapan dengna kemelut besar ekoran pendedahan mengejutkan Haziq Aziz yang mengakui dia adalah orang yang dilihat di dalam klip-klip video berkenaan di mana salah seorang daripadanya menyerupai menteri kanan Persekutuan. 

Haziq menamakan Mohamed Azmin Ali sebagai lelaki kedua di dalam video berkenaan, dakwaan yang kemudiannya dinafikan oleh Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu. Menurut Azmin, dakwaan tersebut hanyalah untuk membunuh kerjaya politiknya. 

Azmin yang juga merupakan Timbalan Presiden PKR kemudiannya mengancam untuk mengambil tindakan undang-undang. 

"Tidak dinafikan video seks Haziq itu merupakan cabaran terhebat kepada Pakatan Harapan selepas PRU-14 pada Mei tahun lepas. Para pemimpin Pakatan harus bersatu padu untuk menjayakan dan tidak tergelincir dari agenda Malaysia Baharu," kata Lim Kit Siang yang juga merupakan Ahli Parlimen Iskandar Puteri dalam satu kenyataan. (RUJUK SINI)

Klise alasan yang diberikan oleh Lim Kit Siang, hampir sama dengan alasan yang diberikan oleh Azmin Ali dalam membela batang tubuhnya. 

"Adakah rakyat Malaysia mahu menyelamatkan Malaysia daripada kegagalan, penjarahan dan negara kleptokratik hanya dengan membiarkan video seks Haziq memusnahkan keunikan misi 'Selamatkan Malaysia' setahun kemudian?" tanya Lim Kit Siang.

Lim Kit Siang turut melahirkan hasrat agar Sidang Dewan Rakyat pada bulan hadapan tidak dipenuhi dengan isu kontroversi video tersebut. 

Ahli-Ahli Parlimen Kerajaan katanya, perlu menjadikan Sidang Dewan Rakyat itu sebagai 'sidang parlimen paling bersejarah Kerajaan Pakatan Harapan di mana mereka menunaikan janji Malaysia Baharu."



"Berbanding menjadikan Julai 2019 sebagai Sidang Parlimen sesi video seks Haziq, saya lebih suka ia dikenali sebagai Parlimen IPCMC," katanya sambil merujuk kepada Suruhanjaya Bebas Komplen dan Salahlaku Polis. 

Menurut Lim Kit Siang lagi, rakyat Malaysia peru memberikan masa kepada Ketua Polis Negara, untuk mengenal pasti ketulenan dan keabsahan klip-klip video tersebut. 

Dalam pada itu, Lim Kit Siang turut menggesa agar masyarakat awam memberikan kepercayaan kepada pihak polis untuk melaksanakan tugas mereka secara bebas, adil dan amanah dalam menyiasat klip-klip video seks tersebut serta dalang di belakangnya. 



Ironinya, ketika Lim Kit Siang mengeluarkan kenyataan ini, di Twitter pula, ciapan seorang Netizen yang menggunakan akaun KEADILAN@PecatFaekah membuat pendedahan mengejutkan yang mengaitkan dalang klip-klip video tersebut dengan Anwar Ibrahim. 

Pemilik akaun Twitter itu turut mendedahkan bagaimana Haziq cuba dilarikan ke Manila oleh seorang pegawai khas Anwar Ibrahim bernama Farhash Fernando.



Haziq Aziz ketika dibebaskan oleh polis dan keluar dari balai polis, disambut oleh seorang peguam dari parti DAP dan seorang lagi anak muda yang ada kaitan dengan Presiden PKR Anwar Ibrahim.


2 comments:

Anonymous said...

Bila agaknya Latifah Koya nak buka semula siasatan kes rasuah banglo murah LGE, bergitu juga kes rasuah terowong Pulau Pinang terbesar yang melibatkan LGE. Rakyat berharap Latifah dapat merealisasikan hasrat rakyat melihat negara bebas rasuah sehingga keakar umbi... diharap jangan terkoyak melindungi kroni!

Anonymous said...

Mmg xda la nk siasat blik. Lim Terowog Eng sure lepas pnyalh dpt backup dr Thomas Cup

 
Blogger Templates